Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 152 Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-17, 22:18 Audi 80 B4 1Z+
Długo zastanawiałem się nad założeniem tego tematu, z racji że ww. samochód w cieniu prestiżu/cen/kosztów utrzymania, aut wymienionych w tym dziale może pozostać niezauważony, co najwyżej skwitowany uśmiechem. To jednak z racji solidności konstrukcji uważam, że jest wart odnotowania również tutaj.
Po sprzedaży Ecli, kolejny wehikuł miał spełniać kilka warunków.
-Pierwszy i priorytetowy. 4/5 drzwi, sedan lub kombi.
-Dwa, miał posiadać sprawdzony i wytrzymały silnik.
-Trzy, miał być odporny na korozję.
-Cztery, oszczędny (Opcje były dwie. Gaz w min.2,5l benzynie lub oczywiście diesel, ku któremu mniej się skłaniałem).
Po pół roku analizowania i wykreślania kolejnych aut, na kartce pozostało dwóch faworytów. Audi A6 C4 2,5TDI (AEL) i Audi 80 B4 1.9TDI (na Pierburgu). Po przeanalizowaniu osobistych potrzeb/warunków wybór padł na...
Samochód dla którego czas płynie wolniej.
Audi 80 B4 1.9TDI na osprzęcie Pierburga, 1994r.
Znalezienie zadbanego egzemplarza z racji na walory użytkowe nie było łatwe, ale możliwe.
Znalazł się egzemplarz ściągnięty do PL przez policjanta (świat mały, więc po znajomości dowiedziałem się, że samochód w owych rękach był ponadprzeciętnie "głaskany i chuchany"), następnie trafił w ręce kolegi również policjanta, gdzie praktycznie stał już w garażu, roczny przebieg ok. 4000 km, a następnie trafił do ogłoszenia. Cena wysoka, ale było warto. Może taki krótki cytat z wizyty na hamowni:
- "Samochód w niespotykanym stanie biorąc po uwagę rocznik".
WYPOSAŻENIE:
-ABS
-klimatyzacja
-centralny zamek z pilota
-autoalarm
-el. szyber dach
-wspomaganie kierownicy
-immobilizer
-światła przeciwmgłowe
ZAWIESZENIE/HAMULCE:
-AP Sportfahrwerke Kit
-Hamulce z Audi S2
-felgi Wolfrace Freeman 16' na oponach Michelin 205x55
SILNIK:
-1Z 90KM (seryjnie) na Pierburgu
Po modyfikacjach:
-zaślepiony EGR
-usunięty katalizator
-wtryski AFN + komp 16bit + program
wynik
Przebieg 294 000 km, może być tutaj jak najbardziej realnym przebiegiem.
Ostatnio naniesiona mała korekta dawki paliwa + zwiększony dolot powietrza na IC.
Minusy?
Tak przychodzi mi jeden na myśl.
Brak 6'go biegu
Ostatnio zmieniony przez gaca 2014-08-18, 12:36, w całości zmieniany 12 razy
Pomógł: 2 razy Wiek: 40 Dołączył: 19 Sie 2010 Posty: 152 Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-18, 14:05
wojtas napisał/a:
jak jest z awaryjnością tego silnika?
Jeśli chodzi o silnik (jak i ogólnie całą resztę mechaniki), to w pytaniu jagosa tak naprawdę jest odpowiedź.
Sama konstrukcja silnika jest nadzwyczaj prosta i udana, a do tego seryjnie niewysilona, stąd duże przebiegi, bez poważnych awarii. Zwykłe turbo,bez zmiennej geometrii łopatek, zwykłe sprzęgło, żaden dwumas. Niewielkim nakładem finansowym (koszt ok. 600zł) można uzyskać do 130HP i ponad 300NM na seryjnych gratach, bez większego obciążania silnika (odnosi się do osprzętu Pierburg, Bosh niestety słabiej z racji budowy przepływomierza). Samo seryjne sprzęgło też nadzwyczaj dobrze sobie radzi, prędzej podda się skrzynia. Po sofcie sam sprint do 100km, trochę wolniej od GS'a (z racji przełożeń, tudzież niewielkiej ilości HP), cała zabawa (jeśli można to tak ująć) zaczyna się na 5 biegu (100-190km) dopóki turbo nie przestanie ładować (stąd przydałaby się 6tka) i bez znaczenia czy jedziesz sam, czy z kompletem na pokładzie. Spalanie? W cyklu mieszanym nie udało mi się przekroczyć 7l (mowa o normalnej jeździe z wykorzystaniem potencjału silnika kiedy potrzeba). Kuzyn ma podkręconą do 143HP i 322NM, ostatnio mierzył spalanie i wyszło ok 6l. Sam swego czasu szukał auta, więc poleciłem mu 80 B4 z 1Z. Wymienił przegub, płyny, rozrząd i jeździ, nic więcej nie robiąc przy aucie. Znajomemu też poleciłem ten model. Wymienił rozrząd, płyny, łożyska i zrobił już ponad 3000km. Bezawaryjnie
Ostatnio zmieniony przez gaca 2014-08-18, 23:03, w całości zmieniany 6 razy
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach