BOOST CUT 1g i 2g |
Autor |
Wiadomość |
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-01-16, 21:38 BOOST CUT 1g i 2g
|
|
|
W eclipsach pierwszej oraz drugiej generacji wyst?puje co? takiego jak fuel cut (boost cut).
Fuel cut w 1g i 2g wyst?puje przy ok. 18psi (~1,2bar), natomiast jest to warto?? przeliczana z przep?ywu, a nie ci?nienia, wi?c mo?e si? troch? r??ni? w zale?no?ci od osprz?tu (turbospr??arki itp). Wylicza go przep?ywka. Przy przekroczeniu maxymalnego przep?ywu odcina zap?on, czujemy naprawd? znaczne szarpni?cie. Po kt?rym samoch?d jedzie dalej. I albo doci?gnie do ko?ca albo b?dzie si? to powtarza?.
W 1G mo?na sobie wgra? chipa z usuni?t? odcink? (jest nawet gotowy program do epromu: http://ilostmymind.com/EC...m.html:2l16o779 ), do 2G nie ma ?adnego open source'a z rozpracowanym epromem, natomiast jest jaki? diwajs HKSa (http://www.hksusa.com/categories/?id=1925:2l16o779 zwany fuel cut defencer lub jego wersja DIY ( http://www.teamfc3s.org/i...cd.htm:2l16o779 ).
Jest par? sposob?w, a w?a?ciwie dwa na obej?cie tego ta?sz? metod?:
1. wi?ksze wtryski.
2.podniesienie ci?nienia paliwa na zewn?trzym regulatorze.
Wtedy mo?emy p?j?? z ca?? map? w d??. Obni?y to warto?? sygna?u podawanego do ECU, natomiast AFR utrzyma wy?sza wydajno?? wtryskiwaczy na podniesionym ci?nieniu.
Dok?adna warto?? masy powietrza przy kt?rej nast?puje fuel cut - jest to 2,55g/rev (na obr?t wa?u korbowego).
powodzenia z wi?kszym boostem. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2008-01-16, 21:50
|
|
|
Boost cut - to znaczy ?e ecu widzi za duzy przep?yw powietrza w stosunku do progowego i wy?acza wtryski. |
|
|
|
|
sajmon1100
mniejsza zielenina
Pomógł: 2 razy Wiek: 43 Dołączył: 16 Sty 2008 Posty: 164 Skąd: z gara?u
|
Wysłany: 2008-02-06, 23:46
|
|
|
a takie pytanko - czy nas seryjnym cisnieniu tez to sie zdarza? bo przecierz wg jest wysterowany na powiedzmy 0,7 bara w serii |
_________________ Fuuuuck Fuel Economy
|
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-02-07, 11:43
|
|
|
ecu nie od??cza wtrysk?w a zap?on brian zapytaj m?j zderzak co o tym my?li
nie nie zdarza si? to na seryjnym do?adowaniu |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2008-02-07, 13:17
|
|
|
zap?on-widzi za duzy przep?yw powietrza w stosunku do progowego i wy?acza wtryski. ?? a co niby w takim razie wy?acza zap?on ?? Jak nie ECU ? |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-02-07, 18:32
|
|
|
ECU, ale co wy??cza to ro?nica bo jak by wy??cza?o wtryski, to poprostu mia? by? "pyr pyr pyr" i samoch?d by nie jecha?, ale roz??cza zap?on, czyli wtryski dzia?aj?, co sie objawia "pyr pyr :pier.....i?cie: " ......... zapytaj m?j zderzak kt?ry sie przytopi? jak prubowali?my namierzy? czemu nie mog? przekroczy? 1.35bar'a ... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Brian
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2011
|
Wysłany: 2008-02-07, 18:34
|
|
|
no i wszystko jasne pyr pyr |
|
|
|
|
|