Nissan SILVIA S14 |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-12, 19:26
|
|
|
GOLDI napisał/a: | jagos napisał/a: | uuu... ja chyba bym się nie odważył na taką sprężarkę bez płaszcza wodnego. To jednak nie małe jajko z diesla...
[ Dodano: 2015-10-12, 18:26 ]
mi się podoba, że pomaga Ci Twój tato Taka męska więź...heh |
Nie pamietam ale czy Twój Turbonetics T04E-60 nie jest chłodzony tylko olejem ? |
Oj nie Piotrusiu Nie jest. Ostatnio nawet wymieniałem stare przewody wodne
Ja wyraziłem tylko swoja opinię. Wg. mnie turbo bez płaszcza wodnego nadaje się na "ćwiartkę" gdzie pracuje przez 6-12 sekund w zależności od setupu Do auta, którym mam jeździć więcej niż 5km i nie tylko po bułki -raczej bym się nie zdecydował na takie turbo. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-10-12, 19:39
|
|
|
A czemu nie jesli leje sie dobry olej i zamontowana jest dobra chlodnica oleju to nic sie nie stanie. Mamy projekt w robocie z duzym Borgiem i tez nie jest studzony ciecza. Bedzie latac |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-10-12, 21:31
|
|
|
No własnie mi takze wydaje sie ze woda lepiej chłodzi od oleju w układzie. Gdyby było inaczej po co w silniku byłyby kanały wodne ? wystarczyłoby dodac duza chłodnice oleju.
Woda na pewno daje sprawniejsza wymiane cieplna. |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-10-12, 21:48
|
|
|
No własnie przegryzałem ten temat jak wybierałem sprężarkę. Tak jak chłopaki piszą, nie jest konieczne chłodzenie wodne, wystarczy trzymać odpowiednią temperature oleju, wiadomo że jak idziesz na pełny ogień z turbiny to warto zainwestować w chłodnice oleju i nic się nie będzie dziać.
Właśnie Borgi nie mają zdaje się płaszczy wodnych, bo te co mnie interesowały to żadna nie posiadała. A w zasadzie Borg ma całą gamę sprężarek i na street i na drag.
Co do Taty, to on całe życie przy samochodach grzebał, 47lat pracy jako zawodowy kierowca na ciężarówkach i autokarach a teraz na emeryturze to nie wysiedzi w spokoju więc dłubie co może Tak więc często jeździ ze mną do garażu bo mu się nudzi
Do tego rok temu kupił motocykl więc jak jest tylko pogoda to latamy |
_________________
|
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-12, 21:50
|
|
|
W silnikach o zapłonie iskrowym temperatura gorącej części turbosprężarki to ok. 1000 stopni Celsiusza. Nie musze pisac co wtedy dzieje się z olejem. I nie wiem jaki by to on nie był to nie ma prawa to działać.
Jedziesz autostradą stałą prędkością dajmy na to 160km/h... EGT waha się między 700-800stopni Celcjusza. Ja nadal uważam, ze to turbo raczej na ćwiartkę się nadaje. Ale to tylko moje skromne zdanie.
Jeszcze nie wiemy do jakich celów Tofik buduje auto, ale chyba nie po to by po bułki nim smigać ;P
[ Dodano: 2015-10-12, 21:51 ]
Tofik napisał/a: | Co do Taty, to on całe życie przy samochodach grzebał, 47lat pracy jako zawodowy kierowca na ciężarówkach i autokarach a teraz na emeryturze to nie wysiedzi w spokoju więc dłubie co może Tak więc często jeździ ze mną do garażu bo mu się nudzi
Do tego rok temu kupił motocykl więc jak jest tylko pogoda to latamy |
zazdroszczę ojca |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-10-12, 22:32
|
|
|
Nie taki diabel straszny sprezarki bez plaszcza wodnego sa stosowane w sportach motorowych i nic sie z nimi nie dzieje nie mowie tu tylko o dragu. Zreszta to ze czesc goraca sprezarki moze miec kolo 1000 stopni nie znaczy ze korek ma tyle samo gdyby tak bylo to nigdy chlodnica cieczy by tego nie zbila. Skladam silniki do sportu i z doswiadczenia wiem ze nawet WG ktore maja plaszcz wodny i jest nie podpiety spokojnie chodza i nic sie z nimi nie dzieje wiec turbo ktore ma plaszcz olejowy tez bedzie spokojnie chodzilo
Jesli chodzi o wode to np mam znajomego w Estonii maja w firmie s14 z srem ma chyba z 1200km i nie ma kanalow wodnych w silniku jest tylko olej a raczej sucha miska co prawda to drag ale zawsze przez te 10 sekund wyscigu i parkotanie na rozgrzewki temperatura jest i sam olej daje sobie z tym rade |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
Ostatnio zmieniony przez kafar_1989 2015-10-12, 22:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2015-10-12, 23:49
|
|
|
jagos napisał/a: | W silnikach o zapłonie iskrowym temperatura gorącej części turbosprężarki to ok. 1000 stopni Celsiusza. | jesli na goracej czesci sprezarki masz 1000 stopni to juz dawno tłoków nie masz trochę popłynąłeś
czy olej jest gorszym chłodziwem ? temperatury "wrzenia" oleju zaczynają się od 300 stopni gdzie czyste glikole już wrzą przy 180 stopniach a z reguły płynu chłodnicze (lepsze) mają temp wrzenia na poziomie 115 stopni
temat rzeka Panowie producent danej sprezarki nie przewidział konieczności chłodzenia korpusu niczym innym jak olejem skoro jest to wystarczające i działa rozwiazanie często spotykane upalaja chlopaki w time attaku i spreazrki sie nie poddaja kwestia zadbania o chlodzenie oleju i tyle
kafar_1989 napisał/a: | mam znajomego w Estonii | czyżby Samvel ?
kafar_1989 napisał/a: | ma chyba z 1200km i nie ma kanalow wodnych w silniku jest tylko olej a raczej sucha miska co prawda to drag ale zawsze przez te 10 sekund wyscigu i parkotanie na rozgrzewki temperatura jest i sam olej daje sobie z tym rade | tzw "betonowanie" bloku stosuje sie w nieco innym celu |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2015-10-13, 00:24
|
|
|
GOLDI napisał/a: | czy olej jest gorszym chłodziwem ? temperatury "wrzenia" oleju zaczynają się od 300 stopni gdzie czyste glikole już wrzą przy 180 stopniach a z reguły płynu chłodnicze (lepsze) mają temp wrzenia na poziomie 115 stopni |
Nie o zakres działania chodzi. Bo silnik Ci raczej w temp. 300 stopni długo nie pochodzi... Optymalna praca silnika miesci sie w zakresie chłodzenia płynem chłodniczym i na efektywnosc chłodzenia nie bedzie miała wpływu temp wrzenia. To osobna sprawa.
Na efektywnosc chłodzenia bedzie miała wpływ przewodnosc cieplna substancji a ta własnie jest jakies dwuktornie wyzsza w przypadku płynu chłodzacego wzgledem oleju. Tak wiec moze byc chłodzenie olejem wystarczajace ale na pewno nie lepsze od chłodzenia woda... |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
kafar_1989
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 35 Dołączył: 05 Sty 2009 Posty: 654 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-10-13, 19:59
|
|
|
Tak Goldi Samvel stroi nam samochody wiem ze zabetonowany jest nie ze wzgledu na wode. Bylem u niego w warsztacie i macalem ten sprzet fajny jest Mimo wszystko skoro producent nie przewidzial studzenia woda to znaczy ze na samym oleju ma to latac i po temacie |
_________________ DSM 1G
4G63T 6bolt |
Ostatnio zmieniony przez kafar_1989 2015-10-13, 20:00, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Horacjusz
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 37 Dołączył: 24 Kwi 2014 Posty: 649 Skąd: Elbląg
|
Wysłany: 2015-10-16, 17:35
|
|
|
Kolega używa na co dzień w Preludzie holseta hx40 chłodzonego tylko olejem i daje radę |
_________________ Był EAGLE TALON TSI AWD 1G 4G63T 6Bolt
EAGLE TALON TSI 2G 4G63T 7bolt EVO 9
Jest 1G GS szrocik |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-10-26, 15:59
|
|
|
Klapka paliwa w Silvi stała się dla mnie chyba najbardziej wartościowym elementem
A to za sprawą pewnego Jegomościa z Kraju Kwitnącej Wiśni
MEET THE LEGEND
|
_________________
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2015-10-26, 16:28
|
|
|
Tsuchiya , zazdroszczę ,dowiedziałeś się jak prawidłowo bokiem iść ? |
|
|
|
|
Pehdesign
KLUBOWICZ
Pomógł: 28 razy Wiek: 34 Dołączył: 02 Mar 2008 Posty: 1235 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 2015-10-26, 18:29
|
|
|
czy Tofik, wam też przypomina Rumcajsa? |
|
|
|
|
franko
KLUBOWICZ
Pomógł: 68 razy Wiek: 36 Dołączył: 01 Lut 2009 Posty: 1860 Skąd: poddebice
|
Wysłany: 2015-10-26, 19:07
|
|
|
Mi tam przypomina bardziej imigranta, ale ja się nie znam |
_________________ drążek, sprzęgło, pełny gaz |
|
|
|
|
trucky
KLUBOWICZ wg Szakala: Wariat:)
Pomógł: 24 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 1559 Skąd: Dolsk WLKP
|
Wysłany: 2015-10-26, 21:01
|
|
|
Tofik, Ty nasz imigrancie teraz klapkę do detailera, niech Ci to pokryje powłoką kwarcową |
_________________ "If I'm going to live, I want to live fully" Ayrton Senna
Ułęż 2:47 |
|
|
|
|
Simeon
KLUBOWICZ Łysy z Brazzers
Pomógł: 36 razy Wiek: 39 Dołączył: 08 Kwi 2009 Posty: 1638 Skąd: KrK
|
Wysłany: 2015-10-27, 07:00
|
|
|
Kolejne twoje auto będzie rarytasem na scenie polskiej motoryzacji , słuszna droga . Imponują mi twoje prace - tuningi |
_________________ --2g RS 420a '96, --2g GS 4g63 '96, --2g GST Spyder 4g63T '98
--BMW E30 M20B20 '87 --IS 200 1G-FE '99
"Bo auta to do 2000r. wychodziły" |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2015-10-27, 08:15
|
|
|
trucky napisał/a: | teraz klapkę do detailera, niech Ci to pokryje powłoką kwarcową |
A co to takiego? Chciałem to przykryć normalnie klarem bo podpis jest wykonany markerem olejnym czyli normalnie olejną farbą. Ta powłoka kwarcowa będzię czymś lepszym? |
_________________
|
|
|
|
|
trucky
KLUBOWICZ wg Szakala: Wariat:)
Pomógł: 24 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 1559 Skąd: Dolsk WLKP
|
Wysłany: 2015-10-27, 08:32
|
|
|
Klarem też można, tylko żeby klar się dobrze trzymał to musisz zmatowić powierzchnię, inaczej po jakimś czasie zacznie odchodzić, a przy matowieniu możesz zniszczyć podpis
A powłoka kwarcowa to coś dużo lepszego niż wosk, ale nie tak twarda jak lakier i co jakiś czas byś musiał kłaść ponownie. Tworzy twardą powłokę ochronną, która znacznie zmniejsza wpływ środowiska, ale leży w zależności od producenta rok, dwa lata i potem trzeba kłaść ponownie. Jak skończysz to przyjedź na detailing Zprzyjemnością się zajmę Twoim Nismo |
_________________ "If I'm going to live, I want to live fully" Ayrton Senna
Ułęż 2:47 |
Ostatnio zmieniony przez trucky 2015-10-27, 08:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2015-10-27, 09:02
|
|
|
A ja bym kupił ramkę ze szkłem i klapkę w ramkę. A na auto kupił drugą. Pójdziesz bokiem i po napisie. Ewentualnie zrobić kopie napisu na drugą klapkę a oryginał mieć dla potomnych. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
|