Oleje i płyny w 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
zaxdamian
mniejsza zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 212 Skąd: Wyszk?w
|
Wysłany: 2008-02-28, 13:47
|
|
|
dlaczego?skoro kupi? u?ywany samoch?d to ju? d?ugo na tym je?dzi i jak mu sie dotychczas nie rozwali?o to mo?e te pompy mog? chodzi? z takim p?ynem?? |
_________________ Twoje auto Tw?j ?wiat
wszystko co robisz r?b uwa?nie i dok?adnie... |
|
|
|
|
szyszca
zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 33 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2008-02-28, 13:48
|
|
|
AAAAAAAJJJJJJJ
Zapomnia?em zapyta? ile p?ynu w chodzi do uk?adu w 1G ???
[ Dodano: 2008-02-28, 13:51 ]
pompa dzia?? bez zadnych problem?w i ha?as?w , zgrzyt?w , sycze? itp.
No ale chyba wymienie , ?atwiej bedzie dolewa? czerowny niz kupowa? z??ty p?yn , pewno dro?szy i rzdziej wyst?puje . |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-13, 10:32
|
|
|
Przepraszam, ?e odgrzewam stary temat, ale wiadomo po kupnie chc? wymieni? olej w swoim Eclipse na nowy, no i z tej dyskusji tutaj ci??ko wywnioskowa? jaki olej najlepiej zala?, powiem ?e poprzedni w?a?ciciel zala? Ecli p??syntetycznym Castrolem Magantec 10w40 co mi ?rednio pasuje bo s?ysza?em ju? wiele negatywnych opini na temat Castrola nie tylko na tym forum. Mo?e kto? podpowie co teraz kupi? ?eby nie ba? si? o popychacze itp.?Obecnie jest cichutko i nic nie klepie i wola?bym ?eby tak zosta?o
Pozdrawiam Krzysztof |
|
|
|
|
cyberluk
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-13, 10:44
|
|
|
Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y... |
_________________ Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-13, 10:54
|
|
|
cyberluk napisał/a: | Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y... |
A taka zmiana z 10w40 na 10w60 nie zrobi krzywdy??
No i rozumiem ?e ten Valvoline Vr-1 to p??syntetyk |
|
|
|
|
cyberluk
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-13, 10:57
|
|
|
Gierap napisał/a: | cyberluk napisał/a: | Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y... |
A taka zmiana z 10w40 na 10w60 nie zrobi krzywdy??
No i rozumiem ?e ten Valvoline Vr-1 to p??syntetyk |
Nie zrobi. 60 odpowiada za wy?sz? temperatur?, kiedy olej przestaje mie? w?a?ciwo?ci smarne, czyli dla klipera idea?.
VR-1 wyst?puje w dw?ch wersjach - syntetyk i "blended syntetyk". |
_________________ Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-13, 11:04
|
|
|
cyberluk napisał/a: | Gierap napisał/a: | cyberluk napisał/a: | Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y... |
A taka zmiana z 10w40 na 10w60 nie zrobi krzywdy??
No i rozumiem ?e ten Valvoline Vr-1 to p??syntetyk |
Nie zrobi. 60 odpowiada za wy?sz? temperatur?, kiedy olej przestaje mie? w?a?ciwo?ci smarne, czyli dla klipera idea?.
VR-1 wyst?puje w dw?ch wersjach - syntetyk i "blended syntetyk". |
Dzi?ki za informacje, o to mi w?a?nie chodzi?o , bo na stronie Valvoline ten olej jest w kategorii specjalne bez opisu czy to syntetyczny czy p??syntetyczny olej, ale ju? na alledrogo wypatrzy?em, ?e wyst?puje jako p??syntetyk.
Tak?e je?eli jest dobry to go kupuj? i wymieniam olej z filtrem, bo nie mam zaufania do tego Castrola |
Ostatnio zmieniony przez Gierap 2008-06-13, 11:11, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-13, 11:14
|
|
|
A ja bym na Twoim miejscu zostawi? ten olej co jest, je?li silnik pracuje dobrze. Najpierw na nim poje?dzij i zobacz czy go ubywa itp. Ja jak kupi?em to te? misiek je?dzi? na castrolu, wymieni?em na valvoline i od tego momentu zacz??y si? moje problemy z braniem oleju, valvo czy?ci silnik i mo?e si? okaza?, ?e bardziej mu to zaszkodzi ni? pomo?e. No i do tego castrola wsz?dzie kupisz, ja musz? teraz kombinowa? i szuka? aby zrobi? g?upi? dolewk? od czasu do czasu. Pami?taj, ?e jak b?dziesz wysoko kr?ci? to nawet zdrowy silnik we?mie olej, zale?y tylko ile... |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
Gierap [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-13, 11:25
|
|
|
To teraz da?e? viader do my?lenia, wg. poprzedniego w?a?ciciela oleju nie bra? zupe?nie nic, tak?e nie zauwa?y?em ?eby kopci? co? na niebiesko jak zimny, czy jak zagrzany na wysokich obrotach ale je?eli mia?yby si? zacz?? k?opoty po wymianie na Valvoline to ju? sam nie wiem, nie ufam Castrol bo naprawd? sporo na forach czyta?em ?e to ju? nie ta jako?? i cz?sto po wymianie na Castrol potrafi?y odzywa? si? popychacze, a przy wysokiej temperaturze z oleju si? robi?a woda... |
|
|
|
|
cyberluk
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-13, 11:27
|
|
|
Popychacze to najmniejszy problem Gorzej jak Ci polec? panewki, tak jak Samaelowi, a je?dzi? na Catrolu EDGE 10W60 pe?ny syntetyk. |
_________________ Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-13, 12:01
|
|
|
Ale samael mia? ostro podkr?cony seryjny silnik i do tego go nie oszcz?dza?, wiec kwesti? czasu by?o, ?e si? wysra. Na lepszym mo?e wysra?by si? rok p??niej albo wytrzyma? do zakucia i nie zda?y? si? wysra?. Na seryjnym silniku i bez nadmiernego katowania najwa?niejsze jest aby olej zmienia? cz?sto a nie jakiej jest firmy. Nawet na najlepszym oleju ?wiata mo?na zabi? silnik w kilka godzin.
A co do zapewnie? poprzedniego w?a?ciciela, ?e nie bierze oleju to ich nie s?uchaj. Poje?dzij ze 2000km i zobacz czy nie uby?o. Ja bym jedn? zmian? poje?dzi? na tym co by?(mo?e by? dolany jaki? dodatek zag?szczaj?cy i b?dzie dobrze a jak wlejesz ?wierzy to nagle zacznie bra?), jak nie b?dzie bra? to dopiero bym si? zastanowi? nad innym olejem. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
Ostatnio zmieniony przez viader 2008-06-13, 12:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-06-13, 17:55
|
|
|
viader napisał/a: | Ale samael mia? ostro podkr?cony seryjny silnik i do tego go nie oszcz?dza?, wiec kwesti? czasu by?o, ?e si? wysra. Na lepszym mo?e wysra?by si? rok p??niej albo wytrzyma? do zakucia i nie zda?y? si? wysra?. Na seryjnym silniku i bez nadmiernego katowania najwa?niejsze jest aby olej zmienia? cz?sto a nie jakiej jest firmy. Nawet na najlepszym oleju ?wiata mo?na zabi? silnik w kilka godzin.
|
Przepraszam i co z tego ?e ostro podkr?cony seryjny ? to jak kto? z?o?y nowy silnik na oryginalnych gratach kt?re spokojnie 1.5 bara na 16g wytrzymuj? i mu przez chujowy olej panewk? obr?ci to co ? panewka to panewka, silnik pa?owany zawsze po nagrzaniu i po ostudzeniu gaszony, olej wymieniany co 5ty? km i jako? mu to nie pomog?o bo si? sko?czy?y pier?cienie i panewki.... podam np. przyk?ad klubowicza papy kt?ry ma seryjny silnik z 1g z 94r na 1.4 bara z 16g i jako? na VR1 panewek nie obr?ci?o... ciekawe nie ? a u mnie sko?czy?y si? pier?cienie i panwe obr?ci?o ... ot ci zagadka ....
wszystko to kwestia oleju... silnik musia? wytrzyma?, seryjne silniki wytrzymuj? po 400km na gt30 i jako? problemu nie ma. To co si? stanie z panewkami i pier?cieniami to kwestia u?ytkowania, oleju i filtra, chyba niew?a?ciwego u?ytkowania mi nie zarzucisz, filtr oleju by? zawsze K&N wi?c chyba ok......... jedyne co to olej...
polecam Valvo VR1 lub LiquiMolly 10w60 racetech. Nie pope?niajcie mojego b??du. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-13, 18:48
|
|
|
viader, cihac bo farmazony walisz Gierap, cyberluk dobrze mowi... valvo to dobry olej... lepszy czysty silnik niz pelen nagaru |
|
|
|
|
Szakal
KLUBOWICZ
Pomógł: 37 razy Wiek: 35 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 3055 Skąd: Aleksandrów Łódzki
|
Wysłany: 2008-06-13, 18:54
|
|
|
Ja tylko od siebie dodam ,?e przeszed?em na Valvo MaxLifa i ori filtr oleju. Niestety nie wiem jak odczuwa to m?j silnik i czy mu z tym dobrze ,ale popychacze sie uspokoi?y (czasem zaklepi? jak jest zimy) i nie wal? prawie non stop jak przedtem no i chyba troche podnios?o mi sie ci?nienie oleju. Tyle ode mnie na ten temat |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-14, 10:01
|
|
|
Samael, ja Tobie nic nie zarzucam, wiem ?e dbasz o auto jak nikt. Ale sam kiedy? pisa?e?, ?e wcze?niej je?dzi?a nim kobieta i troszke zabi?a silnik. Nie neguje te? tego, ?e dobry olej to podstawa. Przestrzegam tylko przed niepotrzebnymi eksperymentami olejowymi z silnikiem, okt?rym si? niewiele wie. Czasem zmiana mo?e tylko niepotrzebnie zaszkodzi?. A czy castrol jest a? taki aby odrazu prorokowa?, ?e rozwali panewki...? |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-06-14, 12:11
|
|
|
viader, samael zrobil remont silnika na ori czesciach potem sie wysypal przez olej castrol jest do bani ... m.in. z wlasnego doswiadczenia bynajmniej te wszystkie polskie magnatecki i inne gowna:> chcesz dobrego castrola? tsw bodajze... sciagnij sobie z niemiec |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-06-14, 12:11
|
|
|
castrol to olej do samochod?w segmentu niskiego-?redniego. tak samo jak mobil, co innego orygina? ale w polsce mamy bardzo fajne oryginalne-podr?bki made in china .... kt?re sprzedaje sam castrol... castrol w pl a niemczech albo mobil w pl a usa to zupe?nie dwa inne oleje, polski mobil to to samo co Comma sprzedawana w JCauto tylko kosztuje 2x wi?cej.... i je?li kto? pyta czy zala? castrola albo mobila.... odpowied? brzmi nie.... valvoline, liqui molly, redline, Ad, jak najbardziej. s? troch? dro?sze ale przynajmniej to nie rozreklamowane g?wno kt?re zakorzeni?o si? w ?wiadomo?ci polak?w jako doby olej... kt?rym nie jest.... i tak mo?na z g?ry za?o?y? ?e castrol w eclipsie spowoduje ni?sze ci?nienie oleju i mniejsz? ochron? przez co nasze pier?cienie i panewki w ekstremalnych sytuacjach b?d? nara?one... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2008-06-23, 12:21
|
|
|
No wi?c mo?e mi poradzicie jaki dobra? olej. Po zakupie mi?ka, w kt?rym siedzia? castrol 10w40 zmieni?em olej na valvoline 10w40 i od tego momentu zacz??y si? problemy, zacz??o si? branie oleju i dymienie na gor?cym silniku. Co dziwne, czasem dymi jak szalony a czasem nie pu?ci dymka przez 2 tygodnie. Dymienie nasila si? po mocnym rozgrzaniu silnika. O remoncie narazie nie ma mowy, poza braniem oleju silnik ci?gnie jak oszala?y. S?dz?, ?e wlanie jakiego? oleju o wi?kszym wsp??czynniku lepko?ci mog?oby zmniejszy? apetyt na olej. Oczywi?cie minera?a nie chc? la? bo czyta?em, ?e to temu silnikowi szkodzi. Mam ju? kupiony kolejny baniak valvoline 10w40, wi?c t? zmian? jeszcze b?d? je?dzi? na nim. Mam te? dodatek valvolina modyfikuj?cy wsp??czynnik lepko?ci tylko jeszcze nie jestem zdecydowany czy go doda? przy zmianie oleju. I teraz moje pytanie co b?dzie lepsze dla silnika(oczywi?cie poza remontem)?
1. je?dzi? dalej na valvo 10w40 i dolewa? ~1l/1000km
2. doda? do valvo dodatek modyfikuj?cy lepko?? te? firmy valvo(chyba nie powinno zrobi? gluta skoro ta sama firma)
3. zala? minera? 15w40(wola?bym tego nie robi?)
4. zala? p??syntetyk 15w40
5. zala? p??syntetyk 10w60
Co do ostatnich dw?ch punkt?w to nie wiem, kt?ry parametr jest wa?niejszy aby zmniejszy? branie oleju.
Oczywi?cie je?li si? zdecyduj? aby misiek d?u?ej ze mn? zosta? b?dzie remont silnika, ale do tego czasu zale?y mi aby bardziej mu nie zaszkodzi |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
wojtas
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 2980 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2008-07-01, 14:22
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | valvoline, liqui molly, redline, Ad, jak najbardziej. s? troch? dro?sze ale przynajmniej to nie rozreklamowane g?wno kt?re zakorzeni?o si? w ?wiadomo?ci polak?w jako doby olej... |
SAMAEL tego bym nie powiedzia? za te Ligui molly co mi podpowiedzia?e? ostatni zap?aci?em oko?o 50 z?otych mniej niz jak la?em Mobila...a r??nica jest spora silnik lepiej pracuje i popychaczy az tak nie s?ycha? ...tak jak u Szakiego czasami tylk na zimny sie odezw? |
|
|
|
|
|