Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak z GS zrobić GST SWAP - wykaz części
Autor Wiadomość
mysza 
KLUBOWICZ
KING OF CIDER


Pomógł: 51 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1793
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2008-11-06, 10:28   Jak z GS zrobić GST SWAP - wykaz części

Ostatnio na forum bardzo du?o ludzi zaklada?o tematy o uturbieniu 2G GS postanowi?em napisa? ma?y artyku?. Na wst?pie chcia?em podzi?kowa? Pablo1o za pomoc w dopieszczeniu artyku?u :-) :amen: (Opcja Pom?g? dla Pablo1o)

Zaczynamy :-)

Na pocz?tku chcia?bym powiedzie? ?e nie jest to tania zabawia jak si? mo?e niekt?rym wydawa? ?e zrobi? par? zmian i b?dzie pi?knie wszystko dzia?a?o.
Zacznijmy od pocz?tku. Powinni?my odpowiedzie? sobie na pytanie
1) Jakim kosztem dysponuj?
2) Jak? moc auta chcemy osi?gn??
3) Robimy robot? profesjonalnie czy po najni?szych kosztach ?eby by?o tylko GST
Zacznijmy wymienia? jakie cz??ci powinni?my posiada? aby w og?le my?le? o Turbo. Jednym ze sposob?w jest SWAP silnika bezpo?rednie z elipsa GST. Silnik ten mo?na spokojnie kr?ci? na moc ponad 270 KM . Drugi z mo?liwych sposob?w to zabawa w dobieranie grat?w kompletowanie i sk?adanie.
Z wa?niejszych cz??ci jakie potrzebujemy to:
1. silnik od GST lub GSX
2. Kolektor wydechowy mo?e by? u?ywany od GST spasuje r?wnie? z GSX jak GST jak i rowneiz z 1g gsx/gst
3. ECU od GST lub GSX - musi by? odpowiedni do rocznika silnika
4. Skrzynia od GST mo?e by? te? od GSX ale trzeba zrobi? jej ma?? operacj?.
5. p??o?ki od Turbo
6. sprz?g?o ( wyb?r jest bardzo du?y proponuj? SBR lub ACT)
7. ko?o zamachowe (l?ejsze ko?o np. Fidanza) mo?e by? r?wnie? u?ywane od GST
8. Turbo i tu kwestia portfela i parcia na KM i NM 
9. ?ruby mocuj?ce turbo ARP lub seryjne te? mog? zosta?.
10. Downpipe od GST od GSX nie pasuje.
11. O2 Housing
12. przewody do turbiny (olejowe i wodne)
13. je?eli pragniemy wi?cej mocy ni? seria przydaj? si? wi?ksze wtryski polecam 550 od biedy mog? by? seryjne od Turbo
14. regulator ci?nienia
15. pompa paliwa np. Walbro 255 jest to dobra pompa kt?ra spokojnie wystarcza do ponad 300 KM a nawet i 450 KM
16. wszystkie uszczelki do turbo kolektora silnika oraz inne kt?rych aktualnie nie jestem w stanie wymieni? mo?e kto? dopisze
17. bardzo wa?na sprawa to uk?ad wydechowy ( pe?ny przelot )
18. Intercooler
19. orurowanie Turbo i Intercoolera robione jest pod auto. Nawet dedykowane orurowanie mo?e nie pasowa? ze wzgl?du na inne rozmieszczenie bezpiecznik?w oraz pojemnika od spryskiwaczy.
20. BOV tu wed?ug uznania ka?dy daje taki chce.
21. Jak?? ?wink? np. ECUMASTER
22. resistor pack przy zachowaniu seryjnych wwtryskow nie potrzeba resistor packa
23. Dodatkowe zegary BOOST, EGT to s? g??wnie dwa standardowo montowane np. Temperatura oleju kt?ra jest bardzo przydatna.
24. Warto r?wnie? wymieni? ca?y rozrz?d wraz z pomp? wody.


To s? g??wne cz??ci jakie s? potrzebne, praktycznie wszystkie nie wliczaj?c olej?w.
Do swapa oraz podniesienia troch? mocy proponuj? u?ywa? tylko i wy??cznie nowych oraz dobrych jako?ciowo rzeczy. Oszcz?dzania na cz??ciach mo?e zako?czy? si? nieciekawie. Jak wi?kszo?? wie tani tuning mo?e zako?czy? si? totaln? klap?. Zmiana z GS nawet na seryjne GST przyniesie mn?stwo frajdy z jazdy. Pami?tajcie o tym aby zmieni? tak?e zawieszenie oraz uk?ad hamulcowy oraz dobre opony kt?re s? podstaw?.

Dobrze si? zastan?wcie zanim zaczniecie kompletowa? cz??ci przeliczcie kas? kt?r? mo?ecie wyda? i doliczcie zapasu jakie? 2 tys z? na nieplanowane wydatki, kt?rych nie da si? unikn??. Przybli?ony koszt takiego swapa i pozostanie bli?ej serii to oko?o 18 tys z?. Aby podnie?c moc do oko?o 300 KM musimy doliczy? jeszcze z 5 tys. Nie s? to male pieni?dze ale p??niejsza satysfakcja jest du?o wi?ksza :-)
_________________
BMW 7 E65 :-)
Hyundai i10 :-)
2G GST 314 KM 440NM - sprzedany
BMW E39 150 KM - sprzedana
Ostatnio zmieniony przez PiotrekKRK 2011-07-11, 00:11, w całości zmieniany 7 razy  
 
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 10:44   

W ko?cu si? co? takiego pojawi?o :) :):) Brawo!
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2008-11-06, 19:34   

no Mysza az sie wzruszy?em ;( co za czasy :D juz takie artykuly piszesz :D :ksiadz:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-06, 19:39   

przydala by sie tutaj porzaaaaaaaaaadddddddddnnnnnnaaaaaaaaa korekta punktow :
2,3,4,9,13,16,17,20,21,22,23,24,26

[ Dodano: 2008-11-06, 20:23 ]
bedzie potrzebna jeszcze przeplywka z turbo ;p chyba ze zastosujemy mafa jak ty... lub ecumastera plus map+iat... lub Sa+map +iat ;p
 
 
OrBiTaL 
gruba ryba
GaBBerMafia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 406
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-11-06, 20:55   

ad . punkt 13.. od biedy jak nie wlozysz wiekszych wtryskow .. to masz pojechane bo podniesiesz cisnienie i bedziesz mial lean na maxa :wtf:
ad 23 . na rowni wazny z egt albo nawet bardziej polecalbym zaopatrzyc sie w afr .. najlepiej z sonda szerokopasmowa.. :>
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-06, 21:13   

OrBiTaL, nie zgodze sie z Toba... zakaldamy wariant seryjnej turbosprezarki ... oraz fakt iz nawet w serii nie wykorzystujesz 100% 440stek :>

punkt 23 nie zgodze sie z Toba... AFR jest istotne przy strojeniu... przy normalnym uzytkownaniu jest bez sensu :> EGT wydatek rzedu 300-400 zl... AFR 800 :> EGT jest wystraczajace... jak temepratura spalin przekracza 900stopni to zaczalbym sie obawiac iwtedy jechal na tes na sondzie szerokopasmowej
 
 
OrBiTaL 
gruba ryba
GaBBerMafia


Pomógł: 3 razy
Wiek: 41
Dołączył: 20 Lip 2007
Posty: 406
Skąd: Krakow
Wysłany: 2008-11-06, 21:34   

GOLDI, przy seryjnej turbawie zgodze sie z Toba... jesli chodzi o wtryski ..
pisalem o innym wariancie...tzn podniesienia mocy ...
punkt 23 po co sie przekonywac czy osiagnie powyzej 900 stopni , lepiej miec to all pod kontrola a przedewszystkim po co placic podwojnie :ok:
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-06, 21:38   

OrBiTaL, jesli sam sobie stroisz woz to ok... ale 99,999% tego nie umie :> niestety... i to nie jest takie proste jak tez sie moze wydawac
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2008-11-06, 22:01   

KILKA BLEDOW ktore chcialem skomentowac:
rezistor packa potrzebujemy zarowno do wtryskow seryjnych z Turbo tj. 450cc jaki i innych ( wiekszych). Spowodowane jest to rezystancja samych wtryskow Turbo 2 Ohmy w porownaniu z N/A ok 5 Ohmow.
ECU mozna podlaczyc kazde ECU niezaleznie od modelu i rocznika silnika bez ingerencji w wiazki :) wystarczy zamienic kolejnosc kabli na cewce .Na etapie przygotowania swapau dla myszy nie wiedzialem tego jak to zrobic, teraz juz jestem w stanie zainstalowac kazde ECU ( przyklad moj samochod 95 talon TSI , jezdzil przez miesiec czasu na ECU 99 GST bez bledow ECU do czasu kiedy nie sciagnolem ECU EPROM)
Wydech: Nie tylko downpipe bedziemy potrzebowali od GST ale i cat back ( AWD jest inny caly wydech)
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-06, 22:07   

kiepuczi napisał/a:
rezistor packa potrzebujemy zarowno do wtryskow seryjnych z Turbo tj. 450cc jaki i innych ( wiekszych). Spowodowane jest to rezystancja samych wtryskow Turbo 2 Ohmy w porownaniu z N/A ok 5 Ohmow.
jezeli zalozymy opcje ze przekladamy calosc... czyli silnik z osprzetem, wiazka i ecu to resistor pack jest zbedny :>

kiepuczi napisał/a:
Wydech: Nie tylko downpipe bedziemy potrzebowali od GST ale i cat back ( AWD jest inny caly wydech)
nie koniecznie :> mozna zrobic tak by polaczyc downpipe z reszta wydechu... srednic GS i GST jest taka sama... rozni sie tylko przepustowosc ostatniego tlumika... na poczatek przy przekladce seryjnego silnika wydech mozna odpuscic... :>
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-11-06, 22:50   

GOLDI napisał/a:

bedzie potrzebna jeszcze przeplywka z turbo ;p chyba ze zastosujemy mafa jak ty... lub ecumastera plus map+iat... lub Sa+map +iat ;p


Nie potrzebujesz przep?ywki od Turbo :) W N/A jest identyczna co w GST
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-11-06, 22:51   

Pablo1o napisał/a:
W N/A jest identyczna co w GST
jestes tego pewien :> ?
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-06, 23:09   

tak.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
MATi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 109 razy
Wiek: 36
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 8546
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 2008-11-06, 23:18   

A ja mam pytanie czy te wszystkie punkty maj? takie same zastosowanie do 1G ?? Bo tutaj mamy dwa przypadki dw?jek... :>
 
 
 
sajmon1100 
mniejsza zielenina



Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 16 Sty 2008
Posty: 164
Skąd: z gara?u
Wysłany: 2008-11-07, 22:08   

Pablo1o napisał/a:
GOLDI napisał/a:

bedzie potrzebna jeszcze przeplywka z turbo ;p chyba ze zastosujemy mafa jak ty... lub ecumastera plus map+iat... lub Sa+map +iat ;p


Nie potrzebujesz przep?ywki od Turbo :) W N/A jest identyczna co w GST

ale oznaczenia ma inne- N/A 501 ,a turbo bodajze 601
_________________
Fuuuuck Fuel Economy
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-07, 22:27   

co nie zmienia faktu, ?e to to samo w sumie. i si? sprawdza. co do artyku?u si? nie wypowiem bo musia? bym sw?j napisa?....
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Prot 
zielenina


Wiek: 37
Dołączył: 02 Lut 2008
Posty: 62
Skąd: ARSPerformance
Wysłany: 2008-11-08, 02:16   

drobna korekta:
1. silnik od GST lub GSX

AD1. za podobn? kas? mo?na zaku? seryjny(patrze po cenach Samaela) i mamy zapas i nowy silnik

2. Kolektor wydechowy mo?e by? u?ywany od GST spasuje r?wnie? z GSX jak GST jak i rowneiz z 1g gsx/gst

AD2. tylko jak zakuwamy, jak kupujesz silnik to z ecu i kolektorami z regu?y

3. ECU od GST lub GSX - musi by? odpowiedni do rocznika silnika

AD3. jw

4. Skrzynia od GST mo?e by? te? od GSX ale trzeba zrobi? jej ma?? operacj?.

5. p??o?ki od Turbo

6. sprz?g?o ( wyb?r jest bardzo du?y proponuj? SBR lub ACT)

AD6. tylko jak sie bawimy w wi?cej mocy

7. ko?o zamachowe (l?ejsze ko?o np. Fidanza) mo?e by? r?wnie? u?ywane od GST

AD7. masz z silnikiem (sprz?g?a z regu?y nie daj? ale jak kompletny to kompletny)

8. Turbo i tu kwestia portfela i parcia na KM i NM 

9. ?ruby mocuj?ce turbo ARP lub seryjne te? mog? zosta?.

AD9. zb?dne, seryjne wystarczaj? w zupe?no?ci co innego g?owiczne i cometic, o kt?rym nie wspomnia?e?

10. Downpipe od GST od GSX nie pasuje.

11. O2 Housing

12. przewody do turbiny (olejowe i wodne)

13. je?eli pragniemy wi?cej mocy ni? seria przydaj? si? wi?ksze wtryski polecam 550 od biedy mog? by? seryjne od Turbo

AD13 nie od takiej biedy bo seryjne z regulatorem wydawa?y na ?wini do 1,3 bara z 16g

14. regulator ci?nienia

15. pompa paliwa np. Walbro 255 jest to dobra pompa kt?ra spokojnie wystarcza do ponad 300 KM a nawet i 450 KM

16. wszystkie uszczelki do turbo kolektora silnika oraz inne kt?rych aktualnie nie jestem w stanie wymieni? mo?e kto? dopisze

17. bardzo wa?na sprawa to uk?ad wydechowy ( pe?ny przelot )

18. Intercooler

19. orurowanie Turbo i Intercoolera robione jest pod auto. Nawet dedykowane orurowanie mo?e nie pasowa? ze wzgl?du na inne rozmieszczenie bezpiecznik?w oraz pojemnika od spryskiwaczy.

20. BOV tu wed?ug uznania ka?dy daje taki chce.

21. Jak?? ?wink? np. ECUMASTER

22. resistor pack przy zachowaniu seryjnych wwtryskow nie potrzeba resistor packa

23. Dodatkowe zegary BOOST, EGT to s? g??wnie dwa standardowo montowane np. Temperatura oleju kt?ra jest bardzo przydatna.

24. Warto r?wnie? wymieni? ca?y rozrz?d wraz z pomp? wody.


i tak mniej wi?cej, rozmowa o kosztach to ?liska sprawa bo na dobr? spraw? ka?dy ma inne ceny i i tak s? zale?ne od kursu dolara

i goldi nie, jak prze?o?ysz ca?y silnik z wi?zk? ecu osprz?tem itp z gst to dalej nie zabangla bez stock rezystora, wi?c pro?ciej zostawi? wiazke, kt?ra pasuje i dolozyc rezystor

i faktycznie w streetowym aucie wska?nik aft o kant ty?ka pot?uc, ustawione raz b?dzie ?miga? :ok:

reasumuj?c sam swap drogi nie jest, jak sie na?o?y z modami to potrafi kosztowa
_________________
"1,3 liter piston eater..." by ARSPerformance

Tuning i serwis samochod?w sportowych t?okowych i Wankli
www.arsperformance.pl
arsperformance@gmail.pl
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2008-11-08, 10:39   

a id?c drog?a kupujemy kompletny zesp?? nap?dowy od gst, czyli silnik kompletny z ecu (z turbin?, kolektorem, czujnikami, seryjnym downpipe'em, o2 housing, lambd? itd) koszt 3000-5000z? w r??nym stanie, do tego skrzyni? z p??osiami seryjnymi od gst, koszt 2000-3000z?, do tego robimy rezystor, 50z?, oleje filtry do 500z? z olejem do skrzyni, i wychodzi nam 8500 minus to za ile sprzedamy nasz silnik. swap 2000-2500z? i wychodzi 10-12ty? na gotowo minus nasz silnik i skrzynia i p??osie.

chc?c zaku? nasz silnik wychodzi z tego co pami?tam 470usd manley korby z ross'ami, panewki nowe komplet 150usd, szlif bloku 400z?, cometic do 100usd, arpy podobnie, komplet nowych uszczelek grosze. turbo z kolektorem nawet u?ywane za grosze. plus koszt wyj?cia, rozebrania, z?o?enia i wsadzenia silnika czyli 3500z?. no i plus ecu.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2008-11-08, 12:46   

i co? o czym do tej pory wspomnia? tylko Samael - koszta robocizny, je?li nie robisz wszystkiego sam, nie posiadasz warsztatu, a nawet je?li posiadasz a nie masz wiedzy know-how to koszta urosn? jeszcze sporo, rozebra?, posk?ada?, wymieni? uszkodzone, wystroi?, poprawi?, i zn?w co? poleci i zn?w rozebra?, zanim dojdzie si? do ko?cowego etapu mo?e min?? spooooooro czasu :wtf: a gdzie buda, a zawieszenie itd itp, ch?odna kalkulacja niejednego sprowadzi?a na ziemie, w tym mnie niestety, ale nadal szukam oldtimera 1g GSX :serduszka: niekoniecznie do d?ubania :>

Samael podda? si? przy zakutym silniku i 16g :> a gdzie reszta :>

przyk?ad?w os?b kt?re si? podda?y moge mno?y? du?o wi?cej i to takich kt?re znam, po prostu takie jest ?ycie a wszystko kosztuje i to nie ma?o chocby ze wzgl?du na cene dolara :roll:

tak?e konkluzja: nie ka?dy zeswapuje GS<T, uturbi GS+T, lub zamieni w sko?czony projekt gotowe GST, GSX, nie ka?dy :ksiadz:
Ostatnio zmieniony przez MikeR 2008-11-08, 12:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
seba 
KLUBOWICZ


Pomógł: 32 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 823
Skąd: Lublin
Wysłany: 2008-11-08, 13:19   

mysza, artyku? nazywa si? "jak z GS zrobi? GST SWAP" ale nic nie ma tu na ten temat jak to zrobi?, jest tylko wykaz potrzebnych i niepotrzebnych cz??ci co by?o ju? na forum kilka razy proponuj? ?eby np. Samel napisa? taki artyku? bo ma du?o wi?ksz? wiedze od ciebie (nie mog? zaczai? sk?d wzio?e? ten pomys?), Mati ju? si? pogubi? jak pewnie wi?kszo?? ludzi to czytaj?cych

3) Robimy robot? profesjonalnie czy po najni?szych kosztach ?eby by?o tylko GST - zawsze mo?na naklejk? przyklei? i jest za 5z? i nie ma czego? takiego po najta?szych kosztach, mo?na tylko u?ywane graty wsadzi? a koszty z tym zwi?zane te? s? spore


4. Skrzynia od GST mo?e by? te? od GSX ale trzeba zrobi? jej ma?? operacj?.
5. p??o?ki od Turbo
6. sprz?g?o ( wyb?r jest bardzo du?y proponuj? SBR lub ACT)
7. ko?o zamachowe (l?ejsze ko?o np. Fidanza) mo?e by? r?wnie? u?ywane od GST

g?wn.. prawda jedna wielka g?upota do 270koni wszystko wytrzyma bez problemu poza sprz?g?em (nabija sie twartrze ok?adziny i jest oki) do takich mocy testowa?em swojego eclipsa wi?cej nie da?o rady ba?em sie o przewody paliwowe ?eby nie popenka?y ca?y czas smigam na do?adowaniu 1.2bara i nic sie nie dzieje przeguby si? urywaj? powy?ej 1.5-1.6bara s? na to ?wiadkowie z tego forum a i tak nikt nie opanuje 300koni na jednej o?ce bez szpery .......

Samelu do dzie?a bo m?c? ludziom w g?owach
_________________

IS 220
Ostatnio zmieniony przez seba 2008-11-08, 18:23, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14