sohc -> dohc a rozrzad |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-07, 21:31 sohc -> dohc a rozrzad
|
|
|
ok alliasie
swapujemy glowice na dohc i z czego dopiera sie miedzy innymi pasek rozrzadu ? z evo ? jakies konkrety?
idac dalej... jak walami korbowymi w evo a 4g64?
nie prostsza opcja przeswapowac caly silnik 4g63T z Evo ? ta sama orientacja... |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-07, 23:02
|
|
|
Pasek musi buc od Galanta DOHC...
Mozesz uscislic co ty chcesz zrobic? I jakie masz pytanie? Co to swapu na 4g63T z Evo... to oki pod warunkiem ze jest to EVO 7+. Najlepszym roziwazaniem jest EVO 8. Bardzo proste rozwiazanie. Jesli wezmiesz silnik z inna orientacja to rezultat bedzie taki ze bedziesz mial 5 biegow wstecznych i jeden do przodu... .
Jakie zalety swapu glowicy? Okolo 30 KM tylko z glowicy. Rewelacyjna podstawa pod pozniejszy projekt turbo. Silnik wykreca sie bez problemu do 7000 RPM (Gdzie teraz ma odciecie przy 5800 - zalezy od ECU).
Swap to silnik 2.4 czyli wieksza pojemnosc i wieksza moc. Gdzie uzycie 2.0L to nie to samo.... chyba ze z turbo ale to inna historia.
Powiedz cos konkretniej to ci konkretneij odpowiem. Mam niemal caly przepis na to co i jak. Lista linkow do gosci co zrobili swapy jest jeszcze dluzsza... |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-07, 23:05
|
|
|
tloki... i korby... pdochodza rowniez z evo? jak tak to mamy czystego strokera:> |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2008-08-07, 23:58
|
|
|
Wiseco Pistons 7 Bolt 4G64 Block w/ 4G63 Head
uszczelka glowicy 4g64
pasek 2.0 DOHC eclipse/galant evo 3+
i tak dalej ... |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-08, 08:03
|
|
|
GOLDI napisał/a: | tloki... i korby... pdochodza rowniez z evo? jak tak to mamy czystego strokera:> |
Nie... dolu silnika nie musisz zmieniac... mozesz ale nie musisz Na forum pisalem juz o liscie i wszystkich numerach potrzebnych do swapu. Co generalnie musisz zmienic to kompletna glowica, dolot (orginalny bedzie za bardzo przesuniety na sciane grodziowa), kilka elementow przy termostacie i to by bylo tyle. Nawet wtryski mozesz zostawic tylko potem kwestia ich wysterowania ale jesli masz 2001+ to ECUFLASH + Tactix cable i mozna to zrobic na fabrycznym ECU.
Ostatnio zrobil sie bardzo popularny swap w USA. Sa goscie ktorzy znajduja czesci za bagatela $1200 kolpet i zyskuja to co wczesniej wymienilem. Przy seryjnym silniku N/A to bardzo duzo. A co najlepsze ze seryjne tloki i reszta bebechow wytrzymuje do 15PSI (1bar) bez problemow pod warunkiem ze jest wlasciwy tuning. Silnik naprawde odzywa... i oddycha zdecydowanie lepiej.
To byl mojnastepny plan... ale nie wyszlo
-----edit----
Tu masz link do tego co jest potrzebne:
http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=948
Mozliwosc jest na glowice z EVO 8 ktora zwieksza kompresje silnika do 9.5 gdzie glowica od KIA zmniejsza do 8.5. Skoro juz napomknalem o KIA to dodam ze jest taka sama jak EVO i ma te same wymiary do dolu silnika. Tyle ze oczywiscie walki i pozostale komponenty nie sprawiaja sie tak dobrze i dlatego potrzeba uzyc komponenty EVO 8.
Musze dodac ze moc ktora podalem (czyli 30KM) to bylo osiagniete na glowicy KIA. Wiekszosc gosci co zrobila EVO robila to w tym samym czasie co turbo wiec nie ma pomiarow z N/A z DOHC EVO8. |
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-08-08, 08:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
ziggi
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 415 Skąd: Lodz / Dublin
|
Wysłany: 2008-08-11, 18:22
|
|
|
allias, ile pompowali po swapie na DOHC EVO8 i uturbieniu?
Rozumiem ze dol pozostawal bez ingerencji - stock 4G64?
Jakie byly wyniki HP?
Jak dlugo zyly takie silniki z seryjnymi tlokami/korbami/walem z 4G64? |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-11, 18:30
|
|
|
Rekordzista to 15 PSI 320KM (na kolach) czyli jakies 350-360 na silniku i kiedy gosc postanowil przbudowac silnik przy 200tys mil zdziwil sie ze nie bylo do czego sie przypierzyc. Silnik byl w stanie idealnym.
Typowe rezultaty to okolo 230-270KM (na kolach) przy 10-12 PSI (.68 bar-0.8 bar) czyli nie tak zle.
Podstawa to wlasciwy tuning... jesli cos to wtedy nie ma znaczenie to na silnik i jego zywotnosc. Fabryczny 4g64 jest naprawde wytrzymaly... naprawde BARDZO WYTRZYMALY...
Wal wytrzymuje spokojnie to 400KM. (tylko zbuduj cos takiego na FWD) |
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-08-11, 18:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-11, 20:58
|
|
|
wal tak tloki i korby juz chyba nie bardzo... |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-11, 21:01
|
|
|
Tloki wytrzymuja do ~300KM. Generalna zasada ktorej chlopaki sie trzymaja to okolo 15PSI. Oczywiscie zalezy od turbiny jako ze rozne maja przeplywnosci.
Generalna zasada dla 3G na fabrycznych tlokach to:
15PSI MAX dla 4g64
8.5PSI MAX dla 6g72
Oczywiscie z dobrym tuningiem bo jest kilku ktorzy bezpiecznie te granice przekroczyli ale to sa prawdziwi magicy od tuningu tych silnikow.
Co do walu to wlasciciele EVO 8 chetnie chaja sie na "nasze waly" wlasnie ze wzgledu na ich wytrzymalosc. Plus wieksza pojemnosc |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-11, 21:07
|
|
|
allias napisał/a: | Co do walu to wlasciciele EVO 8 chetnie chaja sie na "nasze waly" wlasnie ze wzgledu na ich wytrzymalosc | farmazon stroker jak sie patrzy |
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-08-11, 21:16
|
|
|
:p |
Ostatnio zmieniony przez allias 2008-08-11, 21:16, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
|