Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Samodzielna wymiana popychaczy hydraulicznych
Autor Wiadomość
Kct 
KLUBOWICZ
CeKaTe


Pomógł: 24 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 897
Skąd: Myszków
Wysłany: 2012-11-14, 17:50   Samodzielna wymiana popychaczy hydraulicznych

Jako, że konkurs na artykuł ma się ku końcowi to opiszę dziś jak wymienić popychacze hydraulicze bez zrzucania paska rozrządu i wyjmowania wałków, co prawda na przykładzie Colta 1.8 4g93, ale w Eclipse wygląda to identycznie

Potrzebne frukty:
-Klucz 10
-Klucz do świec
-Klucz 17
-Niewielki łom, lub dlugi, cienki, płaski śrubokręt
-Zwykły płaski śrubokręt
-Opcjonalnie szczypce lub kombinerki
-Oczywiście 16 popychaczy hydraulicznych

Zalecane:
-Nowe uszczelki pod pokrywę zaworów



1. Zdejmujemy pokrywę zaworów, głowy nie daje ale z tego co pamiętam śrubki są na klucz 10 wszystkie
- odkręcamy plastikową osłonę przewodów zapłonowych
- zdejmujemy kable zapłonowe
- odkrecamy górną osłonę paska rozrządu
- odkręcamy właściwa pokrywę zaworów, zdejmujemy przewód od odmy i wszystkie inne jakie mamy do niej podłaczone, zdejmujemy delikatnie to może nie będzie potrzebna nowa uszczelka
- odkładamy w bezpieczne miejsce :)
- otrzymujemy taki widok:


2. Wykręcamy świece (łatwiej bez nich obracać silnikiem ręcznie, co się przyda)
- zakrywamy jakąs szmatką kanały świec, co by nam nic nie powpadało
Oto nadchodzi część właściwa:
- Podważamy łomem (ja użyłem przedłużonego śrubokręta i też dał radę) łącznik popychacza z zaworem i tu 2 uwagi
I. Nie może być akurat kompresji na tłoku, zawór musi być u góry, jeśli nie jest, krecimy ręcznie silnikiem za wał oczywiście w prawo, w stronę kabiny,
aż pożądany zawór pójdzie w górę, a krzywki zaworowe nie będą utrudniać wyjęcia popychacza :)


Tak podważamy łącznik i tu II uwaga, wyskakuje on z pewną siłą, najlepiej go przytrzymać palcem albo szmatką, żeby nie trzeba go było wyciągać spod wałka, choć nie jest to problem bo nigdzie głęboko wpaść nie może
- odkładamy łącznik na bok, zamontujmy go najlepiej potem w to samo miejsce

3. Wyjmujemy popychacz:

można to zrobić palcami, kombinerki ukazane dla jasności
- wycieramy go z oleju, odkładamy na bok
- wkładamy nowy popychacz, delikatnie, żeby nie zapryskać wszystkiego olejem

4. Najtrudniejsza część:
- zakładamy spowrotem łącznik, nakładamy go na zawór, przytrzymujemy palcem i płaskim śrubokrętem podważamy tak, żeby włożyć go spowrotem na popychacz:

- popychamy go od tyłu ;) lub naciągamy od przodu aby dobrze wskoczył na główkę popychacza

Całą czynność powtarzamy 16 razy :)


Zalecam pokręcić po wymianie ręcznie silnikiem kilka razy (w prawo!) i posłuchać czy nie ma kolizji zaworów z tłokami, a taka może się zdarzyć jeśli nowe popychacze były napełnione olejem, chociaż tak być nie powinno, ale lepiej się upewnić :)


5. Zakładamy nową uszczelkę/uszczelki pod pokrywę zaworów, można lekko dać pod nie silikonu, skręcamy wszystko dokładnie, chociaż pokrywę zaworów nie na siłę, najlepiej metodą na krzyż i dociągać do pierwszego oporu, nie na chama, z wyczuciem, pamiętamy o podłączeniu przewodów do pokrywy i kolejności kabli zapłonowych :)

Popychacze na początku mogą (będą) mocno klepać, muszą się napełnić :)

Mam nadzieję, że o niczym nie zapomniałem, wszelkie uwagi do poradnika wskazane :)
Całość zajmuje około godziny, z czego najwięcej pracy odkręcenie i założenie pokrywy zaworów :)
_________________
540i
CA0
Ex GS 4G63 96'
Ostatnio zmieniony przez Kct 2014-05-30, 23:28, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
Maretzky85 
KLUBOWICZ

Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-14, 18:10   

Z mojej strony dwie uwagi:
Silnikiem nie kręcimy za wałek rozrządu, tylko za wał.
Popychacze napełnia się ropą przed założeniem, bo można je zniszczyć.

PS. po napełnieniu popychadeł ta metoda nie ma zastosowania, bo główki popychadeł są wyżej :P
_________________
Zawsze mogę się mylić
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-11-14, 18:38   

Maretzky85 napisał/a:
Popychacze napełnia się ropą przed założeniem, bo można je zniszczyć.
i tak i nie... część producentów zezwala na złożenie (nowych) popychaczy na "sucho" ponieważ są fabrycznie częściowo napełnione już lubrykantem
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Kct 
KLUBOWICZ
CeKaTe


Pomógł: 24 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 897
Skąd: Myszków
Wysłany: 2012-11-14, 18:47   

Maretzky85 napisał/a:
Silnikiem nie kręcimy za wałek rozrządu, tylko za wał


co się dzieje złego jeśli obracam go za wałek?
_________________
540i
CA0
Ex GS 4G63 96'
Ostatnio zmieniony przez Kct 2012-11-14, 18:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Maretzky85 
KLUBOWICZ

Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-14, 18:47   

Ale po pierwsze - po co ryzykować?
A po drugie serwisówka mówi, że się powinno :)
_________________
Zawsze mogę się mylić
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-11-14, 23:40   

Kct napisał/a:
co się dzieje złego jeśli obracam go za wałek?

można pasek uszkodzić
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
Kct 
KLUBOWICZ
CeKaTe


Pomógł: 24 razy
Wiek: 31
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 897
Skąd: Myszków
Wysłany: 2012-11-15, 11:04   

wyedytowałem, dowiedziałem się, że kręcać za wałki można przestawić rozrząd
_________________
540i
CA0
Ex GS 4G63 96'
Ostatnio zmieniony przez Kct 2014-09-24, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14