Śruba w kolektorze dolotowym |
Autor |
Wiadomość |
liniji
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 2018-07-30, 18:32 Śruba w kolektorze dolotowym
|
|
|
Akurat jestem w trakcie wymiany uszczelki kolektora dolotowego i ciekawi mnie do czego służy ta śruba idąca przez całą długość. Gwint do niej znajduje się zarówno z lewej jak i z prawej strony a patrząc do środka kolektora widać, że czymś to tam jednak steruje.
Gwint z lewej
Gwint z prawej
W środku
Wie ktoś od czego to jest?
A przy okazji jeszcze zapytam skoro już zwróciłem na siebie waszą uwagę
Jeśli dobrze rozumiem taki duży czujnik pod kolektorem to czujnik spalania stukowego.
Da się go jakoś sprawdzić? Jakie są/będą objawy jeśli jest uszkodzony?
Pozdrawiam |
|
|
|
|
jan
KLUBOWICZ
Pomógł: 13 razy Wiek: 41 Dołączył: 27 Wrz 2007 Posty: 540 Skąd: Sulejów
|
Wysłany: 2018-08-01, 11:06
|
|
|
Nie mam pojęcia od czego są te śruby. Obstawiałbym, że po prostu zamykają jakieś po produkcyjne otwory (z jakiejś przyczyny pewnie musieli się tędy przewiercić). To jednak tylko domysły.
W kwestii czujnika to pewnie jadąc z oscyloskopem podłączonym do niego jakiś sygnał powinieneś obserwować (zdaje się, że to jest po prostu mikrofon, a potem ECU analizuje spektrum). W sumie to pewnie zwykłe pukanie w jego okolicy powinno jakąs reakcję wywołać na wyjściu. Alternatywną metodą (prostszą) byłoby zczytanie wartości knock z ECU (np via MMCd), zapewne nawet w idealnie zdrowiutkim silniku jakieś drobne wartości tam wpadają (powiedzmy z przedziału 1-5, coś mi się kołacze w pamięci, że ECU reaguje cofnięciem zapłonu chyba dopiero powyżej 7 czy 8 - głowy za to jednak nie dam, może to było więcej...) |
|
|
|
|
liniji
zielenina
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Maj 2015 Posty: 73 Skąd: K-ce
|
Wysłany: 2018-08-01, 23:10
|
|
|
W sumie brzmi logicznie. Dzięki za odpowiedź |
|
|
|
|
|