Hatchback AWD a może....RWD |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-01-05, 11:05
|
|
|
Horacjusz napisał/a: | :> heh Oj Goldi taki żarcik bo za chwilę koledze będziecie polecali fiata 500 albo pandę 4x4 | pięćsetka w Topowej wersji fajnie sie odpycha miałem przyjemność kilka razy pojezdzić z taką na Poznaniu jak na tak mały samochodzik jeździ rewelacyjnie... ale myślę że nie o takiego "hatchbacka" tu chodzi |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Lekter
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 104 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2015-01-05, 11:08
|
|
|
jagos, Trafiłeś w meritum sprawy choć już rozważałem tą alternatywę.
Szkopuł tkwi napędzie Quattro/ 4Motion/ XD to napęd na zasadzie sprzęgła haldex-u co defakto to naped awd DOŁĄCZANY tylnia oś jest właczana gdy występuje taka potrzeba i tutaj GOLDI, ma rację że większą frajdę stały napęd minusem dostęp zmieników tylko cześci aso lub z demontażu w przypadku wahaczy to wymiana tulej i sworzni/ regeneracja sprzęgła . Sam silnik boxter myślę że jest silnikiem dobrym generujący duży moment co za tym idzie zuuupełnie inny styl jazdy praca sprzęgła/obrotami. 2x 0,7 Danielsa i silnik rozłożony i złożony Co wieczór rozważam za i przeciw wkońcu to nie doceniane subaru mały popyt co za tym idzie cenny są atrakcyjne. Wracając do wypowiedzi Jagosa który sam zna rynek samochód wtórnych i niestety się z nim zgodzę. Jeżeli Staszek nie powie Heniowi że GOLF IV 1.9tdi to bardzo dobry /tani w utrzymaniu samochód to by nie kupił i tak 85% społeczeństwa. Niestety mam doświadczenie z własnej autopsji sprzedasz mojej Miśki...1 zainteresowany doceniał jej zalety i nie przeszkadzało że to Mitsubishi.
Reasumując Jeżeli znajde jakąś konwersje do napedu quattro/ 4 motion aby naped awd był załączony na stałe i nie kosztowało 10tyś to wybór padnie w strone Vag-a spalanie jest Okey liczyłem tak 7l-8l w cylu mieszanym i no i duża gama części zamiennych.
EDIT: Nie da się.. silnik powinien być wdłużnie żeby mieć centralny dyfr z torksenem poprzecznie haldex-y można oszukać sterowniki ale to groźi uszkodzenie haldexa
Goldi....chyba będzie "lanos" WRX |
_________________ BYŁO:
Eclipse 2 GS 4g63 9.08.2014 |
Ostatnio zmieniony przez Lekter 2015-01-05, 11:23, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-01-05, 11:10
|
|
|
Lekter napisał/a: | Jeżeli znajde jakąś konwersje do napedu quattro/ 4 motion aby naped awd był załączony na stałe i nie kosztowało 10tyś to |
http://www.efishop.pl/ind...drag-controller
|
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Lekter
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 104 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2015-01-05, 11:38
|
|
|
A jednak jest światełko w tunelu...
Moje pytania:
1. Na czym polega : zmodyfikowania modułu Haldexa
2. Nie może być ABS-a
3. w module jest potencjometr z możliwością załączenia i odłączenia ?
4. Czy dobry elektromechanik da sobie rade ? orientacyjny koszt
Ten Kit nie był by głupim pomysłem ustawić zakres 20-100km/h i w zupełności by to wystarczyło, potem ciągnie tylko przód
Ja wiedzałem gdzie zapytać |
_________________ BYŁO:
Eclipse 2 GS 4g63 9.08.2014 |
|
|
|
|
djmil
KLUBOWICZ
Pomógł: 36 razy Dołączył: 05 Wrz 2008 Posty: 606 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2015-01-05, 11:45
|
|
|
Lekter napisał/a: | 2. Nie może być ABS-a |
Moze nie być ABS-u |
|
|
|
|
Simeon
KLUBOWICZ Łysy z Brazzers
Pomógł: 36 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1638 Skąd: KrK
|
Wysłany: 2015-01-05, 12:33
|
|
|
GOLDI, w mini u mnie to turbiny i zaniedbany zawias nagminnie się pojawiają |
_________________ --2g RS 420a '96, --2g GS 4g63 '96, --2g GST Spyder 4g63T '98
--BMW E30 M20B20 '87 --IS 200 1G-FE '99
"Bo auta to do 2000r. wychodziły" |
|
|
|
|
Lekter
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 104 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2015-01-05, 15:11
|
|
|
Simeon, Jak dbasz tak masz... Czy ktoś się orientuje do jakiego roku było produkowany 1 generacja haldexu ? Szukałem w sieci i dowiedziałem się 1 generacja haldexu a3 / golf jest produkowana od 97r do teraz. |
_________________ BYŁO:
Eclipse 2 GS 4g63 9.08.2014 |
|
|
|
|
Simeon
KLUBOWICZ Łysy z Brazzers
Pomógł: 36 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1638 Skąd: KrK
|
Wysłany: 2015-01-05, 16:23
|
|
|
Lekter, "u mnie" na osiedlu u mechanika ja nie mam mini choć starszym miałem okazję pośmigać a tego też bym kupił bo ma to coś w sobie |
_________________ --2g RS 420a '96, --2g GS 4g63 '96, --2g GST Spyder 4g63T '98
--BMW E30 M20B20 '87 --IS 200 1G-FE '99
"Bo auta to do 2000r. wychodziły" |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-01-05, 17:31
|
|
|
Lekter napisał/a: | A jednak jest światełko w tunelu...
Moje pytania:
1. Na czym polega : zmodyfikowania modułu Haldexa
2. Nie może być ABS-a
3. w module jest potencjometr z możliwością załączenia i odłączenia ?
4. Czy dobry elektromechanik da sobie rade ? orientacyjny koszt
Ten Kit nie był by głupim pomysłem ustawić zakres 20-100km/h i w zupełności by to wystarczyło, potem ciągnie tylko przód
Ja wiedzałem gdzie zapytać |
1. Przysyłasz do nas moduł a my "omijamy" seryjna elektronike by nasz moduł miał możliwość sterowania
2. czy po zalozeniu modułu przestanie działać ABS? całekiem prawdopobne . Pewnie ESP również. Nigdy nie robiliśmy tego w seryjnych samochodach głownie do sportu.
3.jest w zestawie potencjonometr ktorym regulujesz spięcie, możesz miec również wyłącznik ON/Off i sam decydować kiedy i jak spinać jak i również możesz mieć ustawione programowo że np. do 100km/h będzie sie stopniowo rozpinać albo np przy zaciągnieciu recznego by sie rozpinał sam haldex... możliwości masa
4. tak
można jeździć nawet ze spiętym haldexem 100% cały czas, ale trzeba miec świadomość że sprzegło w haldexie nie przezyje wtedy 200k km |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Lekter
mniejsza zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Cze 2012 Posty: 104 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2015-01-06, 12:19
|
|
|
GOLDI, poszło PW
1.
2. Wychodzę z założenia że jak czegoś nie ma to się nie popsuje Po co tracić radość z jazdy ?
3.
4. Jeżeli przeróbka są po waszej stronie moja rola to demontaż oraz montaż modułu. |
_________________ BYŁO:
Eclipse 2 GS 4g63 9.08.2014 |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2015-01-06, 20:58
|
|
|
Goldi w jakim stopniu mozna regolowac spiecie? Jak zepne na maxa to jakie jaki jest balans momentu przod /tył moze wiesz?
Mam leona do wziwcia z haldexem i moze to byłoby dobre auto codzienne. Na mojego poprzedniego ARL po mapie na 190ps i 400nm nie narzekałem w zaden sposob poza trakcja :p |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
Ostatnio zmieniony przez Hołek 2015-01-06, 20:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-01-06, 22:04
|
|
|
haldex po spięciu to chyba 50/50 |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
Hołek
KLUBOWICZ
Pomógł: 16 razy Wiek: 37 Dołączył: 01 Lut 2008 Posty: 862 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 2015-01-08, 21:47
|
|
|
tak mi sie własnie wydawało po prowadzeniu na spietym |
_________________ BYŁO: Eclipse 2g GS 99;
Talon TSi AWD ~350ps
EVO IV, V, V, V, 4.5, IX, X
JEST: EVO 6 RS i EVO 6 TME
https://www.facebook.com/tomcarmotorsports
|
|
|
|
|
|