Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Falujące obroty
Autor Wiadomość
marcin877
[Usunięty]

  Wysłany: 2008-04-24, 21:33   Falujące obroty

Witam serdecznie.
Nie wiem dlaczego ale zacze?y mi si? dzia? problemy z obrotami, skaka?y, przerywa? i nie wiedzia?em co zrobi?. Zacz??em od wymiany przewod?w, ?wiec, cewki a na ko?cu wymieni?em jeszcze silniczek krokowy i nadal nic....! moze kto? ma jak?? recepte na to??? Poszukuje r?wnie? zaworu EGR, takiego do emisji spalin, prosze o kontakt je?eli kto? ma do sprzedania, jest to silnik 420a
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-19, 20:46, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-24, 21:36   

marcin877 napisał/a:
EGR
zaslepic dziada :)

opisz dokladniej co Ci sie dzieje :> pomozemy :>
 
 
marcin877
[Usunięty]

Wysłany: 2008-04-24, 21:37   

by? za?lepiony ale to nic nie da?o

[ Dodano: 2008-04-24, 21:42 ]
skacz? mi tak dzwnie obroty, raz s? ma?e a drugi raz zapierdzielaj? na 5tys do tego przy jezdzie szarpie i juz nie mam poj?ci od czego to mo?e byc. by?em na diagnostyce komputerowej i nic nie wykry?o, opr?cz cewki wiec zmieni?em i nadal dzieje si? to samo
 
 
Przemo
[Usunięty]

Wysłany: 2008-08-08, 17:03   

Kolego mam zaw?r ERG,,,,zadzwo? 603519093....Pozdrawiam
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-08-08, 19:03   

to zes ladnie wtopil kasy, podejrzewam ze kosz naprawy twojego samochodu to 50-100 zl. wymieniaj dalej az wymienisz pol samochodu. kupil bys uszczelke pod kolektor, albo ogarnol przewody podcisnienia to by sie skonczyly problemy z obrotami. Poprostu masz za duzo powietrza w dolocie . Stad obroty stoja naweret na 5k. A ten co ci kazal kupic silniczek krokowy to chyba wogole nie ma pojecia do czego sluzy. Sluszna droga szedl ze zega byc walniete kable zaplonowe, No ale ludzie myslcie troche. Walniete kable moge powodowac problemy z obrotami ale nie falowanie w zakresie 800-5000 RPM .
Teraz kaza cio EGR kupowac, to mzoe odrazu kup drugi silnik. powodzenia w naprawie.

Aha sprawdz czy wogole podpiety masz regulator cisnienia paliwa do podcisnienia powietrza.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-11-02, 21:50   

Podepnę się pod temat, bo muszę się upewnić. Przekopałem forum w razie czego :> tyle, że każdy mówi o nieszczelnościach, zaś w którymś temacie chyba Goldi pisał, że w przypadku 420a to nie ma aż takiego znaczenia.
krótko:
- trzęsie silnikiem, jak zimny to 1,5k, jak się nagrzewa to oczywiście spada, duży obieg się włącza, i obroty na 1,1 - 1,2k.
- Pomyślałem, że dziś przeczyszczę przepustnicę
- CE jedyne jakie miałem od ponad 7 miesięcy jak nie dłużej to nieszczęsny EVAP
- świeczki denso
- sonda zmieniona jakiś czas temu na oem Denso, przy okazji robienia wydechu
- wykręciłem przepustnice, wyczyściłem specjalnym środkiem
- wykręciłem krokowca, był cały w smarze/nagarze, wyczyściłem, środkowa tulejka zaczęła się ruszać
- kanaliki do krokowca wyczyszczone patyczkami do uszu nawet
- oring założony na krokowiec
- poskręcane wszystko razem i zonk

Pierwsza jazda 1,5k obrotów na jałowym, rozgrzałem go, zatrzymałem się i obroty od 1 do 2,5. Błędy ecu wciąż tylko evap. Odłączyłem acu, znów podpięcie, teraz z 2k nie schodzi, po około 2 min na 1,1k + CE (25 - krokowy) i znów chop na 2k.
Odłączyłem krokowy w ogóle, to obroty powędrowały na 5k (szybka reakcja, więc tylko ok 1sek), podłączyłem znów krokowy a obroty dalej na 5k :wtf:
Reset kompa i jakoś dojechałem do domu, bo cyrk podczas jazdy jest teraz jeszcze lepszy. Wiem, że misiek podtrzymuje obroty na 1,5k na sprzęgle, ale teraz dla przykładu 3k obrotów, sprzęgło, obroty wędrują na 3,5k (na całej skali +0,5k) i opadają do 2,5k. Dopiero jak stroje w miejscu to do 2k spadają.

Mam jeszcze trochę dziurawy ten gumowy wężyk w kształcie litery C, zaznaczony tu:




Chce się upewnić, bo ten krokowy ponad 300pln kosztuje ;/

Uszczelka między kolektorem, a przepustnicą też jest w nagannym stanie, ale czy to aż tak podnosi obroty? rozumiem falowanie, ale nie skok o 1k, na wolnych i przy wysprzęglaniu
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
Ostatnio zmieniony przez andrzejp 2011-11-02, 21:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2011-11-02, 22:02   

andrzejp, nie wiem czy to naprawde ma cos wspolnego z prawdą, ale moj brat mial identycznie z Vectrą B, przeczyścił jej krokowy i auto po skreceniu czesci zaczeło chodzi dziwnie, inaczej, jednak z tego co pamietam po kilku dniach auto wróciło do stanu poprzedniego i do dziś śmiga jak ta lala.... nic nie naprawiał, dwa dni tak pojeździł i wszystko wróciło do normy... tylko gdzie tu jest ewentualny psikus?? Nie mam pojęcia...
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-02, 22:07   

andrzejp napisał/a:
w którymś temacie chyba Goldi pisał, że w przypadku 420a to nie ma aż takiego znaczenia.
nieszczelność w każdym silniku ma znaczenie... w 420a nieszczelnośći na poziomie kolektora ssącego mogą powodować problemy... jeśli miałeś sytuację, że krokowy był tak brudny, że aż się nie ruszał... to jest problem. Korkowy się autoadaptuje w 420a. Ale jeśli ruszałeś jego trzpień na wyłączonym silniku to spróbuj przeprowadzić naukę w podobie "nauki obrotów"
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-11-02, 22:08   

Trzcina, nie wiem jak ja mogłem ten krokowy uszkodzić, jeśli to to. Brudny trzymał jednak te normalne obroty, a czysty szaleje jak debil. Jutro rano spróbuje go nauczyć wolnych obrotów jeszcze (ponoć w 420a nic to nie da, ale chociaż jedna rzecz więcej, która mogę zrobić dla świętego spokoju)

[ Dodano: 2011-11-02, 22:10 ]
GOLDI, jutro z rana spróbuje, żeby dziś sąsiadów nie denerwować.
A co do tych nieszczelności to, aż tak żeby na ponad 2k wskakiwać, ruszając/odkręcając tylko przepustnicę?
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
Trzcina 
KLUBOWICZ
Ostoja spokoju...


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 2674
Skąd: Czaplinek
Wysłany: 2011-11-02, 22:11   

andrzejp, uwierz mi, że gdy brat skręcił krokowy to sami staneliśmy jak wrycy, dlaczego po wyczyszczeniu, jemu zaczęło odwalać... a w razie czego o krokowca pisz do hot777, on powinien mieć, ma "prawie" wszystko hehe ;)
_________________
"Nigdy nie rezygnuj z tego, co naprawdę chcesz robić. Człowiek z wielkimi ambicjami i marzeniami jest silniejszy, od tego, który jest tylko realistą..."
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-02, 22:19   

uszczelka kolektora ssacego, uszczelka przepustnicy, oring map sensora, oringi wtryskwiaczay, przewod do serowa, przewody podcisniania kolektora ssacego, uszczelka miedzy polowkami kolektora ssacego, zawor egr to miejsca gdzie moze wystapic nieszczenosc w 420a, pomijajac tutaj sama przepustnice czyli krokowy, tps, i samo uszczelnienie talrzyka przepustnicy
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-11-02, 23:33   

no i lipa, nauka wolnych obrotów była, wywaliło kod 25 znowu, obroty stoją (równo!) na 1,5k, w przedziale do 2k podczas jazdy i wysprzęglania podskakują +~0,5k, od 3k spokój, na luzie 2k, jednak przyhamowując (do 0mph) rosną do okolic 3k.
Nie wiem czy powinno tak być, ale nie dałem rady go zdławić biegami, tj. wrzuciłem 5 bieg i bez gazu jechał sobie nawet te 20km/h, obroty były na poziomie 1,3k

Zastanawiają mnie tylko 2 rzeczy:
1. jak ja mogłem popsuć ten krokowiec podczas czyszczenia? :wtf: dopiero teraz pokazuje ten błąd 25, możliwe jest, że jak był tak zapchany i nie dział w ogóle, albo minimalnie to nie było błędu? a jak jest czyściutki to raptem pojeździł i dopiero zobaczył, że coś jest nie tak?
2. czy mogłem go uszkodzić jakoś podczas montażu? pytam na przyszłość bo szukuje się wymiana więc nie chce znów czegoś zepsuć (ale na Boga, tam nawet nie jak go zepsuć :wtf: )
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-11-02, 23:35   

czym czyściłeś?
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-11-02, 23:42   

Cyclo Carb Clean Fast Gum Cutter

Carburetors - Fuel Injector Throttle Plates - Diesel Pumps & Injectors

naklejka z tyłu, czyli to samo: Carb Clean - Preparat do czyszczenia gaźnika
w sprayu on jest
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
kamil4711 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 419
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2011-11-03, 20:05   

co do bledu evapu to sprawdz na polaczeniu w kostce elektrozaworka przy nim.
 
 
 
andrzejp 
KLUBOWICZ


Pomógł: 58 razy
Wiek: 38
Dołączył: 31 Maj 2009
Posty: 1636
Skąd: Pl
Wysłany: 2011-11-04, 09:20   

jak na złość żadnego błędu od 2 dni hehe. Evap nie wyskakuje puki co, ale tak patrze na diagram to być może była to wina tego solenoidu. Obroty aż tak nie szaleją już, tzn trzymają na poziomie 1,5k, więc przez weekend poszukam jakichś nieszczelności jeszcze.
dalej szukam krokowca do 402a, na podmiankę, zobaczyć czy to coś zmieni

[ Dodano: 2011-11-16, 23:20 ]
problem rozwiązany, wymiana krokowca + dokładne uszczelnienie przepustnicy z kolektorem
_________________
Eclipse 2G GS 1997, 420a

Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat.
 
 
KRISS 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 47
Dołączył: 18 Wrz 2010
Posty: 51
Skąd: Opoczno
Wysłany: 2011-11-19, 13:11   

Podepnę się pod temat
U mnie systuacja wygląda następująco:
Wracając wczoraj z pracy - normalne odpalenie silnika, chwila przemyśleń o tak cudownej chwili jak jazda zaćmionym, aby złapał temp., i w drogę. Jazda bez żadnych dziwnych zachowań silnika, zajeżdżm pod dom, bieg jałowy, obroty spadają do około 0,9k, a silnik pracuje jak traktor, trzęsie nim, jak by pracował na 2 gary (jawa ts 350), dodaję gazu, wkręcam go na około 3k, jest ok., silnik pracuje ładnie, puszczam gaz, obroty spadają j/w i nadal pracuje jak traktor :wtf:
Co może mu dolegać?
Co pierwsze sprawdzić?

Z góry dzięki za podpowiedzi

[ Dodano: 2011-11-19, 18:08 ]
Sprawdziłem przewody - przebicie :wtf:
Restart kompa, psik psik na przewody i :ass:
w między czasie nie omieszkałem przy podłączaniu aku, zewrzeć + z - (praca po pracy z :beer: ) :jezyk:
Wyskoczył błąd - CE, nie wiem jaki - brak listy - 1 długi, i 5 krótkich, pomożecie?

[ Dodano: 2011-11-19, 18:14 ]
kiepuczi,
kiepuczi napisał/a:
Sluszna droga szedl ze zega byc walniete kable zaplonowe


Myslisz że u mnie może być to przyczyną?

Proszę o pomoc
dzięks

[ Dodano: 2011-11-24, 07:25 ]
I muszę o tym napisać:

Dzisiaj wracając z pracy jazda normalna, bez przeciągania (szarpał), misio się rozgrzał, (jechał ze mną kolega), kolo wrzuca: "taki silnik przyciśnij, jedziesz 40/h" - przycisnąłem i?: otóż: przestał szaleć obrotami na biegu jałowym, lepiej, nie rzucał obrotami w skali 0-1,5k, i nie gasł. Jak ręką odjął. :lol2:

Ciekawostka: tydzień temu tankowałem na ORLENIE około 17l (przy rezerwie) - BYŁO OK.
Do tego później na stacji :badcrack: (stacji) zalałem za 100zł.) Od tego czasu zaczęły dziać się cuda.
Czy to też może być przyczyną, że paliwo, bebe i zaćmiony tak zareagował.
Oczywiście te przewody i tak do wymiany - ale jest to zastanawiające.

A druga wersja: czytałem o czujniku położenia wału korbowego -czy jest możliwe, że jak misiek dostał w ..., to coś znów na tym czujniku się przestawiło i jest znów ok.?

[ Dodano: 2011-11-24, 14:15 ]
Dzięki za "podpowiedzi" swoją drogą wiele ich było - na moje i zaćmionego bolączki - przewody WN. Idealnie pasują od PT CRUISER 2,0 16V delikatnie te krótkie za długie (o jakieś 3cm) wytrzymamy, nie :ok: :lol2:

próba :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2: :lol2:

Wrzucę później nr aukcji -na razie idę palić... :> jego do startu :hahaha: :ok:

[ Dodano: 2011-11-24, 14:19 ]
aha z przesyłką: 75zeta - oczywiście przewody WN.
_________________
Na razie TOYOTA COROLLA 1,4 2000r.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13