Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Nitro i Metanol Nitrous Express
Autor Wiadomość
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-05-23, 18:52   Nitro i Metanol Nitrous Express

Brakuje mocy? Top End Power ma na to sposób! Od teraz w ofercie pełna oferta na zastawy podtlenku azotu,butle, wskaźniki, kocyki grzewcze i akcesoria Nitrous Express. Nitro to idealne rozwiązanie dla tych, którzy chcą w prosty i tani sposób podnieść moc w swoim samochodzie.



Podtlenek azotu (N2O) to gaz, który w wysokiej temperaturze rozpada się na tlen i azot.Gdy doprowadzimy go do komory spalania, pod wpływem temperatury zaczyna się utleniać. Powstaje w ten sposób mieszanka bardzo bogata w tlen. W powietrzu atmosferycznym znajduje się 23% tlenu, a w podtlenku - 36% tlenu. Przy tym samym ciśnieniu jest on 50% gęstszy od powietrza, a metr sześcienny N2O zawiera 2,3 razy więcej tlenu niż powietrze.Ten dodatkowy tlen sprawia, że silnik uzyskuje dodatkową moc ze spalenia tego tlenu z większą ilością paliwa niż standardowo wahającą się w zależności od zastosowanej aplikacji od 35% wzwyż. Azot natomiast reguluje i usprawnia sam proces spalania. Ponadto nitro daje chłodzący efekt związany z zamianą fazy płynnej w gazową w czasie wtrysku i w związku z tym działanie podobne, do Intercoolera (zmniejsza temperaturę mieszanki na wlocie o około 70 stopni).
Jednak w przeciwieństwie do instalacji turbo, które podczas pracy silnika działają zawsze, powodowane przez nitro przyrosty mocy są ograniczone czasowo pojemnością butli. Czas opróżnienia butli z gazu zależy od pojemności butli, pojemności skokowej silnika oraz wyregulowanego przyrostu mocy wynikającego z zastosowania dysz o określonym przyroście mocy. Oczywiście im większa pojemność silnika i im większy wyregulowany przyrost mocy, tym większe zużycie podtlenku, a więc przy takiej samej pojemności butli, krótszy czas działania instalacji. Z tych powodów n Nitro używamy wywołując krótkie kilko sekundowe "strzały" gazu. Jeden 10 sekundowy strzał pozwala na znaczne przyspieszenie podczas ulicznych wyścigów, wyprzedzania, nagłego startu czy po prostu swobodnego wkręcenia się na wysokie prędkości.

Przyrost mocy przy zastosowaniu nitro jest znacznie bardziej gwałtowny niż w przypadku np. turbo więc bardziej obciążają układ korbowy oraz układ przeniesienia napędu. Z tego powodu najlepiej rozpocząć od obrotów maksymalnego momentu obrotowego, gdyż aktywowanie go w zakresie niskich obrotów może doprowadzić do znacznych obciążeń silnika i związanego z tym uszkodzenia. Dlatego w silnikach montuje się specjalny czujnik, pozwalający na uruchomienie instalacji tylko wtedy, gdy przepustnica jest maksymalnie otwarta.

http://www.youtube.com/wa...player_embedded

Teoretycznie możemy stwierdzić, że nitro to rozwiązanie doskonałe. Jednak nie do końca tak jest. Zbyt duże ciśnienie w cylindrze zwiększa ryzyko wybuchu silnika, a w najlepszym przypadku uszkodzenia pierścieni tłokowych i uszczelek. Zbyt duże ciśnienie, to wysoka temperatura, więc podczas używania nitro, trzeba pamiętać o tym, że musi zostać opóźniony moment zapłonu mieszanki. Dlatego zaleca się, aby takie systemy były instalowane tylko i wyłącznie przez wykwalifikowane warsztaty.
Jedno jest pewne. Systemy Nitrous Express to modyfikacja oparta na najnowszej technologii i najwyższej jakości pozwalająca na osiągnięcie wspaniałego efektu przy stosunkowo niskich kosztach i zachowaniu trwałości jednostki napędowej.

Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą Nitro i Metanol Nitrous Express



 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 13