Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: MATi
2013-07-15, 14:40
Nietypowe kopcenie
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-12, 00:53   Nietypowe kopcenie

Od wielu dni czytam różne fora i nie mogę znaleźć odp. na moje problemy z silnikiem. Otóż:
Zaczęło się wszystko po odebraniu auta od tłumikarza.

Silnik zaczął kopcić (szarawy kolor), ale tylko powyżej 4-4,5Krpm do tego to kopcenie nasila się po hamowaniu silnikiem. Dolot suchutki- turbo wyeliminowane. Podejrzewam zapchaną odmę, uszczelniacze, pierścienie. Czy ktoś z was miał taki przypadek? Nie chciał bym zdejmować głowicy dla wymiany uszczelniaczy :P
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2013-07-12, 12:03   

to to nie krokowy ktory to problem rozwiazales sam :P ?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-12, 16:53   

GOLDI napisał/a:
to to nie krokowy ktory to problem rozwiazales sam :P ?

dobra cicho :jezyk:

A skoro już tu jesteś to czy te uszczelniacze podejdą do głowicy z 6bolta?
http://allegro.pl/uszczel...3387071773.html


A i wczoraj zacząłem dłubać sobie przyrząd do pompowania powietrza w komorę cylindrów. Uciąłem świece, wydłubałem porcelanę i chcę w środek wspawać rurkę na, którą nałożę wąż od kompresora i będę dmuchał (nie mylić pojęć :sex: )

Wczoraj znalazłem w necie sposób na sprawdzenie szczelności i pierścieni i uszczelniaczy razem z zaworami.

Np. sprawdzamy 1 cylinder:
1. Ustawiamy cylinder w górnym położeniu tak by zawory się pozamykały
2. Pompujemy wiatr pod ciśnieniem w cylinder
3. Słuchamy
a) jeśli syczy z bagnetu/miski olejowej to znaczy, że puszcza pierścieniami bądź
tłok jest pęknięty
b) jeśli syczy w kolektorze/głowicy to albo nieszczelne mamy zawory(powypalane)
albo uchodzi uszczelniaczami.
myślę, że można by się pokusić o zdjęcie pokrywy zaworów dla lepszej
diagnostyki

Ja spać już Goldi nie mogę bo: skoro by uszczelniacze nie trzymały to przy odpalaniu po kilkudniowym postoju były by kłęby dymu a jest zupełnie odwrotnie. Zero kopcenia nawet jak przegazuję. Przedmuchów do skrzyni korbowej nie zauważyłem więc pęknięcie tłoka odkłądam na bok i chyba pierścienie też:P. Nie daje mi spokoju ta odma (pokrywa zaworów-kolektor) ta od strony podstawki termostatu ma naciągnięty filtr motocyklowy :P Jeśli dziś zdiagnozuję zawaloną olejem odmę to kupię OilCatchTank i zamontuję :P
Silniczek fajnie się wkręca, równo pracuje, spawia, że (nowe)sprzęgło się poddaje... Tylko to kopcenie ;/
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2013-07-12, 16:58   

ale czekaj :) zjada Ci olej wciaz?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-12, 18:14   

GOLDI, Czy zjada?? Hmmm ciężko określić bo dużo nie jeżdżę autem. Kopci i ewidentnie śmierdzi olejem. JAk odpalam zimnego to ładny zapach spalin do momentu rozgrzania i ognia :P Ale.... przejechałęm wczoraj nim kilka razy mocniej i zero dymu (się podnieciłem) i nagle jeb.... jak w Smoleńsku ;P
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2013-07-14, 01:59   

czym tam teraz sterujes? det czy ecu? jesli det to fit czy swinia? przeplywka czy map? bov czy dv?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 08:49   

GOLDI, Ecu EV+Przepływka EV+bov

JA jednak obstawiam te pierścienie ponieważ zrobiłem próbę olejową i kompresja podskoczyła do 13bar. To tłumaczy też nie kopcenie na zimnym motorze. A 9bar w wolnossaku kompresji na zimnym to w sumie koniec pierścieni. Świece okopcone jak w kominie :P Chodzi mi po głowie zrobienie 4g67 i sprzedaniee Colta z takim motorem. A 4g63 sprzedac/rozsprzedać i kupić coś RWD bądź AWD :jezyk: Tylko nie chcę mieć czegoś "typowego"

FWD to choruję na punkcie Rover-a 220Ti ewentualnie Fiat Coupe 20VT

RWD na pewno żadnego Nissana czy bmki
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2013-07-15, 08:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Largo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 712
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-15, 08:51   

jagos napisał/a:
Tylko nie chcę mieć czegoś "typowego"


Mamy ten sam problem :jezyk:
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 09:15   

Largo, JAk pomyślę o tym wszystkim to mam ochotę dać Coltowi już chyba setną szansę ;P
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Largo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 712
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-07-15, 09:27   

jagos napisał/a:
Largo, JAk pomyślę o tym wszystkim to mam ochotę dać Coltowi już chyba setną szansę ;P


Heh, to samo mówię sobie o czerwonej, Goldi już się dziwi ile ja wytrzymuje z tym autem :jezyk:
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2013-07-15, 09:32   

jagos napisał/a:

RWD na pewno żadnego Nissana czy bmki

Stariona :D
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 09:35   

jagos napisał/a:
RWD na pewno żadnego Nissana czy bmki

jagos napisał/a:
nie chcę mieć czegoś "typowego"


:>
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2013-07-15, 09:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2013-07-15, 10:07   

:ok:
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2013-07-15, 10:15   

ekstra ten fiacior
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 10:39   

Fiacior ekstra ale bez worka kasy ani to szybkie, ani wygodne, prowadzenie też tragedia. Jak ktoś chce klasyka to świetny wybór. Jak ktoś chce szybkie auto to już nienajlepszy...
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 10:41   

viader, a Ty jak zwykle wszystko na talerzu chcesz mieć podane :) :jezyk:
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2013-07-15, 10:52   

viader napisał/a:
Jak ktoś chce szybkie auto to już nienajlepszy...

czy ja wiem , silnik zawsze można zmienić np na 4g63t :P są polonezy z vr6 to czemu nie fiat miejsca jest tam dużo , 125 już z silnikiem od bmw widziałem w necie , poza tym to ma być oldtimer do jazdy raz na ruski rok :P :ksiadz:
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 11:17   

MATi napisał/a:
viader napisał/a:
Jak ktoś chce szybkie auto to już nienajlepszy...

czy ja wiem , silnik zawsze można zmienić np na 4g63t :P są polonezy z vr6 to czemu nie fiat miejsca jest tam dużo , 125 już z silnikiem od bmw widziałem w necie , poza tym to ma być oldtimer do jazdy raz na ruski rok :P :ksiadz:


Panowie, o czym tu rozmowa. Jagos nie pisał o oldtimerze tylko o szybkim aucie. Fiacior pod tym względem nie jest dobrą bazą. Wszystko co z serii trzeba wymienić, nie tylko sam silnik. Zawieszenie kupa, hamulce kupa, silnik kupa, skrzynia kupa itd. itp. Już nie mówiąc o tym, że ta buda nie wytrzyma większej mocy. Cięcie, spawanie, łatanie....Lepiej kupić coś fajnego jdm i przerzucić kierę na właściwą stronę, supry, skyline-y, imprezy ew. jakieś FTO. Dużo mniej roboty, taniej i pewnie efektywniej.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-07-15, 11:48   

Mi głównie chodzi o motor. Buda Colta wyzwala we mnie mega pozytywne emocje. Podchodziłęm już tyle razy do tego silnika (4g63), że już mam go dosyć. Grubo myślę o zakupie jakiegoś Legnuma i przeszczepić mu V-kę do Colta :lol2: tylko ten chroniczny brak czasu dla swojej osoby mnie dobija. Podliczając koszta by włożyć z powrotem 4g63 to ok 1200-1500zł. (panewki, pierścienie,szlifiernia). Dziś zrobiłem obchód po swojej "graciarni" i zalega mi jeszcze skrzynia od 6bolt GST, spiek Exedy pod 6bolta, 3 głowice z czego jedna jest po kompleksowej regeneracji z nowymi zaworami, prowadnicami etc. Kolejnym impulsem do sprzedaży Colta jest moja dziewucha. Niestety nie podziela zemną mojej pasji do starszych aut.

FTO.... bardzo chętnie bym zakupił ale już w wersji LHD w MIVEC-u. Do tego jakiś EATON i było by git.

Fiat 125P.... och tak.... na linencji Włoskiej miażdży sutki :serduszka: , ale jak to Viader napisał (mało mocy)

Supra, Skyline.... utrzymać to to masakra. Subaru robi się już tak powszechne jak 20 lat temu maluch w polsce. Nie Jara mnie w ogóle ta marka. Jest nudnym autem jak dla mnie.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2013-07-15, 12:13   

jagos napisał/a:
Supra, Skyline.... utrzymać to to masakra.
co takiego drogiego w suprze :P ? silnik bezobslugowy :P to nie 4g63

jagos napisał/a:
FTO.... bardzo chętnie bym zakupił ale już w wersji LHD
:jezyk: raz na rok pojawia sie juz przelozne FTO...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 11