Eclipse 3g turbo fotorelacja |
Autor |
Wiadomość |
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-02-13, 21:51 Eclipse 3g turbo fotorelacja
|
|
|
Witam. Może zacznę od początku wszystko zaczęło się podczas wyjazdu na urlop w sierpniu niestety skończyłem tak.
Każdy tłumaczy na swój sposób ale poprostu brakło pod pedałem i trafiłem haka:)
szkód większych nie było no ale wzmocnienie, zderzak, środek pasa, maska i chłodnice poszły się j***.
kożystając z okazji że szybko nie znajdę części wziołem się za wszystkie ogniska rudej szmaty:)
i po piaskowaniu
w podkładzie epoksydowym
po lakierowaniu
[ Dodano: 2017-02-13, 21:59 ]
przyszedł czas na motor
no i pierwszy zonk:) jak bym nie złapał sie na haka to i tak wrócił bym lawetą bo mi panewkę obstrugało
drugi zonk stan tuleji
pompa oleju też bez rewelacji
[ Dodano: 2017-02-13, 22:06 ]
męską decyzją zakupiłem drugi silnik i skrzynie biegów na wszelki wypadek okazyjnie więc i tak się opylało, a że jedno było obok drugiego to pojechałem po to 400km w jedną stronę.
po rozebraniu
zdięciu kolektorów znów zonk
no i troszkę rudej na gładziach
po rozmowach ze sprzedawcą zwrócił mi część kasy i zostawił reszte gratów co mi pasowało bo pompa oleju i wał w całkiem fajnym stanie
[ Dodano: 2017-02-13, 22:33 ]
oba bloki pojechały na szlifiernie i odziwo jeden wyszedł zdejmując na honownicy 1-2 setki
więc przyszedł czas na przygotowania
-zaczynamy od szlifowania kanałów i polerowania wydechu
następnie szlif też minimalnie żeby nie doprężyć jedna głowica bardzo o.k.
przyszła kolej na mycie mierzenie i przygotowywanie.
no i pierwszy rzut zabawek udało mi się panewki główne i korby kupić king rancing
blok przygotowany bez szlifu okazał się być prosty a wżery ma tylko pod kanałami wodnymi
[ Dodano: 2017-02-13, 22:37 ]
nadszedł czas montarzu
wszystkie panewki w normie czyli poniżej 0,0050 mm
pompa oleju po naprawie na obu kołach zembatych około 0,008mm
wszystko katalogowo:)
[ Dodano: 2017-02-13, 22:43 ]
przed demontarzem silnika zacząłem przygotowania pod montaż turbo
turbo to td04hl-16t montowane m.i.n. w saab wersja aero
wstępnie dawca wygląda tak
kolektor czas zacząć zdecydowałem się na czarną stal ponieważ nie pęka
wtępnie tak by było.....
[ Dodano: 2017-02-13, 22:45 ]
i jest dzisiaj ciąg dalszy nastąpi na razie czekam na wałek od wersji manualnej bo okazało się że oba wałki są od automatu. które mają inny wznios krzywki i czas otwarcia zaworów. |
Ostatnio zmieniony przez mlynarskitomasz 2017-02-13, 21:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-02-13, 23:49
|
|
|
Kolektor sam spawałeś? Gdzieś czytałem, ze istotne są długości poszczególnych kanałów aby się spaliny 'nie spotkały' tylko przepływ był bardziej linearny. Robiłeś go na wzór jakiegoś konkretnego modelu czy może sam jakoś liczyłeś? Pytam z ciekawości. Ogólnie fajnie to wszystko wygląda.
Zazdroszczę przestronnej miejscówki do pracy. Ja u siebie to nawet nie mam na czym dźwigu zaczepić. Muszę wykombinować sobie jakiś prosty sposób na wyciąganie silnika bo póki co robię przy nim tylko tyle co dosięgnę bez wyciągania całego bloku.
Piaskowałeś sam? Też trochę mi się marzy wypucowanie komory silnika. |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-02-14, 19:55
|
|
|
piaskowałem sam wyjąłem co się dało resztę pożądnie zabezpieczyłem, wokuł komory do sufitu plandeka z mrówki:) i dawaj ręczną piaskarką. a co do kolektorów faktycznie ma znaczenie długość kanałów, ale po obejrzeniu wszystkiego co jest na ebayu do silnika 4g64 i wydrukowaniu żaden z nich nie ma równych długości. Zakładając że zwykły żeliwniak ma bardzo krótkie kanały i różnica w długości jest kilkukrotna wybrałem półśrodek pomiędzy estetyką a ideałem, pozatym wszystkie dostępne modele mają odwrotny układ turbiny który mi zupełnie nie pasuje. Dodatkowo specjalnie nie chciałem krótkiego kolektora ze względu iż chciałem zwiększyć laga na turbie i turbodziure żeby oszczędzić choć troszkę układ przeniesienia napędu.
[ Dodano: 2017-02-14, 20:36 ]
głównie bazowałem się na tym kolektorze
a co do wyjmowania silnika padło mi sterowanie w wózku widłowym i ku mojemu zdziwieniu świetnie opuszcza się go na belce do podwieszania skrzyni biegów potem buda do góry deska na kółkach i wyjazd |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2017-02-15, 00:20
|
|
|
Tak sobie myślałem, że może właśnie dołem spróbować... może kiedyś się ośmielę.
Mam jedną uwagę odnośnie kolektora: powodzenia w przykręcaniu
Też założyłem barana jakiś czas temu i po założeniu owijki (no a chyba golasa nie będziesz zakładał) przykręcenie go graniczyło z cudem... ile ja się naprzeklinałem. Nie mogłem patrzeć na fabryczny żeliwny dlatego chciałem zmienić. Zatęskniłem za nim już po jednej śrubie na nowym. Masakra. Widziałem, ze na kształt tego OEM można kupić też stalowe. Jak trochę ogarnę myśli to chyba będę na takiego polował, bo już chyba wolałbym wyciągać silnik przez drzwi pasażera niż wykręcać ten kolektor. Zaznaczam jednak, że ja go montowałem z silnikiem w komorze, jak masz go na zewnątrz to pewnie będzie trochę łatwiej. Tak czy inaczej... daj znać jak Tobie poszło |
Ostatnio zmieniony przez jan 2017-02-15, 00:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-03-05, 22:03
|
|
|
olejne marne dwa tygodnie i brak większej ilości czasu i chwilowo kasy
jeśłi mamy jakigoś łebskiego tunera na forum pytanie jaie sterowniki stand alone poradzą sobie z triggerami wału 100100 i wałka asymetrycznie ale również dwa zęby
trochę artyzmu w projekt
[ Dodano: 2017-03-05, 22:09 ]
kilka dodatkowych zabawek słupek na zegary intercooler 180x550 dwa kolana sylikonowe 2,5 cala na początek kpl węży sylikonowych chłodnicy, owijka i opaski
sprzęgło po dłuższych zmaganiach zdecydowałem na regeneracje 550 z okuciem kewlarowym oraz szlif i wyważenie zestawu. towarek powinien być w poniedziałek:) |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2017-03-05, 23:50
|
|
|
Emu sobie bez problemu radzi z paternem mitsubishi |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
Wysłany: 2017-03-19, 19:58
|
|
|
nowe sprzęgło
i montujemy
i do wozu
i parę pytań skoro zaczyna się zainteresowanie poważnych forumowiczów ecumaster daje radę ale inne alternatywnie tańsze stand alone jak easyecu? czy lepiej sobie d*** nie zawracać? bo niewiadomo czy mapy obsługują triggery zapłonu, no i sterowanie wtrysiem fullgroup. |
|
|
|
|
JacekeR
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 53 Dołączył: 20 Wrz 2015 Posty: 63 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2017-03-20, 09:38
|
|
|
Piękna robota z zaciekawieniem przeczytałem i czekam na wersję finalną (szczególnie z zamontowanym Turbo).
|
|
|
|
|
mlynarskitomasz
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Wiek: 35 Dołączył: 17 Sty 2016 Posty: 88 Skąd: stalowa wola
|
|
|
|
|
|