Kilka problemów z 420A |
Autor |
Wiadomość |
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-12, 00:09
|
|
|
Ale że, o co chodzi ? |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-05-12, 00:12
|
|
|
sie ja wlasnie pytam o co chosi z tym PT w 420a ? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
MX-3 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-05-12, 00:16
|
|
|
GOLDI napisał/a: | PT w 420a ? |
Oo to nie 4g63 |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-05-12, 00:22
|
|
|
wracajac do tematu, Miorn z takich podstaw. jaka kompresja OBECNIE na zimyn i na cieplym silniku? kiedy miales regualcje gazu ostatnio? kiedy wymieniane swiece i kable? wymieniels juz te uszczelki na pozimie koektora dolotowego? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-05-12, 08:19
|
|
|
filtr i świece i przewody nowe, uszczelki wymienione kilka dni temu przypuszczam że to czujnik wałka tylko mam problem kupiłem już jakiś czas temu ten czujnik ale gość przysłał mi od polifta i teraz szukam wtyczki takiej żeby przerobić bo polift miał innej wielkości wtyczkę. Simongs ma taką liczę że podeśle. Bo już nie da się jeździć.
Jeszcze jedno wydaje mi się że to normalne jak po odkręceniu czujnika położenia wałka czujnik jest "brudny" od oleju w końcu tam jest łożysko ślizgowe od wałka?
[ Dodano: 2013-05-26, 22:00 ]
Podbijam temat wydaje mi się że znalazłem winowajcę moich problemów przypuszczam że to czujnik położenia wału dziś udało mi się go wyjąć z silnika (słyszałem że zdarza się że ten czujni może "spuchnąć" i wtedy ciężko go nawet wyciągnąć z bloku lub nawet wystrzelić i się posypać całkowicie) co prawda był cały i nawet nie '' spuchnięty'' ale zauważyłem mikro pęknięcia plastykowej obudowy tej części czujnika co siedzi wewnątrz bloku (to może być początek drogi do ''spuchnięcia'') prawdopodobnie zbliża się koniec żywota tego czujnika. Zrobiłem zdjęcie tel. to później wrzucę jeśli będzie dobrze widać.
Pilnie potrzebuję takiej wtyczki tej obok czujnika (bez niej auto nie ruszy) jeśli ktoś może pomóc bardzo proszę o info.
[ Dodano: 2013-06-05, 20:53 ]
W końcu coś poszło do przodu napisze o tym bo może komuś się to przyda w przyszłości.
Przyczyną kłopotów (pracy silnika na dwóch garach) okazał się jak podejrzewałem czujnik położenia wału (te niby micro rysy na czujniku to była oznaka jego uszkodzenia).
Uwaga dla wszystkich jeśli w przedlifcie wymieniacie czujnik położenia wałka rozrządu lub czujnik położenia wału i chcecie założyć nowy kupujcie zawsze z wtyczką (w sprzedaży czujniki występują tylko do polifta, a starą kostkę trzeba zamienić na poliftową) ja dorwałem kostki od chryslera PT Cruiser 2.0L są dokładnie takie same i do czujnika wałka i wału.
Niestety Talon nadal nie chce jeździć na gazie ma problem z pracą na niskich obrotach jak się wkręci powyżej 3000 obr/min to pracuje ładnie. Przypuszczam że to może być wina puszki filtra i dostaje lewego powietrza puszka po kilku strzałach straciła oryginalne zapinki i jest spięta na tertytki musze poszukać nowej puszki. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Miron 2013-06-05, 20:57, w całości zmieniany 4 razy |
|
|
|
|
Wozny
KLUBOWICZ
Pomógł: 33 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 443 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2013-06-05, 21:29
|
|
|
Podbijam na prośbę. |
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2013-06-05, 21:39
|
|
|
Miron, w 420a pucha filtra nie ma znaczenia bo nie ma przepływki, bardziej kolektor obadaj i podcisnienia |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-05, 21:43
|
|
|
Miron napisał/a: | Niestety Talon nadal nie chce jeździć na gazie ma problem z pracą na niskich obrotach jak się wkręci powyżej 3000 obr/min to pracuje ładnie. Przypuszczam że to może być wina puszki filtra i dostaje lewego powietrza puszka po kilku strzałach straciła oryginalne zapinki i jest spięta na tertytki |
Cytat: | Miron, w 420a pucha filtra nie ma znaczenia bo nie ma przepływki, bardziej kolektor obadaj i podcisnienia |
w przypadku gazu mieszalnikowego oczywiscie dolot ma znaczenie... ale taka instalacja to juz relikt... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2013-06-05, 21:49
|
|
|
GOLDI napisał/a: | przypadku gazu mieszalnikowego |
a to przypadkiem nie jest montowane przy przepustnicy, za filtrem?
rozgraniczmy dolot i puche filtra |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-05, 21:54
|
|
|
dolot "mieszanik" + pucha , filtr etc... tworza uklad zamkniety... jakakolwiek ingerenca w ten uklad wypada "dostrojenia" mieszanki... to nie wtrysk tylko mieszalnik... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2013-06-05, 22:02
|
|
|
nie słyszałem żeby w takim układzie, lewe powietrze na poziome puszki filtra sprawiało aż takie problemy z wolnymi obrotami, no ale cóż, człowiek całe życie się uczy, chociaż wątpie i to bardzo.
GOLDI napisał/a: | dolot "mieszanik" + pucha , filtr etc... tworza uklad zamkniety |
tu sie zgodzę, ale nie popadajmy w skrajność, rozumiem opory filtra powietrza itd, ale jakoś w to nie wierzę, bo nawet nie ma jak
gdyby tam była przepływka - ok zgadzam się, ale w 420a?
ps, odwołuje sie cały czas do rozwalonej puszki filtra, a nie do całego dolotu! |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-06-05, 22:16
|
|
|
GOLDI napisał/a: |
w przypadku gazu mieszalnikowego oczywiscie dolot ma znaczenie... ale taka instalacja to juz relikt... |
No przyznam że instalacja ma już 7 lat |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Miron 2013-06-05, 22:18, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-05, 22:38
|
|
|
andrzejp napisał/a: | ps, odwołuje sie cały czas do rozwalonej puszki filtra, a nie do całego dolotu! | ba ja rowniez nie wiem jak Ci to prosciej wytlumaczyc bo przyjmujesz cos za pewnik a nie masz o tym zielonego pojecia bawiles sie kiedys jakikolwiek gaznikiem i jego regulacja? jak nie to kiedys sprobuj w takim wynalazku zmienic dolot lub wydech i sporuj pojezdzic bez regulacji gaznika najprosciej wlasnie taki archaizm jak instalacja mieszalnikowa do gaznika porownac...
na sile probujesz to porownac do algorytmow speed density czy mass flow a to sie jak piernik do wiatraka...
zaczalbym na miejscu mirona od wizyty u gazownika i proby regulacji tego co jest jak nie pomorze to szukal nieszczelnosci WSZYSTKICH |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2013-06-05, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2013-06-06, 09:36
|
|
|
GOLDI napisał/a: | nie masz o tym zielonego pojecia |
sam nie masz pojęcia o czym piszesz, i proszę nie wysuwaj takich wniosków w kierunku mojej osoby
GOLDI napisał/a: | bawiles sie kiedys jakikolwiek gaznikiem i jego regulacja? |
bawiłem i nie bój sie wiem jak to działa, to że nie siedze przy silnikach 24h/dobę nie znaczy, że nie mam o nich pojęcia
Wg Twojej teorii, po wymianie filtra też trzeba jechac na regulacje, no ale co kto lubi.
I proszę nie oceniaj ludzi z góry, bo to już jest nudne |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-06, 12:35
|
|
|
teoria teoria... argumentow brak wiec masz slusznosc do jednego -> andrzejp napisał/a: | to już jest nudne |
tia instalcja mieszalnikowa jak speed density |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2013-06-06, 12:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2013-06-06, 12:53
|
|
|
GOLDI, Ty masz jakiś problem z czytaniem ze zrozumieniem?
Nawiązałeś do gaźników, to może i bym sie zgodził, ale przy 1 gaźniku, a nie do strojenia silnika np na 4, tto po pierwsze, a po drugie
GOLDI napisał/a: | teoria teoria... |
hehehehe sam teorią walisz, a brak Ci praktyki z tej strony
GOLDI napisał/a: | tia instalcja mieszalnikowa jak speed density |
gdzie ja tak napisałem? hm? cały czas mówie o tej głupiej puszcze filtra
ale nieeeeeeeeeeee, gadaj dalej że pucha w przypadku tej instalki ma znaczenie
zdradze Ci mały sekret, jeżeli nie będzie falowania obrotów w tym przypadku na wolnym to będzie to święto, ponieważ instalacja jest zbyt "archaiczna" to raz, a dwa, że nie zakłąda się jej do silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa!
szukaj dalej nieszczelności, wymieniaj puche z filtrem i jedź na słynną "regulacje", czyli kręcenie śrubką
więc weź już odpuść
GOLDI napisał/a: | |
ps. stroiliśmy ostatnio na 4 gaźnikach silnik od sierry z całymi nowymi dolotami (wiadomo o co chodzi) na K&N'ach + liczony wydech i oczywiście ostrzejsze wałki, więc nie pier* głupot, że ktoś sie na czymś nie zna, bo nie pisze tego publicznie.
Miron, weź wklej fotke może bo śmiech na sali hehehehehehehe |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-06-06, 13:36
|
|
|
andrzejp napisał/a: | zdradze Ci mały sekret, jeżeli nie będzie falowania obrotów w tym przypadku na wolnym to będzie to święto, ponieważ instalacja jest zbyt "archaiczna" to raz, a dwa, że nie zakłąda się jej do silników z wielopunktowym wtryskiem paliwa!
szukaj dalej nieszczelności, wymieniaj puche z filtrem i jedź na słynną "regulacje", czyli kręcenie śrubką | to Twoj jedyny argument odnosnie calej dyskusji ?
[ Dodano: 2013-06-06, 13:37 ]
andrzejp napisał/a: | na 4 gaźnikach silnik od sierry z całymi nowymi dolotami (wiadomo o co chodzi) na K&N'ach + liczony wydech i oczywiście ostrzejsze wałki | jakies info ? chetnie poczytam, poPacze... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-06-10, 17:05
|
|
|
Talon jutro jedzie do gazownika mam nadzieje że zacznie normalnie pracować na gazie, ale jest jeszcze jeden problem jak już wcześniej pisałem przy skręcie w prawo bądź też na szybkim łuku w prawo przy niskim stanie paliwa auto przerywa- brak paliwa bynajmniej tak mi się wydaje, po wyjściu z zakrętu znowu jedzie normalnie. Prawdopodobnie to pompa paliwa i teraz pytanie jakiej pompy paliwa szukać?? Czy będzie pasować od 4g63 czy warto szukać używanej pompy a może od razu kupić jakiś nowy lepszy zamiennik np. Walbro 255 LPH High Pressure Eclipse 90-99 z TEP |
_________________
|
|
|
|
|
Pehdesign
KLUBOWICZ
Pomógł: 28 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 1235 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2013-06-26, 21:29
|
|
|
up |
|
|
|
|
Miron
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 06 Cze 2008 Posty: 222 Skąd: Ciechanów
|
Wysłany: 2013-06-27, 08:29
|
|
|
Już prawie wszystkie problemy opanowane została jeszcze tylko pompa paliwa. Po wymianie czujnika położenia wału (i kostki do podłączenia ) autko pracowało już na wszystkich cylindrach ale nie chciał się dobrze wkręcić na wyższe obroty szczególnie na gazie, okazało się że brat wymieniając świece założył (troszkę inne o zgrozo ) po wymianie świec i małej regulacji gazu talon lata jak dawniej . Teraz czas zająć się wyglądem zewnętrznym auta bo trochę brakuje do ideału. |
_________________
|
|
|
|
|
|