Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
drgania kierownicy
Autor Wiadomość
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-08, 09:14   drgania kierownicy

Witam, pojawił się problem typu drganie kierownicy, wystepuje po 110 km/h, da się też wyczuc delikatne drgania kierownicy w czasie hamowania i o ile tu mogą być winne tarcze to co z drganiami powyżej 110, pare dni temu zawieszenie zostało sprawdzone i wszystko ok, i drugie ile wytrzymuja tarcze hamulcowe? , moze czas na wymiane mam na nich zrobione kolo 70 tyś
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 09:44   

Danuś napisał/a:
ile wytrzymuja tarcze hamulcowe

a na ile starczy mi paliwa jak zatankuje za 100zł? :>
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-08-08, 09:49   

Danuś sprawdź/zmierz grubość tarcz. Jest wartość minimalna.

ps. ile wytrzymują? yyyy......sporo :jezyk:
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2013-08-08, 11:16   

masz krzywe tarcze hamulcowe albo coś z zawiasem albo coś z kołem może zgubiłeś odważnik może to od opony , wszystko trzeba sprawdzić ale stawiam że albo krzywa tarcza albo koła do wyważenia ,temat przerabiałem kilka razy
 
 
 
Largo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 712
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-08-08, 11:29   

MATi napisał/a:
masz krzywe tarcze hamulcowe albo coś z zawiasem albo coś z kołem może zgubiłeś odważnik może to od opony , wszystko trzeba sprawdzić ale stawiam że albo krzywa tarcza albo koła do wyważenia ,temat przerabiałem kilka razy


W zdecydowanej większości tarcze, pozostają jeszcze drążki kierownicze i ich końcówki, ale to by chyba miało miejsce zawsze, a nie zależnie od prędkości. U mnie np. do 60km/h hamują normalnie, a od 160km/h hamować to boję się, że pękną i się zabije :wtf:

Sprawdź tak jak Ci radzą koledzy grubość tarczy, jej wygląd też wiele mówi o stanie. A jak nie, to jedź do serwisu i sprawdź czy nadają się do toczenia, choć osobiście wolałbym nowe, bezpieczeństwo to podstawa :badcrack:
 
 
 
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-08, 12:06   

No tez najbardziej wydaje mi ze to tarcze, i w sumie najlepiej jak by to był tarcze, wymiana i po kłopocie, a czy takie objawy może dawac uszkodzona maglownica?
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-08-08, 12:16   

Danuś napisał/a:
uszkodzona maglownica?

Danuś, sprawdz najpierw podstawowe "najtansze" rzeczy
ja bym zaczął od sprawdzenia wywazenia kół w jakims dobrym zakładzie
potem stan tarcz i klocków

mi ostatnio kierownica biła przy jezdzie 70-85km/h
okazalo sie ze wywazanie kół skopali
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2013-08-08, 12:17, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-08, 12:25   

Napewno na pierwszy ogien idą tarcze i klocki, nastepnie sprawdze koła, tak apropo tarcz, zastanawiam sie nad mikoda mają dobra cenę, nawet wersje gt, tylko czy ta cena przekłada się na jakość?
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2013-08-08, 12:39   

Ludzie na mikodzie jeżdża i sobie chwalą , na ulicę Ci wystarczą zdecydowanie , sam o nich kiedyś myślalem bo cena jest pasztetowa
 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2013-08-08, 13:10   

Felgi do wywazenia :) jeżeli był by to drażek lub cokolwiek z zawieszenia to drgania odczuwał byś cały czas. A skoro drga również przy hamowaniu to tarcze do wymiany. Ich stan możesz określić po rancie na zewnetrznym obwodzie tarczy :ok:
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
Ostatnio zmieniony przez Hot 2013-08-08, 13:10, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-08, 13:23   

Ok, dzieki za wszystkie opowiedzi, zrobie pozadek z hamulcami i zobacze co to zmieni.
 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-08-08, 13:56   

Danuś, ale ty się uparłeś na te hamulce. Więc po co chcesz porady skoro i tak zrobisz po swojemu? Najtaniej i najlepiej jako pierwszą rzecz jest sprawdzenie wyważenia kół ,mi kiedyś tak wyważyli że brakowało na trzech kołach po 30-40g... Efekt? tak trzepało kierownicą że wiecej jak 100-110km/h nie dało sie jechać.
 
 
 
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 43
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2013-08-08, 14:07   

Porady jak najbardziej wskazane :ok: , a dlatego uparłem sie na tarcze bo jak pisałem wczesniej powyzej 110 km bije kierownica, ale do tej predkosci dodatkowo odczuwam bicie kiery podczas hamowania, może nie jest tak mocne jak powyzej wspomnianej predkosci ale jednak jest, wiec tarcze pewnie tez do kitu, a koła jak najbardzie rownież zostana sprawdzone bo opony też juz nie pierwszej młodości :jezyk:
 
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2013-08-08, 17:39   

Danuś, sprawdź jeszcze czy ci tłoczek któryś z przodu się nie blokuje i nie grzeje tarczy. Ja tak też miałem i jak były hamulce zimne to wszystko pięknie było. Wystarczyło parę hamowań i szybsza jazda ,tarcza od temperatury się wichrowała i biła. Rozgrzej dobrze heble i sprawdź czy któres koło z przodu nie jest zdecydowanie za gorące tylko uważaj żeby się nie poparzyć ;)
 
 
 
darek181289 
KLUBOWICZ


Pomógł: 37 razy
Wiek: 34
Dołączył: 07 Sty 2010
Posty: 1371
Skąd: Kraków/Skawina
Wysłany: 2013-08-08, 21:28   

Danuś, j
jak sprawdzisz hamulce i zawias to przy okazji ściągniętego koła sprawdź otwór centrujący w feldze :P
u siebie miałem drgania powyżej 100 km\h, koła wyważone a dalej biło, a nie sprawdziłem tak banalnej rzeczy jak wymiary... felga była większa od piasty o 2mm :roll: :oops:
_________________
Ecli 2G GS, 4G63
 
 
ronino 
KLUBOWICZ

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 224
Skąd: Wwa
Wysłany: 2013-08-08, 22:25   

u mnie był jeszcze delikatny szum i to było łożysko
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14