Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: PiotrekKRK
2011-08-08, 18:11
Tłoki, odelżanie elementów silnika - dyskusja, opinie
Autor Wiadomość
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-08-01, 19:19   Tłoki, odelżanie elementów silnika - dyskusja, opinie

GOLDI napisał/a:
tłoki wymenia sie kompletami !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nie znasz, można i jeden tak jak Duo w swoim ecli które już 5k kosztuje :jezyk:

a tak serio to słyszałem że przynajmniej 2 się wymienia w R4
Ostatnio zmieniony przez PiotrekKRK 2011-08-08, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-01, 19:21   

tłoki są dobrane wagowo... kazdy komplet ma rozbieżność względem siebie..

MATi, tego Eclipsea to bardzo mi szkoda :(
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-08-01, 20:27   

A nie mozna sobie wywazyc??? ja np dysponuje waga analityczna w pracy.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-01, 22:33   

tłok jest odlewem. jedynie gdzie można powalczyć z wagą tłoka to proces produkcyjny... chociaz i tak nie do konca, bo wszystko i tak wychodzi na koncu po wypłukaniu soli z kanlu chłodzącego i podczas kontroli ultradzwiekowej materialu wychodzi czy tłok sie do czegoś nadaje...
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-08-02, 00:42   

GOLDI, ale ludzie odelzaja tłoki korby wały itp a pote wywazaja i jakos jezdza jednak.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-02, 09:35   

pierwsze slysze o odelzaniu tlokow czy korb zeby to dzialalo... odelzajac uklad korobowo tlokowy wsadza sie tloki z lekkich stopów np Omega pistons, a odelżanie korb to nic innego jak montaż aluminiowych korb...

rosomak1983, cos nie do konca wiesz o czym piszesz
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-04, 23:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-08-02, 10:49   

GOLDI napisał/a:
pierwsze slysze o odelzaniu tlokow czy korb...

Serio nigdy nie słyszałes ?
podam Ci powszechne przykłady obróbki tuningowej tłoka POPRODUKCYJNEJ;
-frezowanie w tłokach otworów na zawory po hardcorowym obnizeniu głowicy;
-odelzanie tłoków w NA dla zmniejszenia masy;
-zebranie materiału od dołu
-obciecie płetw
Potem oczywiscie sie wywaza.
Z korabami i wałem to samo, korby i korbowody (ale trzeba inaczej wyważyc)
Dziwne ze o tym nigdy nie słyszałes :o :o :o
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-02, 12:45   

Kisielisood napisał/a:
Słyszałem też o odelżaniu mózgu, lobotomia, człowiek niby funkcjonuj i jest lżejszy o płat czołowy, polecam miłośnikom frezowania tłoków
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-08-02, 13:04   

W naszym świecie takich rzeczy się nie praktykuje :D ale w tjuningu wszystko jest możliwe :ksiadz:
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-08-02, 16:41   

GOLDI napisał/a:
Kisielisood napisał/a:
Słyszałem też o odelżaniu mózgu, lobotomia, człowiek niby funkcjonuj i jest lżejszy o płat czołowy, polecam miłośnikom frezowania tłoków
\
Łatwo wrzucic jakis pseudo-inteligentny tekst tego typu, ale w sumie jak ktos nawet nie słyszał o takich rzeczach to nie spodziewam sie ze jakiejs merytorycznej wypowiedzi.
Brian napisał/a:
W naszym świecie takich rzeczy się nie praktykuje :D ale w tjuningu wszystko jest możliwe :ksiadz:

Brian, tuning nie polega jedynie na kupieniu tłoków w sklepie itp. Sa ludzie którzy dłubia calutki silnik z bardzo dobrym skutkiem.Auta biora udział w imprezach spotowych i odnosza sukcesy. Robia to nie zawsze tak jak w ,,waszym swiecie'' ale ja ich niesamowicie szanuje. :ok:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
IDOG 
KLUBOWICZ


Pomógł: 29 razy
Wiek: 33
Dołączył: 02 Lis 2009
Posty: 940
Skąd: Otmuchów/Wrocław
Wysłany: 2011-08-02, 17:19   

rosomak1983, w tym przypadku tuning i tjuning to są dwie różne rzeczy :lol2:
_________________
WARNING: This car is equipped with a turbocharger. Due to possible breathing problems under heavy acceleration, all females are required to remove any tight fitting or constrictive clothing for safety.
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-08-02, 17:42   

IDOG napisał/a:
osomak1983, w tym przypadku tuning i tjuning to są dwie różne rzeczy :lol2:

moze rozwiniesz.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2011-08-02, 18:38   

tjuning = drut ,przynajmniej ja tak to rozumiem
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-02, 18:58   

hmmm akurat Kisiel dorwal sie rano do mojego konta bo akurat mialem forum otwarte ;)
pozwolę sobie może po krótce rozwinąć myśl szefa z rana... frezowanie otworów w tłokach = proszenie się o spalanie stukowe, odelżanie tłoków = proszenie się o zerwanie swożnia, obcięcie "płetw" = proszenie się o kątowanie tłoka...
MATi napisał/a:
drut
przedstawione pomysly w tym temacie na czele z wymianą jednego tłoka ot właśnie to..

rosomak1983 napisał/a:
po hardcorowym obnizeniu głowicy

każda głowica ma swoją tolerancje jak bardzo można zebrać z niej materiał. i nawet w skrajnej wartości zawory nie walą po tłokach... jak chłopaki wyżej zauważyli preferujesz bardzo druciarskie sposoby... silników nie dopręża się "hardcorowym obniżeniem głowicy" tylko tłokami doprężającymi

znów zaczęły się teorie jak StandAloney po 600zł :roll:
 
 
Kris_GS 
KLUBOWICZ

Pomógł: 10 razy
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 129
Skąd: Krosno (okolice)
Wysłany: 2011-08-02, 19:29   

GOLDI napisał/a:


MATi, tego Eclipsea to bardzo mi szkoda :(


Goldi, najciekawsze w tym wszystkim jest to, że to właśnie Twój były Eclipse. Chyba Twój "instynkt macierzyński" się odezwał :jezyk:
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2011-08-02, 20:29   

rosomak1983 napisał/a:

Brian napisał/a:
W naszym świecie takich rzeczy się nie praktykuje :D ale w tjuningu wszystko jest możliwe :ksiadz:

Brian, tuning nie polega jedynie na kupieniu tłoków w sklepie itp. Sa ludzie którzy dłubia calutki silnik z bardzo dobrym skutkiem.Auta biora udział w imprezach spotowych i odnosza sukcesy. Robia to nie zawsze tak jak w ,,waszym swiecie'' ale ja ich niesamowicie szanuje. :ok:


rosomak1983 bardzo ładnie i miło z Twojej strony że szanujesz ludzi :ok: nawet tych głupszych ;) Może ich lubisz może ich podziwiasz może są Twoimi znajomymi ale robią Ci wielką krzywdę wciskając Ci takie rzeczy do głowy.. :roll: Nie wiem na ile masz wiedzy na temat tuningu jak i samej budowy silnika ale tak w skrócie spróbuje Ci opisać co i jak.. Odelżanie tłoka przy jednoczesnym podniesieniu mocy ? Tłok przy większej mocy poddawany jest większym temperaturą i tu pytanie dlaczego przy większej mocy stosuje się większe średnice tarcz ? Między innymi dlatego że mają większą absorpcje i odprowadzanie ciepła. Podobnie jest z tłokami seryjne tłoki są obliczone z niewielką tolerancją na wzrost mocy jeśli zbierzesz z nich materiał to zabierzesz im tym samym zdolność absorpcji ciepła dwa osłabisz ich konstrukcje. Podobnie jest z korbami obelżając seryjne korby to to samo co podcinanie sobie gałęzi na której siedzisz ... :wtf: Miło że jesteś aktywnym klubowiczem i dzielisz się z innymi pasją ale błagam Cie nie zaniżaj nam usilnie poziomu tego forum :amen: bo z paroma osobami próbujemy coś tutaj ludziom przekazać :ok: Uważasz że się nie znamy że jesteśmy naciągaczami że da się taniej ok rób sobie samochód jak Ci się podoba :ok: tylko nie pisz tego na 4um bo nie daj Boże ktoś w to uwierzy i zrobi sobie krzywdę :ksiadz: pozdro :ok:
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2011-08-02, 22:57   

Brian napisał/a:
Podobnie jest z tłokami seryjne tłoki są obliczone z niewielką tolerancją na wzrost mocy jeśli zbierzesz z nich materiał to zabierzesz im tym samym zdolność absorpcji ciepła dwa osłabisz ich konstrukcje. Podobnie jest z korbami obelżając seryjne korby to to samo co podcinanie sobie gałęzi na której siedzisz ... :wtf:


AMEN :ok:
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2011-08-03, 01:02   

Goldi po pierwsze doprezyc silnik mozna zarówno obróka głowicy i tłoka jak i wymiana samego tłoka. W obu przypadkach zwiększasz mozliwosc występowania stuków.
Tłoki dobrze odelżone jakos sie nie zwyrwaja wiec kolejny zarzut obalony. Ludzie robia to w praktyce a twoje teorie o zerwaniach... to tylko teoria... :tuptup:
Obciecie płetw owszem obniza zywotnosc silnik tak jak piszesz przez kontowanie ale zauwaz gdzie takie przeróbki sie stosuje otóż do sportu a tam trwałosc nie jest az tak istotna. Po wtóre zobacz jak niektóre tłoki tuningowe (gotowe) maja króciutkie płetwy. Wychodzi na to samo.

Co do Drutowania to dla mnie drutem jest ciecie budy zeby wymienic pompe paliwa :roll: to jest dopiero pomysł.
A chłopaki co obrabiaja takie silniki (nie ja bo nie obrabiałem i nie miałem takich przeróbek u siebie!!!!) poprawiaja ich wydajnosc podnosza moc, a to poprzez POPRAWY parametrów fabrycznych.
Powiedzmy takie tłok w fabryce ma tolerancje na róznice wagi , podbnie korba itp.
Odlewy sa komercyjne i masowe wiec nie ma mozliwosci zeby powstały idealnie wagowo tłoki itp.
Wiec chłopaki biore seryjne elementy na wage i wywazaja (statycznie i zaleznie co to jest dynamicznie) o WIELE dokładniej niz w fabryce. Zmniejszona masa tych części sprawi, że silnik szybciej będzie wkręcał się na obroty i będzie można uzyskać większe bezpieczne prędkości obrotowe silnika dzięki mniejszej wadze i równiejszej pracy układu.

Co do stand alone to moze sie znajdzie jeszcze a pomylic sie mogłem i wcale nie jest mi głupio. Ale lepsze jest ze po tym jak znalazłem nadwymiarowe tłoki do NA za 60zł sztuke i co najlepsze w Polsce od razu ,,wyłysiałes'' :ksiadz: oczywiscie milczac jak grób.
A na zdjeciu chyba zakrywasz twarz ale ....ze wstydzu .... bo ponoc jestes profesjonalista a nie słyszałes ze ludzie obrabiaja tłoki czy korby... Sam tak powiedziałes :ass:

[ Dodano: 2011-08-03, 01:20 ]
Brian napisał/a:
Podobnie jest z tłokami seryjne tłoki są obliczone z niewielką tolerancją na wzrost mocy

to ciekawe bo nieraz wytrzymuja wzrost mocy o 100%

Brian napisał/a:
tylko nie pisz tego na 4um bo nie daj Boże ktoś w to uwierzy i zrobi sobie krzywdę

ja nic nie radze robic jedynie dyskutuje i staram sie dociec jakie są fakty. Zawsze mozecie bronic swoich racji ale uzywajcie merytorycznych argumentów , faktów, przykładów badz danych doswiadczalnych. Bo stereotyp drutu na mnie nie działa nie robi na mnie wrazenia niczym nie poparta krytyka :ok: A skoro nie macie zadnego doswiadczenia w tego typu obróbkach (tak jak ja) radziłbym wiecej powsciagliwosci w obelgach bo nie znacie tych ludzi (ja tez nie) ani ich dzieła i wyników.

PS obróbki głownie maja zastowowanie w silnikach NA i takie rozwazałem/rozwarzam.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2011-08-03, 01:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
onufry 
KLUBOWICZ


Pomógł: 1 raz
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 306
Skąd: Osiecznica
Wysłany: 2011-08-03, 08:39   

Rosomak każesz wszystkim podawać jakies przykłady a sam tego nie robisz, podaj jakiś konkret, pokaż jakieś auto i rozmowa sie zakończy :ok: a tak narazie to jest rozmowa "ch*ja z butem" jak to moja narzeczona mówi :hahaha:
_________________
Kiedy mam rację, to mam rację a jeśli się mylę, to też mogę mieć rację, więc mam rację, bo mogłem się pomylić
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-08-03, 10:41   

rosomak1983 napisał/a:
Ale lepsze jest ze po tym jak znalazłem nadwymiarowe tłoki do NA za 60zł sztuke i co najlepsze w Polsce od razu ,,wyłysiałes'' oczywiscie milczac jak grób.
Z całym szacunkiem, ale nie jesteś dla mnie żadnym wyznacznikiem czy to kultury czy wiedzy merytorycznej czy jakiekolwiek :) nie śledzę wszystkich Twoich wypowiedzi bo szkoda mi na to czasu ;)

co do reszty jak jeden post wyżej :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 10