Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak podnieść moc w moim eclipse trubo?FAQ dla poczatkujacych
Autor Wiadomość
Adamek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-07-28, 01:33   Jak podnieść moc w moim eclipse trubo?FAQ dla poczatkujacych

Jako ze to dzial "TUNING MECHANICZNY" postaram sie dac pare przykladow co nalezaloby zrobic aby zrobic te pare koni wiecej w naszym cacku...

NAJPIERW musimy sie upewnic ze nasze auto wytrzyma podniesienie mocy, czyli doprowadzic je do stanu seryjnego, zadnych wyciekow, wydmuchanych uszczelek czy nieszczelnosci, nalezy dokladnie sprawdzic auto zanim zabierzemy sie za tuning bo moze sie okazac ze bedzie nas kosztowal kilka razy tyle ile powinien.

Wg mnie Najpierw powinnismy zaczac od zawieszenia i ukladu hamulcowego, gdyz seryjnie nasze auta i tak nie maja stricte sportowego stanu a "jedynie" usportowiony. Jest wiele firm i wiele produktow ktore mozemy zakupic i zainstalowac w naszych autach, mowa tu jezeli chodzi o zawieszenie np amortyzatory ( polecam KYB-Kayaba) z pelna regulacja tlumienia i wysokosci (AGX) i sprezyny ( dostepne sa miedzy innymi H&R, TEIN, EIBACH...) nalezy sie jednak upewnic ze wybrane przez nas amortyzatory beda wspolpracowaly z wybranymi sprezynami, poniewaz niektore elementy roznych producentow niekoniecznie wspoldzialaja ze soba. Najlepszym jednak rozwiazaniem, jezeli myslimy o zabawie na torze badz myslimy o budowie auta np na 1/4 mili jest zawieszenie gwintowane (Tein SS podobno sprawia sie tu wysmienicie ) ktore ma najwiecej opcji regulowania, od wysokosci po twardosc.

Jak juz mamy te pare cm w dol i stabilny zawias zabierzmy sie za hamulce, tarcze, klocki, przewody w stalowym oplocie, ktore na pewno wzmocnia sile hamowania auta i wyklucza mozliwosc pekniecia owego przewodu, ktory za pewne ma juz pare latek. Plyn hamulcowy (Dot,Motul) nalezy jednak uwazac, gdyz czasem przy zmianie plynu na ten z najwyzszej polki, ktory podobno niweluje efekt "gotowania" sie hamulcow, czesto zaczynaja przeciekac nam uszczelki/simmeringi, ktore polecam wymienic na nowe PRZED zmiana plynu.

Czyli auto dobrze sie prowadzi i duzo lepiej hamuje, ok, czyli czas na pare powazniejszych mod?w...

podstawowe zmiany a aucie z turbo to oczywiscie zmiana dolotu wraz z FMIC (Front mount intercooler-czyli po prostu nasz poczciwy icek zamontowany pieknie za przednim zderzakiem) i zmiana ukladu wydechowego (polecam 3"-slownie trzy cale ) ale to inny dzial wiec nie bede sie tu nad tym skupial.

skoro mamy juz dobry oddech czas na silniczek. Porting czyli rozwiercanie kolektora wydechowego bardzo czesto daje nawet pare koni na plus a juz na pewno czyni silnik zwawszym i chetniejszym na tzw wkrecanie sie.polecam.

Lekkie kolo zamachowe, podobno rowniez pomaga na szybsze dochodzenie auta do tej czerwonej kreski w tym zegarze po lewej stronie, jest to czesto jednak malo wyczuwalne, ale podobno dziala.

o2 housing, to takie "gardlo" naszego turbo, seryjnie jest to na tyle waskie, ze przy modyfikacjach aut albo sie je wymienia na tzw customowe, albo dorabia sie na wlasne konto.

walki, sa dwie podstawowe klasy. najwiecej daje oczywiscie ta mocniejsza, czyli 272, jednak cos za cos, dzialaja one na wysokich obrotach kosztem niskich, potrafia jednak dodac wyraznie pare ladnych koni i sa chyba najefektywniejsza modyfikacja samego silnika.

przerobka glowicy- czyli frezowanie/powiekszanie gniazd zaworowych, wymiana zaworow na wieksze/lzejsze itp. Tu generalnie polecam rozmowe z tunerem, ktory sie naszym autem zajmnie, powinien nam wytlumaczyc co i ile daje a wiadomo im wiecej paliwa i wiecej powietrza tym wiecej mocy i frajdy.

wymiana wtryskiwaczy- tu w zaleznosci co chcemy osiagnac/jaka moc, tuner powinien nam dobrac wtryskiwacze. nalezy tu oczywiscie pamietac ze nie powinny one dzialac na wiecej niz 80% wydajnosci bo w innym przypadku moze skonczyc sie awaria silnika

wymiana pompy paliwa- sa pompy high pressure i low pressure, HP sa w stanie dostarczyc nam wiecej paliwa ale potrzebuja regulatora cisnienia paliwa, LP sa mniej wydajne, ale radzi sobie z nimi seryjny regulator cisnienia paliwa

wymiana regulatora cisnienia paliwa- jw. gdy wymieniamy wtryski i pompe paliwa na np walbro 255hp to nie obejdzie sie bez tego urzadzonka. w USA i nie tylko jak na razie prym wiedzie AEROMOTIVE, podobno starcza nawet do 1000+koni i dziala w systemie 1:1 czyli im wieksze doladowanie, tym wiecej poda paliwa

wymiana turbiny- to juz inny dzial i nie bedziemy sie nad tym tu skupiac, daje oczywiscie wraz z innymi przerobkami najlepsze efekty, kwestia doboru zalezy od tego co chcemy uzyskac i w jakim zakresie obrotow

wymiana przepustnicy- chyba wiadomo co daje, wiecej paliwa, czyli wiecej mocy

mocniejsza uszczelka pod glowice- seryjna zgubimy dosc szybko po uprzednich modach, sa rozne, najczesciej spotykane to cometic lub hks, ten drugi coraz popularniejszy i podobno bije na glowe cometic, wiadomo silnik musi byc szczelny i bez przedmuchow

eliminacja walkow balansyjnych- w miare prosty zabieg, mozna kupic gotowe kity do wyciagniecia walkow. zalety? zmniejszamy wage samego silnika o ladnych pare kilo, zwiekszamy cisnienie oleju co daje nam konkretny bonus i dodaje pare koni gdyz silnik nie musi sie juz o nie martwic

eliminacja klimatyzacji- po pierwsze to wazy dosc duzo, czyli po wyjeciu auto jest lzejsze a co za tym idzie lepiej przyspiesza, po drugie eliminujemy kolejna rzecz, ktora musi napedzic silnik, wyjecie daje kilka koni

zmiana kolektora wydechowego- na rynku np amerykanskim mozna kupic rozne kolektory, musimy sie kierowac celem docelowej mocy auta i wyborem turbiny, czy ma to byc kolektor pod seryjne mocowania sprezarki czy np przejscie na garretta. Krazy plotka ze seryjne kolektory sa mocno restrykcyjne, jednak slyszalem o eclipsie, ktory na seryjnym kolektorze z duza doza przerobek na 1/4 mili robi ponizej 10s. Nalezy rowniez pamietac ze w 1g eclipse turbo kolektory byly bardzo wadliwe i lubily pekac, czyli nalezaloby je wymienic

zmiana kolektora dolotowego- w stanach bardzo popularny jest MAGNUS, wiadomo wiekszy flow w dolocie procentuje wieksza moca. w 1g tenze kolektor jest troszke wiekszy niz w 2g co daje ciut wieksze efekty podczas modyfikacji

montaz instalacji nitro- no tego chyba komentowac nie trzeba. dodam tylko ze sa dwa rodzaje takiej instalacji, mokra i sucha. sucha polega na mamym wtrysku gazu przed przepustnice. Mokra natomiast zakladana jest z udzialem wtrysku paliwa. ta druga opcja jest z reguly bezpieczniejsza poniewaz mamy wyrownana dawke bez przewagi jednego czy drugiego.

Nie zapominajmy oczywiscie ze do tego wszystkiego jak i do poszczegolnych modyfikacji nalezy odpowiednio wystroic auto elektronika, ktorej jest tez kilka rodzajow, najbardziej popularne to piggyback/standalone i amerykanski Maf translator ktorego trudno zaliczyc do piggibackow ale to niestety nie ten dzial.


na razie tyle, juz spie wiec moge pisac glupoty ;) jako ze jestem mistrzem teorii a nie profesjonalnym mechanikiem wyglada to tak jak widac, powyzszy opis jest dzielem obserwacji innych aut, jak rowniez i mojego wlasnego.
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 16:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13