Lakierowanie Co? Jak? Z czym? |
Autor |
Wiadomość |
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2011-10-09, 14:48 Lakierowanie Co? Jak? Z czym?
|
|
|
Potrzebuje polakierować kilka elementów w moim drugim aucie ale ze jestem totalnym laikiem w sprawach lakierowania wiec mam kilka pytań:
1. jakim papierem najpierw przygotować zmatowić
2. w jakich proporcja rozrabia sie lakier z rozpuszczalnikiem i czy jeszcze z czyms jakis utwardzacz ??
3. jakie odstepy czasu zachować miedzy nakładaniem poszczególnych warst koloru czy lakieru bezbarwnego itd.
4. Co poźniej ile mniej wiecej schnie taki lakier??
Moze ktos napisze jakąś instrukcje krok po kroku a poźniej umiesci sie to w artykułach.
Zbedne posty będe kasował tak wiec prosze trzymać sie tematu. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2011-10-09, 14:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-10-09, 20:00
|
|
|
lakier jak będziesz kupować to kupujesz baze i klar. W zasadie w kazdym porządnym sklepiej dla lakierników gdzie będą dobierać farbę kupujesz komplet, baze, klar, rociencalnik i utwardzacz. Na opakowaniach powinni Ci napisać w jakich proporcjach masz mieszać także tu juz dostaniesz wytyczne ze sklepu.
Baze jak nakładasz to poprostu kładzies i czekasz az wyschnie tyle ze pod palcem się nie będzie lepić. Baza dość szybko schnie, jak malowałem motocykl pół roku temu to czas od lakierowania bazą a nanoszenie klaru to jakieś 30-45min. Potem kładziesz klar, klaru mozesz dolać, będziesz miał grubszą warstwe ale też presadzać nie ma co, jak Ci się zlewka zrobi to ją mozesz potem po wyschnięciu spolerować ( jak porzadnie wyschnie klar jakieś 1-5 do 2 tygodni)
Ile schnie lakier? tak naprawde nie długo ja składałem motocykl po dobie, ale tak jak mówie, można już użytkować malowany element z tym że pełną twardość klar uzyskuje dopiero po jakimś czasie - tak z tydzień mu trzeba dać conajmniej.
Jeśli nie masz jakiś wżerów czy czegoś takiego to zacznij od papierku tak z 800 a potem wodny 1200-1500 i się zmatowi ładnie
powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
Wozny
KLUBOWICZ
Pomógł: 33 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 443 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2011-10-09, 21:52
|
|
|
Pod acryl wystarczy zmatowić papierem wodnym 800 a pod metalic wystarczy 1200. Zawsze tak robię i żadne rysy nie wychodzą. Proporcje jak Tofik napisał dostaniesz z mieszalni. Co do schnięcia to też zależy od lakieru i utwardzacza. Ale jak w warunkach domowych to polecam zbroić auto po dobie. Temat rzeka. Pod lakier jak masz rdze to trzebaby było dać jeszcze podkład reaktywny jak nie masz to nie. Jak coś szpachlujesz bądź przetrzesz do gołej blachy czy masz gołą blachę to trzeba podkład. jeżeli będziesz podkładował to papier na sucho do 180-220 wystarczy dmuchasz powietrzem odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną i podkład. Jak wyschnie to papiery wodne do 1200 myjesz wodą dmuchasz powietrzem żeby calą wodę z zakamarków wydmuchać odtłuszczasz benzyną ekstrakcyjną (nigdy nitro bo rozpuścisz podkład) i walisz bazę po każdej warstwie (po odczekaniu kilku minut żeby była sucha) przecierasz szmatką antystatyczną. tak ze 3-4 warstwy z czego ostatnia na szerokim strumieniu z pistoletu żeby chmury na bazie nie wyszły. Po kilku minutach możesz dawać klar (bezbarwny) i dopiero do bezbarwnego dajesz utwardzacz i w razie potrzeby rozpuszczalnik. również nakładasz w kilku warstwach z czego pierwsza tylko przepylić i poczekać żeby kolejne miały się czego trzymać i nie robiły się zlewki. dalej to już zależy od Ciebie i Twojego oka bo już nic nie da się napisać . Lakier musi Ci się ładnie rozlewać ale czym ładniej tym bliżej zlewki. Kolejne warstwy dopiero jak sprawdzisz ( w niewidocznym miejscu np rancie) czy lakier już podsechł czyli musi być taki pół suchy żeby czuć jeszcze było że się lepi do palca ale nie za bardzo. Z każdą kolejną warstwą lakier będzie się coraz lepiej rozlewał będziesz to widział np po żarówce w garażu że ją coraz lepiej widać i jak zobaczysz już wyraźnie świecące włukno żarówki to wystarczy i módl się żeby zlewka nie poszła. oczywiście po pierwszych warstwach nie zobaczysz nawet żarówki więc czekaj cierpliwie i ciąg kolejne warstwy. Na poziomych płaszczyznach jest łatwiej a pionowe to raj dla zlewek.
W razie pytań pisz śmiało.
Życzę powodzenia. |
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2011-10-09, 22:34
|
|
|
dzieki w takim razie pobawie się najpierw na jakiejs starej masce
a jak okleic jezeli mam do pomalowania dosłownie taki kawałek jak na zdjęciu (zdjecie poglądowe moj jest czarny )
musze wtedy malować cały błotnik?
ps.
Woźny. napisał/a: | i dopiero do bezbarwnego dajesz utwardzacz i w razie potrzeby rozpuszczalnik |
czyli do bazy (koloru) nic nie dodaje dobrze zrozumiałem
a i jeszcze jedno jakie ciśnienie mniej wiecej ustawic (pewnie to zalezy od pistoletu)? |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Piotrekmm 2011-10-09, 22:51, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
darek181289
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 34 Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 1371 Skąd: Kraków/Skawina
|
Wysłany: 2011-10-09, 22:41
|
|
|
Piotrekmm napisał/a: | a jak okleic jezeli mam do pomalowania dosłownie taki kawałek jak na zdjęciu |
w moim poprzednim aucie w tym samym miejscu malowałem. okleiłem tylko drzwi i zderzak. starałem się tak pryskać sprejem, żeby lakier leciał tylko na do wybrzuszenie. nie było widać różnicy |
_________________ Ecli 2G GS, 4G63 |
|
|
|
|
Emilio [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-10-09, 22:57
|
|
|
można robić cieniowanie w takim miejscu ale to już jest coś dla wprawionych osób które juz kilkanaście elementów dobrze zrobiła. Do robienia cieniowania używa się taki rozpuszczalnik z lakierem który kupuje sie w mieszalni na setki i nakłada sie go na samym koncu do rozlania gładko i cienko lakieru na zejściu ale jak mówie aby zrobić ładne zejście które będzie prawie nie zauważalne to wiele prób i błędów.
Poszukaj na youtube jak to mniej wiecej robią bo opisać to nie jest łatwo |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-10-09, 23:38
|
|
|
Piotrekmm napisał/a: | czyli do bazy (koloru) nic nie dodaje dobrze zrozumiałem |
do bazy tylko rozcieńczalnik |
_________________
|
|
|
|
|
Wozny
KLUBOWICZ
Pomógł: 33 razy Wiek: 42 Dołączył: 28 Mar 2008 Posty: 443 Skąd: okolice Krakowa
|
Wysłany: 2011-10-10, 07:24
|
|
|
Piotrekmm, w mieszalni powiedz żeby Ci dali w zestawie i nie martw się o składniki lakieru bo wszystko Ci wztumacza. wpylek nie polecam Ci robic jesli tego wczesniej nie robiles. Pryz wpylkach rozni sie wszystko. Inaczej sie okleja )bo musi byc luzny papier zeby nie wyszla krecha na lakierze inaczej sie matuje (papier1500 i matujesz troche dalej) oraz do bazy i klaru musisz dac rozpuszczalnik cieniujacy(wgryzajacy). Latwe to to nie jest i do tego w metalicu zawsze bedzie widoczna wpyla bo ziarno sie inaczej ulozy. sorki za brak polskich znakow ale cos porobilo mi sie z klawiatura. |
|
|
|
|
Piotrekmm
KLUBOWICZ
Pomógł: 35 razy Wiek: 37 Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 1531 Skąd: Mogielnica
|
Wysłany: 2011-10-10, 08:57
|
|
|
jeszcze raz dzieki wszystkim za zainteresowanie
jezeli ktos cos ma jeszcze do dodania to śmiało niech pisze to zrobimy później z tego jakiś artykuł |
_________________
|
|
|
|
|
|