Zamknięty przez: MATi 2013-07-15, 14:40 |
Nietypowe kopcenie |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 00:53 Nietypowe kopcenie
|
|
|
Od wielu dni czytam różne fora i nie mogę znaleźć odp. na moje problemy z silnikiem. Otóż:
Zaczęło się wszystko po odebraniu auta od tłumikarza.
Silnik zaczął kopcić (szarawy kolor), ale tylko powyżej 4-4,5Krpm do tego to kopcenie nasila się po hamowaniu silnikiem. Dolot suchutki- turbo wyeliminowane. Podejrzewam zapchaną odmę, uszczelniacze, pierścienie. Czy ktoś z was miał taki przypadek? Nie chciał bym zdejmować głowicy dla wymiany uszczelniaczy |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-12, 12:03
|
|
|
to to nie krokowy ktory to problem rozwiazales sam ? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 16:53
|
|
|
GOLDI napisał/a: | to to nie krokowy ktory to problem rozwiazales sam ? |
dobra cicho
A skoro już tu jesteś to czy te uszczelniacze podejdą do głowicy z 6bolta?
http://allegro.pl/uszczel...3387071773.html
A i wczoraj zacząłem dłubać sobie przyrząd do pompowania powietrza w komorę cylindrów. Uciąłem świece, wydłubałem porcelanę i chcę w środek wspawać rurkę na, którą nałożę wąż od kompresora i będę dmuchał (nie mylić pojęć )
Wczoraj znalazłem w necie sposób na sprawdzenie szczelności i pierścieni i uszczelniaczy razem z zaworami.
Np. sprawdzamy 1 cylinder:
1. Ustawiamy cylinder w górnym położeniu tak by zawory się pozamykały
2. Pompujemy wiatr pod ciśnieniem w cylinder
3. Słuchamy
a) jeśli syczy z bagnetu/miski olejowej to znaczy, że puszcza pierścieniami bądź
tłok jest pęknięty
b) jeśli syczy w kolektorze/głowicy to albo nieszczelne mamy zawory(powypalane)
albo uchodzi uszczelniaczami.
myślę, że można by się pokusić o zdjęcie pokrywy zaworów dla lepszej
diagnostyki
Ja spać już Goldi nie mogę bo: skoro by uszczelniacze nie trzymały to przy odpalaniu po kilkudniowym postoju były by kłęby dymu a jest zupełnie odwrotnie. Zero kopcenia nawet jak przegazuję. Przedmuchów do skrzyni korbowej nie zauważyłem więc pęknięcie tłoka odkłądam na bok i chyba pierścienie też:P. Nie daje mi spokoju ta odma (pokrywa zaworów-kolektor) ta od strony podstawki termostatu ma naciągnięty filtr motocyklowy Jeśli dziś zdiagnozuję zawaloną olejem odmę to kupię OilCatchTank i zamontuję
Silniczek fajnie się wkręca, równo pracuje, spawia, że (nowe)sprzęgło się poddaje... Tylko to kopcenie ;/ |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-12, 16:58
|
|
|
ale czekaj zjada Ci olej wciaz? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-12, 18:14
|
|
|
GOLDI, Czy zjada?? Hmmm ciężko określić bo dużo nie jeżdżę autem. Kopci i ewidentnie śmierdzi olejem. JAk odpalam zimnego to ładny zapach spalin do momentu rozgrzania i ognia Ale.... przejechałęm wczoraj nim kilka razy mocniej i zero dymu (się podnieciłem) i nagle jeb.... jak w Smoleńsku ;P |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-14, 01:59
|
|
|
czym tam teraz sterujes? det czy ecu? jesli det to fit czy swinia? przeplywka czy map? bov czy dv? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-15, 08:49
|
|
|
GOLDI, Ecu EV+Przepływka EV+bov
JA jednak obstawiam te pierścienie ponieważ zrobiłem próbę olejową i kompresja podskoczyła do 13bar. To tłumaczy też nie kopcenie na zimnym motorze. A 9bar w wolnossaku kompresji na zimnym to w sumie koniec pierścieni. Świece okopcone jak w kominie Chodzi mi po głowie zrobienie 4g67 i sprzedaniee Colta z takim motorem. A 4g63 sprzedac/rozsprzedać i kupić coś RWD bądź AWD Tylko nie chcę mieć czegoś "typowego"
FWD to choruję na punkcie Rover-a 220Ti ewentualnie Fiat Coupe 20VT
RWD na pewno żadnego Nissana czy bmki |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2013-07-15, 08:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-07-15, 08:51
|
|
|
jagos napisał/a: | Tylko nie chcę mieć czegoś "typowego" |
Mamy ten sam problem |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-15, 09:15
|
|
|
Largo, JAk pomyślę o tym wszystkim to mam ochotę dać Coltowi już chyba setną szansę ;P |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Largo
KLUBOWICZ
Pomógł: 10 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lis 2010 Posty: 712 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2013-07-15, 09:27
|
|
|
jagos napisał/a: | Largo, JAk pomyślę o tym wszystkim to mam ochotę dać Coltowi już chyba setną szansę ;P |
Heh, to samo mówię sobie o czerwonej, Goldi już się dziwi ile ja wytrzymuje z tym autem |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-07-15, 09:32
|
|
|
jagos napisał/a: |
RWD na pewno żadnego Nissana czy bmki |
Stariona |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-15, 09:35
|
|
|
jagos napisał/a: | RWD na pewno żadnego Nissana czy bmki |
jagos napisał/a: | nie chcę mieć czegoś "typowego" |
|
_________________ http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
|
Ostatnio zmieniony przez wojtas 2013-07-15, 09:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2013-07-15, 10:07
|
|
|
|
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-07-15, 10:15
|
|
|
ekstra ten fiacior |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-15, 10:39
|
|
|
Fiacior ekstra ale bez worka kasy ani to szybkie, ani wygodne, prowadzenie też tragedia. Jak ktoś chce klasyka to świetny wybór. Jak ktoś chce szybkie auto to już nienajlepszy... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2013-07-15, 10:52
|
|
|
viader napisał/a: | Jak ktoś chce szybkie auto to już nienajlepszy... |
czy ja wiem , silnik zawsze można zmienić np na 4g63t są polonezy z vr6 to czemu nie fiat miejsca jest tam dużo , 125 już z silnikiem od bmw widziałem w necie , poza tym to ma być oldtimer do jazdy raz na ruski rok |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-15, 11:17
|
|
|
MATi napisał/a: | viader napisał/a: | Jak ktoś chce szybkie auto to już nienajlepszy... |
czy ja wiem , silnik zawsze można zmienić np na 4g63t są polonezy z vr6 to czemu nie fiat miejsca jest tam dużo , 125 już z silnikiem od bmw widziałem w necie , poza tym to ma być oldtimer do jazdy raz na ruski rok |
Panowie, o czym tu rozmowa. Jagos nie pisał o oldtimerze tylko o szybkim aucie. Fiacior pod tym względem nie jest dobrą bazą. Wszystko co z serii trzeba wymienić, nie tylko sam silnik. Zawieszenie kupa, hamulce kupa, silnik kupa, skrzynia kupa itd. itp. Już nie mówiąc o tym, że ta buda nie wytrzyma większej mocy. Cięcie, spawanie, łatanie....Lepiej kupić coś fajnego jdm i przerzucić kierę na właściwą stronę, supry, skyline-y, imprezy ew. jakieś FTO. Dużo mniej roboty, taniej i pewnie efektywniej. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2013-07-15, 11:48
|
|
|
Mi głównie chodzi o motor. Buda Colta wyzwala we mnie mega pozytywne emocje. Podchodziłęm już tyle razy do tego silnika (4g63), że już mam go dosyć. Grubo myślę o zakupie jakiegoś Legnuma i przeszczepić mu V-kę do Colta tylko ten chroniczny brak czasu dla swojej osoby mnie dobija. Podliczając koszta by włożyć z powrotem 4g63 to ok 1200-1500zł. (panewki, pierścienie,szlifiernia). Dziś zrobiłem obchód po swojej "graciarni" i zalega mi jeszcze skrzynia od 6bolt GST, spiek Exedy pod 6bolta, 3 głowice z czego jedna jest po kompleksowej regeneracji z nowymi zaworami, prowadnicami etc. Kolejnym impulsem do sprzedaży Colta jest moja dziewucha. Niestety nie podziela zemną mojej pasji do starszych aut.
FTO.... bardzo chętnie bym zakupił ale już w wersji LHD w MIVEC-u. Do tego jakiś EATON i było by git.
Fiat 125P.... och tak.... na linencji Włoskiej miażdży sutki , ale jak to Viader napisał (mało mocy)
Supra, Skyline.... utrzymać to to masakra. Subaru robi się już tak powszechne jak 20 lat temu maluch w polsce. Nie Jara mnie w ogóle ta marka. Jest nudnym autem jak dla mnie. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2013-07-15, 12:13
|
|
|
jagos napisał/a: | Supra, Skyline.... utrzymać to to masakra. | co takiego drogiego w suprze ? silnik bezobslugowy to nie 4g63
jagos napisał/a: | FTO.... bardzo chętnie bym zakupił ale już w wersji LHD | raz na rok pojawia sie juz przelozne FTO... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
|