Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Oleje i płyny w 4g63
Autor Wiadomość
zaxdamian 
mniejsza zielenina



Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 212
Skąd: Wyszk?w
Wysłany: 2008-02-28, 13:47   

dlaczego?skoro kupi? u?ywany samoch?d to ju? d?ugo na tym je?dzi i jak mu sie dotychczas nie rozwali?o to mo?e te pompy mog? chodzi? z takim p?ynem??
_________________
Twoje auto Tw?j ?wiat

wszystko co robisz r?b uwa?nie i dok?adnie...
 
 
 
szyszca 
zielenina


Pomógł: 3 razy
Wiek: 43
Dołączył: 07 Lut 2008
Posty: 33
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2008-02-28, 13:48   

AAAAAAAJJJJJJJ

Zapomnia?em zapyta? ile p?ynu w chodzi do uk?adu w 1G ???

[ Dodano: 2008-02-28, 13:51 ]
pompa dzia?? bez zadnych problem?w i ha?as?w , zgrzyt?w , sycze? itp.

No ale chyba wymienie , ?atwiej bedzie dolewa? czerowny niz kupowa? z??ty p?yn , pewno dro?szy i rzdziej wyst?puje .
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-13, 10:32   

Przepraszam, ?e odgrzewam stary temat, ale wiadomo po kupnie chc? wymieni? olej w swoim Eclipse na nowy, no i z tej dyskusji tutaj ci??ko wywnioskowa? jaki olej najlepiej zala?, powiem ?e poprzedni w?a?ciciel zala? Ecli p??syntetycznym Castrolem Magantec 10w40 :? co mi ?rednio pasuje bo s?ysza?em ju? wiele negatywnych opini na temat Castrola nie tylko na tym forum. Mo?e kto? podpowie co teraz kupi? ?eby nie ba? si? o popychacze itp.?Obecnie jest cichutko i nic nie klepie i wola?bym ?eby tak zosta?o :ok:
Pozdrawiam Krzysztof
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-13, 10:44   

Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y...
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-13, 10:54   

cyberluk napisał/a:
Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y...


A taka zmiana z 10w40 na 10w60 nie zrobi krzywdy??
No i rozumiem ?e ten Valvoline Vr-1 to p??syntetyk :lol2:
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-13, 10:57   

Gierap napisał/a:
cyberluk napisał/a:
Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y...


A taka zmiana z 10w40 na 10w60 nie zrobi krzywdy??
No i rozumiem ?e ten Valvoline Vr-1 to p??syntetyk :lol2:


Nie zrobi. 60 odpowiada za wy?sz? temperatur?, kiedy olej przestaje mie? w?a?ciwo?ci smarne, czyli dla klipera idea?.

VR-1 wyst?puje w dw?ch wersjach - syntetyk i "blended syntetyk".
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-13, 11:04   

cyberluk napisał/a:
Gierap napisał/a:
cyberluk napisał/a:
Valvoline Vr-1 10W60. U mnie nawet cykaj?ce popychacze po wymianie ucich?y...


A taka zmiana z 10w40 na 10w60 nie zrobi krzywdy??
No i rozumiem ?e ten Valvoline Vr-1 to p??syntetyk :lol2:


Nie zrobi. 60 odpowiada za wy?sz? temperatur?, kiedy olej przestaje mie? w?a?ciwo?ci smarne, czyli dla klipera idea?.

VR-1 wyst?puje w dw?ch wersjach - syntetyk i "blended syntetyk".


Dzi?ki za informacje, o to mi w?a?nie chodzi?o :ok: , bo na stronie Valvoline ten olej jest w kategorii specjalne bez opisu czy to syntetyczny czy p??syntetyczny olej, ale ju? na alledrogo wypatrzy?em, ?e wyst?puje jako p??syntetyk.
Tak?e je?eli jest dobry to go kupuj? i wymieniam olej z filtrem, bo nie mam zaufania do tego Castrola :?
Ostatnio zmieniony przez Gierap 2008-06-13, 11:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-13, 11:14   

A ja bym na Twoim miejscu zostawi? ten olej co jest, je?li silnik pracuje dobrze. Najpierw na nim poje?dzij i zobacz czy go ubywa itp. Ja jak kupi?em to te? misiek je?dzi? na castrolu, wymieni?em na valvoline i od tego momentu zacz??y si? moje problemy z braniem oleju, valvo czy?ci silnik i mo?e si? okaza?, ?e bardziej mu to zaszkodzi ni? pomo?e. No i do tego castrola wsz?dzie kupisz, ja musz? teraz kombinowa? i szuka? aby zrobi? g?upi? dolewk? od czasu do czasu. Pami?taj, ?e jak b?dziesz wysoko kr?ci? to nawet zdrowy silnik we?mie olej, zale?y tylko ile...
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Gierap
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-13, 11:25   

To teraz da?e? viader do my?lenia, wg. poprzedniego w?a?ciciela oleju nie bra? zupe?nie nic, tak?e nie zauwa?y?em ?eby kopci? co? na niebiesko jak zimny, czy jak zagrzany na wysokich obrotach :amen: ale je?eli mia?yby si? zacz?? k?opoty po wymianie na Valvoline to ju? sam nie wiem, nie ufam Castrol bo naprawd? sporo na forach czyta?em ?e to ju? nie ta jako?? i cz?sto po wymianie na Castrol potrafi?y odzywa? si? popychacze, a przy wysokiej temperaturze z oleju si? robi?a woda...
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-13, 11:27   

Popychacze to najmniejszy problem ;) Gorzej jak Ci polec? panewki, tak jak Samaelowi, a je?dzi? na Catrolu EDGE 10W60 pe?ny syntetyk.
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-13, 12:01   

Ale samael mia? ostro podkr?cony seryjny silnik i do tego go nie oszcz?dza?, wiec kwesti? czasu by?o, ?e si? wysra. Na lepszym mo?e wysra?by si? rok p??niej albo wytrzyma? do zakucia i nie zda?y? si? wysra?. Na seryjnym silniku i bez nadmiernego katowania najwa?niejsze jest aby olej zmienia? cz?sto a nie jakiej jest firmy. Nawet na najlepszym oleju ?wiata mo?na zabi? silnik w kilka godzin.

A co do zapewnie? poprzedniego w?a?ciciela, ?e nie bierze oleju to ich nie s?uchaj. Poje?dzij ze 2000km i zobacz czy nie uby?o. Ja bym jedn? zmian? poje?dzi? na tym co by?(mo?e by? dolany jaki? dodatek zag?szczaj?cy i b?dzie dobrze a jak wlejesz ?wierzy to nagle zacznie bra?), jak nie b?dzie bra? to dopiero bym si? zastanowi? nad innym olejem.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
Ostatnio zmieniony przez viader 2008-06-13, 12:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-06-13, 17:55   

viader napisał/a:
Ale samael mia? ostro podkr?cony seryjny silnik i do tego go nie oszcz?dza?, wiec kwesti? czasu by?o, ?e si? wysra. Na lepszym mo?e wysra?by si? rok p??niej albo wytrzyma? do zakucia i nie zda?y? si? wysra?. Na seryjnym silniku i bez nadmiernego katowania najwa?niejsze jest aby olej zmienia? cz?sto a nie jakiej jest firmy. Nawet na najlepszym oleju ?wiata mo?na zabi? silnik w kilka godzin.


Przepraszam i co z tego ?e ostro podkr?cony seryjny ? to jak kto? z?o?y nowy silnik na oryginalnych gratach kt?re spokojnie 1.5 bara na 16g wytrzymuj? i mu przez chujowy olej panewk? obr?ci to co ? panewka to panewka, silnik pa?owany zawsze po nagrzaniu i po ostudzeniu gaszony, olej wymieniany co 5ty? km i jako? mu to nie pomog?o bo si? sko?czy?y pier?cienie i panewki.... podam np. przyk?ad klubowicza papy kt?ry ma seryjny silnik z 1g z 94r na 1.4 bara z 16g i jako? na VR1 panewek nie obr?ci?o... ciekawe nie ? a u mnie sko?czy?y si? pier?cienie i panwe obr?ci?o ... ot ci zagadka ....

wszystko to kwestia oleju... silnik musia? wytrzyma?, seryjne silniki wytrzymuj? po 400km na gt30 i jako? problemu nie ma. To co si? stanie z panewkami i pier?cieniami to kwestia u?ytkowania, oleju i filtra, chyba niew?a?ciwego u?ytkowania mi nie zarzucisz, filtr oleju by? zawsze K&N wi?c chyba ok......... jedyne co to olej...

polecam Valvo VR1 lub LiquiMolly 10w60 racetech. Nie pope?niajcie mojego b??du.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-13, 18:48   

viader, cihac bo farmazony walisz :tuptup: Gierap, cyberluk dobrze mowi... valvo to dobry olej... lepszy czysty silnik niz pelen nagaru :>
 
 
Szakal 
KLUBOWICZ

Pomógł: 37 razy
Wiek: 35
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 3055
Skąd: Aleksandrów Łódzki
Wysłany: 2008-06-13, 18:54   

Ja tylko od siebie dodam ,?e przeszed?em na Valvo MaxLifa i ori filtr oleju. Niestety nie wiem jak odczuwa to m?j silnik i czy mu z tym dobrze ,ale popychacze sie uspokoi?y (czasem zaklepi? jak jest zimy) i nie wal? prawie non stop jak przedtem no i chyba troche podnios?o mi sie ci?nienie oleju. Tyle ode mnie na ten temat
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-14, 10:01   

Samael, ja Tobie nic nie zarzucam, wiem ?e dbasz o auto jak nikt. Ale sam kiedy? pisa?e?, ?e wcze?niej je?dzi?a nim kobieta i troszke zabi?a silnik. Nie neguje te? tego, ?e dobry olej to podstawa. Przestrzegam tylko przed niepotrzebnymi eksperymentami olejowymi z silnikiem, okt?rym si? niewiele wie. Czasem zmiana mo?e tylko niepotrzebnie zaszkodzi?. A czy castrol jest a? taki aby odrazu prorokowa?, ?e rozwali panewki...?
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-06-14, 12:11   

viader, samael zrobil remont silnika na ori czesciach potem sie wysypal przez olej :> castrol jest do bani ... m.in. z wlasnego doswiadczenia :> bynajmniej te wszystkie polskie magnatecki i inne gowna:> chcesz dobrego castrola? tsw bodajze... sciagnij sobie z niemiec
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-06-14, 12:11   

castrol to olej do samochod?w segmentu niskiego-?redniego. tak samo jak mobil, co innego orygina? ale w polsce mamy bardzo fajne oryginalne-podr?bki made in china .... kt?re sprzedaje sam castrol... castrol w pl a niemczech albo mobil w pl a usa to zupe?nie dwa inne oleje, polski mobil to to samo co Comma sprzedawana w JCauto tylko kosztuje 2x wi?cej.... i je?li kto? pyta czy zala? castrola albo mobila.... odpowied? brzmi nie.... valvoline, liqui molly, redline, Ad, jak najbardziej. s? troch? dro?sze ale przynajmniej to nie rozreklamowane g?wno kt?re zakorzeni?o si? w ?wiadomo?ci polak?w jako doby olej... kt?rym nie jest.... i tak mo?na z g?ry za?o?y? ?e castrol w eclipsie spowoduje ni?sze ci?nienie oleju i mniejsz? ochron? przez co nasze pier?cienie i panewki w ekstremalnych sytuacjach b?d? nara?one...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-06-23, 12:21   

No wi?c mo?e mi poradzicie jaki dobra? olej. Po zakupie mi?ka, w kt?rym siedzia? castrol 10w40 zmieni?em olej na valvoline 10w40 i od tego momentu zacz??y si? problemy, zacz??o si? branie oleju i dymienie na gor?cym silniku. Co dziwne, czasem dymi jak szalony a czasem nie pu?ci dymka przez 2 tygodnie. Dymienie nasila si? po mocnym rozgrzaniu silnika. O remoncie narazie nie ma mowy, poza braniem oleju silnik ci?gnie jak oszala?y. S?dz?, ?e wlanie jakiego? oleju o wi?kszym wsp??czynniku lepko?ci mog?oby zmniejszy? apetyt na olej. Oczywi?cie minera?a nie chc? la? bo czyta?em, ?e to temu silnikowi szkodzi. Mam ju? kupiony kolejny baniak valvoline 10w40, wi?c t? zmian? jeszcze b?d? je?dzi? na nim. Mam te? dodatek valvolina modyfikuj?cy wsp??czynnik lepko?ci tylko jeszcze nie jestem zdecydowany czy go doda? przy zmianie oleju. I teraz moje pytanie co b?dzie lepsze dla silnika(oczywi?cie poza remontem)?
1. je?dzi? dalej na valvo 10w40 i dolewa? ~1l/1000km
2. doda? do valvo dodatek modyfikuj?cy lepko?? te? firmy valvo(chyba nie powinno zrobi? gluta skoro ta sama firma)
3. zala? minera? 15w40(wola?bym tego nie robi?)
4. zala? p??syntetyk 15w40
5. zala? p??syntetyk 10w60

Co do ostatnich dw?ch punkt?w to nie wiem, kt?ry parametr jest wa?niejszy aby zmniejszy? branie oleju.

Oczywi?cie je?li si? zdecyduj? aby misiek d?u?ej ze mn? zosta? b?dzie remont silnika, ale do tego czasu zale?y mi aby bardziej mu nie zaszkodzi
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
wojtas 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 2980
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-07-01, 11:19   

http://www.commaoil.pl/olej_warto_wiedziec/
tak wrzucam, mo?e si? komu? przyda...
_________________
http://www.mekp.pl/viewtopic.php?p=221749#221749
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2008-07-01, 14:22   

SAMAEL napisał/a:
valvoline, liqui molly, redline, Ad, jak najbardziej. s? troch? dro?sze ale przynajmniej to nie rozreklamowane g?wno kt?re zakorzeni?o si? w ?wiadomo?ci polak?w jako doby olej...


SAMAEL tego bym nie powiedzia? za te Ligui molly co mi podpowiedzia?e? ostatni zap?aci?em oko?o 50 z?otych mniej niz jak la?em Mobila...a r??nica jest spora silnik lepiej pracuje i popychaczy az tak nie s?ycha? ...tak jak u Szakiego czasami tylk na zimny sie odezw?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12