TPS regulacja |
Autor |
Wiadomość |
kawior1gturbo
KLUBOWICZ
Pomógł: 9 razy Dołączył: 31 Paź 2007 Posty: 256 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 2010-02-07, 10:00 TPS regulacja
|
|
|
1. Poluzować linkę gazu, lub zdjąć.
2. Podłączyć się z cyfrowym voltomierzem do złącza ECU wpinając sie w pin 19(napięcie wychodzące z czujnika TPS), oraz w pin 24 (uziemienie)
3. Włączyć zapłon i sprawdzić wskazania na voltomierzu.
standardowa wartość 0.48-0.52 V
4. Jeżeli wskazana wartość wykracza poza wielkość standardową, ustaw czujnik poprzez poluzowanie śrub mocujących TPS, oraz obracanie czujnika w prawo(zgodnie z ruchem wskazówek zegara), oraz w lewo(przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), następnie dokręć śruby po uzyskaniu żądanej wartości.
Obracanie czujnika w prawo spowoduje zwiększanie wartości prądu na wyjściu.
5. Wyłącz zapłon
6. Ustawić linkę gazu w położeniu początkowym
7. odłączyć voltomierz
8. Odłączyć na minimum 10s minusowa klemę z akumulatora w celu zresetowania ustawień ECU.
KONIEC |
_________________ GST 1991 |
Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2013-10-26, 20:20, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2010-02-08, 23:11
|
|
|
kawior1gturbo, przyda sie
Ale czy to jest tylko do ecli z silnikiem 4g63 ?? Czy mozna ta metode zastosowac w innych generacjach ?? |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
Ostatnio zmieniony przez franko 2010-02-08, 23:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-21, 20:20
|
|
|
a nauka wolnych obrotów po resecie ECU gdzie? ;p ale dinozaura odkopałem... |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-21, 20:22
|
|
|
zenek_bb napisał/a: | a nauka wolnych obrotów po resecie ECU gdzie? ;p ale dinozaura odkopałem... | tia... zawsze i do usranej śmierci chcecie te wolne obroty uczyć? to po co wy macie kondensatory w komputerze? przecież eclipse ma coś takiego jak auto adaptacja... ludzie !!! |
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:04, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-21, 20:47
|
|
|
nie wiem jak 2G, 1G będzie gasł po wyluzowaniu, potrzebuje nauki żeby znać potrzebną do utrzymania wolnych obrotów pozycji krokowca
kondensatory nie są od podtrzymywania napięcia w ECU te co padają są od regulatora i stabilizatora napięcia 5V i od czegoś tam jeszcze, bodajże podtrzymanie licznika zegara procesora |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2010-12-21, 20:50
|
|
|
dziwnie utarło sie na tym forum ze nauka wolnych obrotów resety kompa i LPG sa lekarstwem na wszystko... straszne.. |
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
zenek_bb
KLUBOWICZ 1G 93' LPG Stag300+
Pomógł: 23 razy Wiek: 35 Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 548 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 2010-12-21, 20:56
|
|
|
manual przewiduje naukę wolnych obrotów po każdej zmianie czujników lub regulacji lub rozładowaniu/wymianie akumulatora, nie ja to wymyśliłem niestety te ECU dosyć prymitywne są... ale za to proste |
_________________ Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!
|
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:06, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
piotr
zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: -60 Dołączył: 27 Lip 2007 Posty: 70 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 2010-12-22, 00:29
|
|
|
Zenek twój ostatni post nie do końca jest prawdziwy ,(jakby tak wszyscy uczyli od nowa obrotów przy byle wymianie akumulatora to była by wielka porażka ). :ganja:to brzmi tak jak bym czytał instrukcje Forda (z drobiazgami odwołuję sie do autoryzowanego serwisu .) |
_________________ Wyprzedaż garażowa części do eclipse 1G ......tel 506 277 665.............Piotr. |
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:06, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2010-12-22, 12:34
|
|
|
piotr napisał/a: | Zenek twój ostatni post nie do końca jest prawdziwy ,(jakby tak wszyscy uczyli od nowa obrotów przy byle wymianie akumulatora to była by wielka porażka ). |
Nierozumiem o co Ci chodzi, co za problem zostawić auto na te 10-15 minut, aż do włączenia wentylatora chłodnicy? Taka operacja jest jak najbardziej wskazana właśnie po każdej wymianie akumulatora. Dzięki temu masz odrazu stabilne wolne obroty i nie będzie Ci gasł po wciśnięciu sprzęgła. Oczywiście jak tego nie zrobisz to też po jakimś czasie się wszystko unormuje, ale po co się wnerwiać gasnącym autem przez pierwsze kilometry jazdy...
Poza tym co niektórzy nie musieliby regulować potem obrotów śrubką przy przepustnicy... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
wolf
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 124 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2010-12-22, 13:39
|
|
|
Czy nauczysz go wolnych czy nie jakoś nie widzę różnicy. Jak obroty były wcześniej OK to i po będą. Sprawdziłem to mnóstwo razy. A napięcie prościej zmierzyć bezpośrednio na TPS bo kable masz na wierzchu nie trzeba tego robić na wtyczce od ECU. Tak jest po prostu prościej |
_________________ wolf
|
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
eclid30caogti
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 80 Skąd: malczyce
|
Wysłany: 2011-02-13, 13:35
|
|
|
a czy ta regulacja działa tez w eclipsie 2g 96 rok 4g63 ???? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-02-13, 13:49
|
|
|
tak |
|
|
|
|
eclid30caogti
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 80 Skąd: malczyce
|
Wysłany: 2011-02-13, 14:03
|
|
|
hmmm to cos mam nie tak pokazuje mi 11,94 |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-02-13, 14:25
|
|
|
w 2g jest inny pinout... lepiej wpiac sie bezposrednio w tps |
|
|
|
|
eclid30caogti
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 80 Skąd: malczyce
|
Wysłany: 2011-02-13, 14:48
|
|
|
no własnie cos jest nie tak robie to samo w drugim eclipsie i jest inna wartosc 3,92v a jesli wpiac sie bezp[osrednio to w jaki pin na TPS-ie?? |
|
|
|
|
kicek86
mniejsza zielenina
Pomógł: 7 razy Wiek: 38 Dołączył: 02 Mar 2010 Posty: 179 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2011-02-23, 08:37
|
|
|
w piny 2 (sensor pinout) oraz 4 (sensor ground) według manuala jak wpinamy się bezpośrednio w TPSa |
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-05-28, 09:19
|
|
|
2G 4G63T TPS
1 - Green/Yellow (+5v Sensor Power)
2 - Brown/Red (TPS output voltage)
3 - Yellow/Red (IPS switch)
4 - Black (Ground)
1G 4G63T TPS
1 - Green/Red (+5v Sensor Power)
2 - Green/White (TPS output voltage)
3 - NC
4 - Green/Black (Ground) |
|
|
|
|
eclid30caogti
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 80 Skąd: malczyce
|
Wysłany: 2013-05-31, 08:36
|
|
|
Jakie wartosci dla 2g????? |
_________________ Eclipse 2g 4g63
Colt cjo mivec
|
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-06-03, 20:32
|
|
|
eclid30caogti napisał/a: | Jakie wartosci dla 2g????? |
Z tego co zauważyłem to te same wartości, tylko inne wyjścia pinów są. |
|
|
|
|
eclid30caogti
zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 09 Sty 2010 Posty: 80 Skąd: malczyce
|
Wysłany: 2013-06-03, 21:38
|
|
|
ok jutro zobacze co i jak
[ Dodano: 2013-06-05, 19:15 ]
A wiec tak robiłem dziś czyszczenie przepustnicy i regulacje obrotów w eclipsie 2g 4g63 .Poluzowałem linkę, śrubkę do regulacji cięgna wkręciłem 1 ,1/4 obrotu od momentu dotknięcia cięgła ,śrubką pod gumowa osłona wyregulowałem obroty tak by były 850 .TPS przed regulacja wyglądał tak jak na zdjęciu chodzi o położenie czyli śrubki były w połowie tej fasolki (zaznaczone na foto ) wartości jakie zmierzylem w tym położeniu 0,81 wiec za dożo gdyż ma być 0,48-0,52
wyregulowałem na 0,50
śrubki w fasolce TPS wyglądają tak przy tych wartościach .Co zauważyłem obroty wszystko ok tylko w momencie jazdy gdy np.jadę na 2 biegu puszczam gaz jest szarpniecie ,czuje to tylko wtedy gdy odciągam gaz wcześniej tego nie miałem czy to normalne ??? |
_________________ Eclipse 2g 4g63
Colt cjo mivec
|
|
|
|
|
|