Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2011-08-04, 23:24 Turbo o zmiennej geometrii
|
|
|
Witam. Mam takie pytanko.
Mam Miate 1.8 140ps i myślę o jej zostawieniu sobie bo autko naprawdę fajnie jeździ
No i mam zamiar ją uturbić ... Silnik jest ość podatny na podpięcie turbinki (seria znosi ponad 220ps i okolice 0.8bar) ... no i stąd moje pytanko.
Docelowo miała wskoczyć pod maskę turbinka która została mi jeszcze z talona, ale uroił mi się pomysł na wsadzenie turbinki z TDI ;p
No i tak:
- turbo miałoby ładować jakieś 0.5bar (w dieslu ładuje 1.0-1.2bar) ale jak ono będzie znosiło pracę w znacznie większym zakresie obrotów?
- turbo nie ma chłodzenia wodą a będzie musiało pracować w wyższych temperaturach, czy da sobie radę?
- czy silnik da sobie z nią radę. Wstaje ona bardzo wcześnie (0.5bar będzie już przy ~1500rpm ... w turbinie z talona będzie do jakiś 1000rpm później)
Co myślicie?
[ Dodano: 2011-08-05, 00:09 ]
Dzięki GOLDI ale mógłbyś włączyć PW bo odpisać nie mogę ;p
Właśnie takiego efektu się bałem. Szkoda że nie zniesie obrotów bo jak by tak od wolnych do końca utrzymała to ciśnienie to byłoby fajnie ;D
Z s3 ciężko z turbinką u nas, ale od talona leży wiec pewnie wskoczy ona |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|