Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Audi 80 B4 1Z+
Autor Wiadomość
gaca 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-17, 22:18   Audi 80 B4 1Z+

Długo zastanawiałem się nad założeniem tego tematu, z racji że ww. samochód w cieniu prestiżu/cen/kosztów utrzymania, aut wymienionych w tym dziale może pozostać niezauważony, co najwyżej skwitowany uśmiechem. To jednak z racji solidności konstrukcji uważam, że jest wart odnotowania również tutaj.

Po sprzedaży Ecli, kolejny wehikuł miał spełniać kilka warunków.
-Pierwszy i priorytetowy. 4/5 drzwi, sedan lub kombi.
-Dwa, miał posiadać sprawdzony i wytrzymały silnik.
-Trzy, miał być odporny na korozję.
-Cztery, oszczędny (Opcje były dwie. Gaz w min.2,5l benzynie lub oczywiście diesel, ku któremu mniej się skłaniałem).
Po pół roku analizowania i wykreślania kolejnych aut, na kartce pozostało dwóch faworytów. Audi A6 C4 2,5TDI (AEL) i Audi 80 B4 1.9TDI (na Pierburgu). Po przeanalizowaniu osobistych potrzeb/warunków wybór padł na...

Samochód dla którego czas płynie wolniej.

Audi 80 B4 1.9TDI na osprzęcie Pierburga, 1994r.

Znalezienie zadbanego egzemplarza z racji na walory użytkowe nie było łatwe, ale możliwe.
Znalazł się egzemplarz ściągnięty do PL przez policjanta (świat mały, więc po znajomości dowiedziałem się, że samochód w owych rękach był ponadprzeciętnie "głaskany i chuchany"), następnie trafił w ręce kolegi również policjanta, gdzie praktycznie stał już w garażu, roczny przebieg ok. 4000 km, a następnie trafił do ogłoszenia. Cena wysoka, ale było warto. Może taki krótki cytat z wizyty na hamowni:
- "Samochód w niespotykanym stanie biorąc po uwagę rocznik".



















WYPOSAŻENIE:
-ABS
-klimatyzacja
-centralny zamek z pilota
-autoalarm
-el. szyber dach
-wspomaganie kierownicy
-immobilizer
-światła przeciwmgłowe

ZAWIESZENIE/HAMULCE:
-AP Sportfahrwerke Kit
-Hamulce z Audi S2
-felgi Wolfrace Freeman 16' na oponach Michelin 205x55

SILNIK:
-1Z 90KM (seryjnie) na Pierburgu
Po modyfikacjach:
-zaślepiony EGR
-usunięty katalizator
-wtryski AFN + komp 16bit + program

wynik


Przebieg 294 000 km, może być tutaj jak najbardziej realnym przebiegiem.

Ostatnio naniesiona mała korekta dawki paliwa + zwiększony dolot powietrza na IC.
Minusy?

Tak przychodzi mi jeden na myśl.
Brak 6'go biegu :-P
Ostatnio zmieniony przez gaca 2014-08-18, 12:36, w całości zmieniany 12 razy  
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-17, 23:30   

JAk to jest nie robic nic przy aucie poza porządkami ?:P
Nie wytrzymał bym chyba gdyby cos nie padło i nie mógł bym poleżec pod autem :P
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2014-08-18, 08:41   

Dobre auto sam kiedyś chciałem to kupić
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-08-18, 10:21   

gaca, fajne wozidło, zawsze mie sie te wersje podobały :ok:
jak jest z awaryjnością tego silnika?
i ile to pali średnio na setke?
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2014-08-18, 11:23   

prezentuje się elegancko :ok:

kiedyś jeździłem b4 2.6 i zrobiła na mnie ogólnie pozytywne wrażenie
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
gaca 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 19 Sie 2010
Posty: 152
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2014-08-18, 14:05   

wojtas napisał/a:
jak jest z awaryjnością tego silnika?

Jeśli chodzi o silnik (jak i ogólnie całą resztę mechaniki), to w pytaniu jagosa tak naprawdę jest odpowiedź.
Sama konstrukcja silnika jest nadzwyczaj prosta i udana, a do tego seryjnie niewysilona, stąd duże przebiegi, bez poważnych awarii. Zwykłe turbo,bez zmiennej geometrii łopatek, zwykłe sprzęgło, żaden dwumas. Niewielkim nakładem finansowym (koszt ok. 600zł) można uzyskać do 130HP i ponad 300NM na seryjnych gratach, bez większego obciążania silnika (odnosi się do osprzętu Pierburg, Bosh niestety słabiej z racji budowy przepływomierza). Samo seryjne sprzęgło też nadzwyczaj dobrze sobie radzi, prędzej podda się skrzynia. Po sofcie sam sprint do 100km, trochę wolniej od GS'a (z racji przełożeń, tudzież niewielkiej ilości HP), cała zabawa (jeśli można to tak ująć) zaczyna się na 5 biegu (100-190km) dopóki turbo nie przestanie ładować (stąd przydałaby się 6tka) i bez znaczenia czy jedziesz sam, czy z kompletem na pokładzie. Spalanie? W cyklu mieszanym nie udało mi się przekroczyć 7l (mowa o normalnej jeździe z wykorzystaniem potencjału silnika kiedy potrzeba). Kuzyn ma podkręconą do 143HP i 322NM, ostatnio mierzył spalanie i wyszło ok 6l. Sam swego czasu szukał auta, więc poleciłem mu 80 B4 z 1Z. Wymienił przegub, płyny, rozrząd i jeździ, nic więcej nie robiąc przy aucie. Znajomemu też poleciłem ten model. Wymienił rozrząd, płyny, łożyska i zrobił już ponad 3000km. Bezawaryjnie :ok:
Ostatnio zmieniony przez gaca 2014-08-18, 23:03, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 15