drgania kierownicy |
Autor |
Wiadomość |
Danuś
KLUBOWICZ
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-08-08, 09:14 drgania kierownicy
|
|
|
Witam, pojawił się problem typu drganie kierownicy, wystepuje po 110 km/h, da się też wyczuc delikatne drgania kierownicy w czasie hamowania i o ile tu mogą być winne tarcze to co z drganiami powyżej 110, pare dni temu zawieszenie zostało sprawdzone i wszystko ok, i drugie ile wytrzymuja tarcze hamulcowe? , moze czas na wymiane mam na nich zrobione kolo 70 tyś |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2013-08-08, 09:49
|
|
|
Danuś sprawdź/zmierz grubość tarcz. Jest wartość minimalna.
ps. ile wytrzymują? yyyy......sporo |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-08-08, 11:16
|
|
|
masz krzywe tarcze hamulcowe albo coś z zawiasem albo coś z kołem może zgubiłeś odważnik może to od opony , wszystko trzeba sprawdzić ale stawiam że albo krzywa tarcza albo koła do wyważenia ,temat przerabiałem kilka razy |
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-08-08, 11:29
|
|
|
MATi napisał/a: | masz krzywe tarcze hamulcowe albo coś z zawiasem albo coś z kołem może zgubiłeś odważnik może to od opony , wszystko trzeba sprawdzić ale stawiam że albo krzywa tarcza albo koła do wyważenia ,temat przerabiałem kilka razy |
W zdecydowanej większości tarcze, pozostają jeszcze drążki kierownicze i ich końcówki, ale to by chyba miało miejsce zawsze, a nie zależnie od prędkości. U mnie np. do 60km/h hamują normalnie, a od 160km/h hamować to boję się, że pękną i się zabije
Sprawdź tak jak Ci radzą koledzy grubość tarczy, jej wygląd też wiele mówi o stanie. A jak nie, to jedź do serwisu i sprawdź czy nadają się do toczenia, choć osobiście wolałbym nowe, bezpieczeństwo to podstawa |
|
|
|
|
Danuś
KLUBOWICZ
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-08-08, 12:06
|
|
|
No tez najbardziej wydaje mi ze to tarcze, i w sumie najlepiej jak by to był tarcze, wymiana i po kłopocie, a czy takie objawy może dawac uszkodzona maglownica? |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-08-08, 12:16
|
|
|
Danuś napisał/a: | uszkodzona maglownica? |
Danuś, sprawdz najpierw podstawowe "najtansze" rzeczy
ja bym zaczął od sprawdzenia wywazenia kół w jakims dobrym zakładzie
potem stan tarcz i klocków
mi ostatnio kierownica biła przy jezdzie 70-85km/h
okazalo sie ze wywazanie kół skopali |
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2013-08-08, 12:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Danuś
KLUBOWICZ
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-08-08, 12:25
|
|
|
Napewno na pierwszy ogien idą tarcze i klocki, nastepnie sprawdze koła, tak apropo tarcz, zastanawiam sie nad mikoda mają dobra cenę, nawet wersje gt, tylko czy ta cena przekłada się na jakość? |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-08-08, 12:39
|
|
|
Ludzie na mikodzie jeżdża i sobie chwalą , na ulicę Ci wystarczą zdecydowanie , sam o nich kiedyś myślalem bo cena jest pasztetowa |
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2013-08-08, 13:10
|
|
|
Felgi do wywazenia jeżeli był by to drażek lub cokolwiek z zawieszenia to drgania odczuwał byś cały czas. A skoro drga również przy hamowaniu to tarcze do wymiany. Ich stan możesz określić po rancie na zewnetrznym obwodzie tarczy |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
Ostatnio zmieniony przez Hot 2013-08-08, 13:10, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Danuś
KLUBOWICZ
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-08-08, 13:23
|
|
|
Ok, dzieki za wszystkie opowiedzi, zrobie pozadek z hamulcami i zobacze co to zmieni. |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2013-08-08, 13:56
|
|
|
Danuś, ale ty się uparłeś na te hamulce. Więc po co chcesz porady skoro i tak zrobisz po swojemu? Najtaniej i najlepiej jako pierwszą rzecz jest sprawdzenie wyważenia kół ,mi kiedyś tak wyważyli że brakowało na trzech kołach po 30-40g... Efekt? tak trzepało kierownicą że wiecej jak 100-110km/h nie dało sie jechać. |
|
|
|
|
Danuś
KLUBOWICZ
Wiek: 43 Dołączył: 24 Lut 2008 Posty: 73 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 2013-08-08, 14:07
|
|
|
Porady jak najbardziej wskazane , a dlatego uparłem sie na tarcze bo jak pisałem wczesniej powyzej 110 km bije kierownica, ale do tej predkosci dodatkowo odczuwam bicie kiery podczas hamowania, może nie jest tak mocne jak powyzej wspomnianej predkosci ale jednak jest, wiec tarcze pewnie tez do kitu, a koła jak najbardzie rownież zostana sprawdzone bo opony też juz nie pierwszej młodości |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2013-08-08, 17:39
|
|
|
Danuś, sprawdź jeszcze czy ci tłoczek któryś z przodu się nie blokuje i nie grzeje tarczy. Ja tak też miałem i jak były hamulce zimne to wszystko pięknie było. Wystarczyło parę hamowań i szybsza jazda ,tarcza od temperatury się wichrowała i biła. Rozgrzej dobrze heble i sprawdź czy któres koło z przodu nie jest zdecydowanie za gorące tylko uważaj żeby się nie poparzyć |
|
|
|
|
darek181289
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 1371 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: 2013-08-08, 21:28
|
|
|
Danuś, j
jak sprawdzisz hamulce i zawias to przy okazji ściągniętego koła sprawdź otwór centrujący w feldze
u siebie miałem drgania powyżej 100 km\h, koła wyważone a dalej biło, a nie sprawdziłem tak banalnej rzeczy jak wymiary... felga była większa od piasty o 2mm |
_________________ Ecli 2G GS, 4G63 |
|
|
|
|
ronino
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 224 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 2013-08-08, 22:25
|
|
|
u mnie był jeszcze delikatny szum i to było łożysko |
|
|
|
|
|