Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Wymiana siłowników klapy bagażnika w 1G na inne.
Autor Wiadomość
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-31, 21:59   Wymiana siłowników klapy bagażnika w 1G na inne.

Co zrobi? je?li mamy opadaj?c? klap? od baga?nika a oryginalne si?owniki s? niedost?pne albo zbyt drogie? Jest jedno wyj?cie: Dopasowa? si?owniki od innego auta!

Co b?dzie potrzebne:
- 2 nowe si?owniki montowane na wcisk na tzw. "jab?uszka" czyli ?ruby do mocowania si?ownik?w.

-4 ?ruby do mocowania si?ownik?w( 2 kr?tsze i dwie d?u?sze)Uwaga!!! Naje?dzi?em si? jak g?upi po ro?nych sklepach i nigdzie nie mog?em tych ?rub kupi?, znalaz?em je na szrocie. D?u?sze ?ruby wymontowa?em ze skody favorit a kr?tsze z forda escorta.

-?rubokr?t gwiazdkowy

-klucz p?aski 10 oraz 13

-wiertarka

-wiert?o do metalu

-odrobina zr?czno?ci oraz ok. 60 minut wolnego czasu.

Po pierwsze trzeba wymontowa? stare si?owniki aby mie? na por?wnanie przy zakupie nowych. Si?owniki oryginalne maj? podobno moc 260N, wi?c zakupiony si?ownik musi by? o podobnej mocy. Dopasowywany podno?nik nie mo?e by? d?u?szy od si?ownika oryginalnego, szczeg?lnie jego grubsza cz???, poniewa? klapa baga?nika mo?e si? nam nie zamkn??. Ja kupi?em si?owniki od volvo v40, wi?c je?li komu? nie chce si? dopasowywa? to ma to ju? z g?owy(na allegro widzia?em te si?owniki po 39z? za sztuk?, fabrycznie nowe). Inni u?ytkownicy dopasowywali podobno si?owniki od opla astry.

Po wymontowaniu oryginalnych si?ownik?w nie wyrzucamy ich, poniewa? b?d? nam jeszcze potrzebne!!! Trzeba z nich odzyska? dolne mocowanie rozwiercaj?c nit mocuj?cy si?ownik do blachy monta?owej.

Aby wymontowa? lub zamontowa? si?owniki trzeba niestety pozdejmowa? plastykowe os?ony baga?nika. Trzeba zacz?? od wymontowania os?ony centralnej, p??niej ju? jako? p?jdzie...

Dwie d?u?sze ?ruby do mocowania si?ownik?w wkr?camy bezpo?rednio w klap? baga?nika. A dwie kr?tsze ?ruby przykr?camy nakr?tkami do blach mocuj?cych odzyskanych ze starych si?ownik?w. Uwaga! Przykr?caj?c kr?tsze ?ruby do blachy ze starych si?ownik?w nie u?ywajmy ?adnych podk?adek, poniewa? plastiki maskuj?ce baga?nika b?d? nam potem odstawa?y. Nast?pnie mocowania ze starych si?ownik?w przykr?camy spowrotem tam gdzie ich miejsce.

Jak ju? mamy to wszystko gotowe to wystarczy na?o?y? na mocowania odrobin? smaru i wpi?? w nie nowe si?owniki. Pozostaje nam ju? tylko spowrotem pozak?ada? wszystkie plastiki w baga?niku i cieszy? si? klap? baga?nika nie opadaj?c? na g?ow? :)

Powy?sza instrukcja zosta?a zainspirowana instrukcj? ciechana z forum mistumaniak?w.
Tutaj macie linka do tej instrukcji, jest ona z przydatnymi fotkami:
http://www.mitsubishi-gra...ght=si%B3owniki
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
Ostatnio zmieniony przez Pablo1o 2011-02-01, 11:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
S?awekG 
mniejsza zielenina



Pomógł: 12 razy
Wiek: -42
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 173
Skąd: Budzy?
Wysłany: 2007-07-31, 22:54   

Nic dodac nic uj?c. Dok?adnie tak to si? robi. Viader gratulacje za opis, kt?ry pewnie przyda si? innym :ok:
_________________
GS 1992 2,0
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-07-31, 22:56   

No mam nadzieje, ?e si? komu? przyda. Tylko po to zrobi?em ten opis ;)
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-02, 00:56   

Dobrze ze to napisa?e? bo moje si?owniczki kt?re rok temu wymieni?em na orginalne mitsu do 1G po roku juz padaja .... m?wisz ze jeden ma tam 260 N m?j kolega ma w Peugot 306 malutk? klape i jego si?owniczki maja po 350 N autko z 99 rok troche w tej kwesti fabryka sie nie postara?a bo 260 N jak na taka klape to stanowczo za malo nied?ugo znowu mi klapa na ?eb spadnie :-x :-x :-x :-x :-x
 
 
 
Adaho_krak
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-02, 22:08   

MATi napisał/a:
m?j kolega ma w Peugot 306 malutk? klape i jego si?owniczki maja po 350 N


Ale kolega w Peugeocie ma inny k?t mocowania si?ownik?w i to jest wa?ne, ja osobi?cie zrobi?em swapa w/g instrukcji Ciechana rok p?? roku temu i jest git. Si?owniki kt?re zastosowa?em maj? si?e 310N i jest to troszk? za du?o, moim zdaniem 280N to by?oby idea?. Kole? ma u siebie w 1G, 360N i ju? trzeba du?o si?y ?eby zamkn??, a jak jest gor?co na zewn?trz to si? sama klapa otwiera po zwolnieniu zamka.
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2007-08-05, 21:20   

No 360N to pewnie za du?o ale to co jest w serii to stanowczo za ma?o jest ...nied?ugo bede musia? znowu wymieni te si?owniki tylko mam pytanie ....czy s? jakies zamienniki takiej samej wielko?ci o wiekszej sile zeby bez ?adnych przer?bek poprostu wyj?? i wsadzi? ???
 
 
 
Adaho_krak
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 17:48   

Ja zapoda??m 310N i jest super, nawet lekko za silne s?, ale da si? prze?y?.
MATi napisał/a:
czy s? jakies zamienniki takiej samej wielko?ci o wiekszej sile zeby bez ?adnych przer?bek poprostu wyj?? i wsadzi? ???

... niestety nie ma, problem to mocowanie. Przer?bka zajmuje naprawde godzine max i to jedn? r?k?.
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-08-06, 18:09   

Sama przer?bka, czyli rozwiercenie mocowa? i wkr?cenie jab?uszek to z 10 min. D?u?ej zajmuje wymontowanie starych si?ownik?w i dobranie nowych.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
Adaho_krak
[Usunięty]

Wysłany: 2007-08-06, 19:19   

JA pisze o komplecie, z drog? do sklepu i spowrotem :dance: :ksiadz: :twisted: :hahaha:
 
 
kaleos 
KLUBOWICZ
Nordschleife rulez


Pomógł: 20 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 651
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-08-06, 20:12   

ja kupilem na szrocie silowniki od astry 1g 3d, na silownikach jest napisane 340N. w komplecie byly jabluszka, niestety wszytkie takie same (dlugie). w klapie pasuja bez problemu lecz w karoserii sa za dlugie jesli sie je zamocuje do tego elementu co sie rozwierca. wiec zamocowalem jabluszka bez posrednio do karoserii, teram mam tak zrobione ze jak w przyszlosci bede musial wymienic silownik to nawet nie bede musial odchylac tych plastikow :)
mnie to zajelo pol dnia, bo rozebralem sobie przy okazji wszystkie tylne plastiki, od srodkowego slupka, rozwiercilem otwory w karoserii na jabluszka itp.
najwazniejsze ze kosztowalo mnie to tylko 60zl a klapa dziala cudnie :)
_________________
"Prędkość jeszcze nigdy nikogo nie zabiła.
Nagłe zatrzymanie to jest to, co cię pozbawi życia"
J.C.
 
 
 
zmijka-kerim 
zielenina


Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2008-03-21, 10:38   

Ja wczoraj kupi?em nowe z jab?uszkami komplet 90 z? delphi d?ugo?? ca?kowita 66 cm a si?a 300 N.
_________________
zmijka-kerim
 
 
 
ciechan
[Usunięty]

Wysłany: 2008-03-21, 13:13   

tu macie moj stary opis wymiany ze zdjeciami:

opis wymiany si?ownik?w klapy
 
 
zmijka-kerim 
zielenina


Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2008
Posty: 56
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2008-03-21, 14:23   

Dodam ?e oferowali mi orygina?y ale koszt oko?o 120 euro.
_________________
zmijka-kerim
 
 
 
Bob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 10:55   

a czy stare silowniki ktore juz nie utrzymuja klapy moga byc przyczyna ze klapa podczas jazdy dziwnie trzaska?? tak jakby byla nie zamknieta sprawdzalem wszystkie sroby ale wszystkie trzymaja. Podczas jazdy jak zlapie za gorna czesc przy dachu i dociagne do srodka to przestaje...
R?wniez jak tuba gra to na zewnatrz slychac paskudne trzeszczenie...
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 11:52   

Bob, sprawdz spojler i gorne zawiasy klapy :>
 
 
Bob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 13:10   

spojler jest oki cos wlasnie w gornej czesci telepie przy zawiasach... myslalem ze to moze byc wina silownikow
 
 
Adaho_krak
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 14:52   

Bob napisał/a:
spojler jest oki cos wlasnie w gornej czesci telepie przy zawiasach... myslalem ze to moze byc wina silownikow


100% zawiasy klapy niestety. Jak Ci to przeszkadza, to podg?o? radio :)

?eby mie? pewno?? to otw?rz klap? i poruszaj j? na boki, je?li ma luz to ju? wiesz :)
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 2008-04-12, 15:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 15:11   

Adaho_krak napisał/a:

100% zawiasy klapy niestety. Jak Ci to przeszkadza, to podg?o? radio :)


i co nie da sie z tym nic zrobic?? jest coraz gorzej... przeszkadza mi jak cos w samochodzie stuka itp.
 
 
Adaho_krak
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 15:36   

Adaho_krak napisał/a:
?eby mie? pewno?? to otw?rz klap? i poruszaj j? na boki, je?li ma luz to ju? wiesz


Bob napisał/a:
co nie da sie z tym nic zrobic?? jest coraz gorzej... przeszkadza mi jak cos w samochodzie stuka itp.


Mo?na przebi? sworznie zawias?w, a sworznie trzba dotoczy? na wymiar w zak?adzie ?lusarskim.
 
 
Bob
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-12, 16:28   

jak ruszam na boki to chyba maja minimalny luz ale tylko gdy klapa jest nisko podniesiona max w gorze rzczej nic nie czuc...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13