No to i ja opisze autko którego stałem się właścicielem całkiem przypadkowo.
Autko bardzo lekkie i seryjne 140ps (ciekawe ile z nich zostało ) daje sobie w nim całkiem fajnie rade.
Buda bardzo lekka i dzięki temu jest fun ... no i dzięki RWD ;D
Obecnie większość seria wiec chyba nie ma co opisywać ...
Zmienione:
- stożek
- nowe kable NGK
- nowe świece
- felgi 17" i stanowczo za szerokie oponki ... przód 215/45, tył 235/40 ... z tym że oponki palą się bez większego problemu ;D
Plany:
Najprawdopodobniej jeszcze w tym miesiącu montaż TURBO ;D
- turbinka z talona
- jakiś IC z przodu
- wydech 2,5"
- strojenie na Ecumastera det3 na ciśnieniu jakieś 0.5bar
Zamiar wyciśnięcia jak najwięcej ... a jak będzie mało to więcej boostu aż złapie jakieś 200ps i już powinno fajnie latać przy masie ~tony
fajne autko, też mi się kiedyś takie marzyło, ale w końcu nawet do bliższego oglądania nie doszło
Teraz mój sąsiad takie kupił i mogę je z bliska zobaczyć, strasznie małe to autko, nie wiem jak tam się w nim ludzie mieszczą
BTW. Nie lepiej było kupić już turbo i w nim dłubać ? Bo z tego co mówisz to nawet uturbieniem powyższego nie osiągniesz mocy seryjnego turbo Ale w sumie jak masz graty to ta zabawa będzie sama przyjemnością, więc powodzenia, będę trzymał kciuki
_________________ WARNING: This car is equipped with a turbocharger. Due to possible breathing problems under heavy acceleration, all females are required to remove any tight fitting or constrictive clothing for safety.
IDOG za mazde speed (turbo) trzeba dac 3-4raza tyle co ja dalem za ta moja. Moc seryjnej mozna w niej osiagnac bez problemu. Silnik podobno wytrzymuje okolice 250ps ale trzeba isc w strojenie na SA co nie powiedziane ze jak mi na swince bedzie brakowac nie zrobie.
Mankamentem czy to w tej czy w oem turbo jest skrzynia ktora ponoc nie znosi powyzej 300ps.
Jak mi sie bardzo spodoba i bedzie to krecilo fajne czasy na torze i fajnie latalo bokami to i tak bedzie swap silnika i skrzyni z czegos co wytrzyma cos w poblizu 400ps i mozna latac
Na temat tego samochodu w posiadaniu faceta Kisielisodd zawsze rzecze : "...bardzo fajny samochód, dobrze się prowadzi, ułożenie silnika właściwe, napęd właściwy, uturbić się da.. ale... Męskich nie było?"
a tak na poważnie miałem okazję pośmigać wszystkimi generacjami Miaty. Począwszy od NA 1,6+Turbo, poprzez NB 1,6 , NB Speed podkręconym ponad 200koni na NC 2,0 kończąc. I szczerze powiedziawszy jakoś najlepiej jeździło mi się NB 1,6... NC jakoś nie czuje, kontrola trakcji mnie wkurzała, da się ją wyłączyć ale to... jednak za nowy samochód dla mnie... nie ma tego czegoś. Nie powiem prowadzi sie świetnie, ale czegoś mu brakuje. W speedzie irytował mnie brak trakcji do 3 biegu, a 6 biegowa skrzynia prze potwornie krótka jak na silnik Turbo, ale fakt jest to już dość szybkie. prawie 200 konne NA(1,6+turbo) to takie Panaceum dla tego samochodu. Moc wystarczająca, dało się to ogarnąć bez utraty trakcji, ale dało się już odczuć ząb czasu w tym samochodzie i buda już nie była tak zwarta i stabilna jak w nowszych generacjach
Moim osobistym zdaniem powinieneś pójść w kompresor zamiast turbo łagodny przyrost mocy i momentu a w związku z czym lepsza kontrola nad samochodem na torze
I nie wiem skąd te mity, że świnia tego nie ogarnia ?
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-27, 19:57, w całości zmieniany 2 razy
GOLDI na forum Miaty głoszą że wszystko ponad 200ps trzeba już stroić SA bo świnka sobie nie radzi.
Ja mam 5 biegową i przełożenia nie są tak krótkie jak w 6b ... są praktycznie identyczne z tą 1.6.
Autkiem fajnie się jeździ, ale racja mega męskiego wyglądu to on nie ma. Za to wszystko poza tym na swoim miejscu i dość fajnie to poskładane a frajda jest olbrzymia z jazdy. Szczerze mówiąc nie wiem czy nie daje więcej frajdy niż mój ex talon mimo posiadania połowy mocy.
Co do kompresora to chętnie ale nie mam pod ręką (a turbinka leży i to nie jedna) ;p ... Wjedzie turbo raczej tylko z powodów koszowych.
GOLDI na forum Miaty głoszą że wszystko ponad 200ps trzeba już stroić SA bo świnka sobie nie radzi.
ogolnie przy świni problem jest jeden. Każde strojenie strikte świnią wiąże się z tym iż nie można przesadzać z wielkością wtrysów a więc nie powinno dawać się wtrsykwiaczy więszkych niż 150% wydajności wtryskwiaczy seryjnych... później są tylko problemy z obrotami na biegu jałowym, problemy na ssaniu etc... ale... DET3 to przecież świnia a ma opcje użycia go jako Fuel Implant Możesz założyc nawet wtryskiwacze 1000cc i nie będzie problemów No może poza bezwładnością tak dużego wtryskwiacza, ale to już inna bajka
Hehe. No można można, z tym że mądrości głoszą że silnik nie da sobie rady więcej niż jakieś 230ps na seryjnych wnętrznościach a kuć to ja go zamiaru raczej nie mam
Narazie chce się nią trochę pobawić i pewnie potem pogonie bo to chyba jednak nie do końca autko dla mnie. No chyba że będzie tak ładnie latało że zmienię zdanie
Najbardziej interesuje mnie jak to się będzie właśnie na torze spisywało (z tego co słyszałem i porównywałem czasy to dość dobrze dają sobie radę) i tego czy chętnie będzie latała bokami
mx-5 raczej do latania bokami stworzona nie zostala to doskonale wywazony roadster... jak chcesz polatac bokami to kup inny samochod oparty na tej płycie podłogowej, ale bardziej zwarty i stabilny z wanklem na pokładzie rx7
nawet juz jedna mialem FC ale eksploatacja tego auta na dluzsza mete mnie dobija. Silnik u nas malo ogarniety, a czesciami trudno cos na szybko od reki dostac. Z lataniem bokami to tak okazyjnie, jak bym mial to robic czesciej i juz w tym kierunku isc to s14 na bank.
narazie nie... opisze jak skończę więc zapewne za parę lat bo ciągle jest coś do zmiany, poprawy, modyfikacji
samochód opisuję na bieżąco w klubie mr2... powiem tyle, że w oczekiwaniu na zawieszenie(poliuretany od Proethane'a i gwint) teraz bawię się audio zakupiłem sobie jvc avx800 z racji zadowolenia z avx33 które miałem wcześniej ... Hołek dłub madzie to pojeździmy na Kielcach ale w tym sezonie już nie zdążę skończyć setupu zawiasu
OT mode off
ps. mi się FD marzy strasznie
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-28, 01:34, w całości zmieniany 1 raz
Wyślij na pw link do twojego opisy to sobie bym przejrzał
Na tor bardzo chętnie zawitam ale mazda myślę że też dopiero po zimie wyjedzie na turbince z racji budżetu, no chyba że się bardzo uprę
FD podoba mi się strasznie, raz w życiu miałem okazję w niej siedzieć, ale to jak jeździło FC dało wiele domyślenia ;D ... Jak bym robił tylko na samochód to na pewno bym sobie kupił jakąś z RHD i bym śmigał. No ale lanie do tego i ewentualne naprawy w tym momencie by ją uziemiły w garażu
[ Dodano: 2011-12-29, 06:39 ]
Autko sprzedane. Do zamkniecia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach