Moja historia z posiadaniem Eclipse'a jest troch? zagmatwana, wi?c b?d? si? stara?, aby by?o jak najpro?ciej. Kupi?em Eclipse'a GT 2007 dwa lata temu. Autko by?o po st?uczce, naprawione w USA. Przyjecha? do Polski i sporo si? nim je?dzi?o, bardzo fajne autko. Jednak go sprzeda?em, by? w leasingu, wi?c go?ciu sobie go przej??. PO ok 1,5 roku zatar? w nim silnik, odda? mi go i mnie poczuwa si? do odpowiedzialno??i, ale nie oto w tym po?cie chodzi, tak?e prosz? bez komentarzy, sprawa jest w toku:P ok, przejd?my do sedna sprawy. Znowu mam auto, tylko, ?e z zatartym silnikiem, jako, ?e sprowadzam auta z USA, nie by?o dla mnie wiekszego problemu skombinowa? silnik, ale nada?y?a si? okazja i kupi?em takiego samego Eclipse'a, ale po wypadku, mia? dachowanie, wyszed? prawie tyle samo, co za silnik. Przyjecha? do Polski, w Mitsubishi w Gda?sku zamienili silniki, po uprzednim sprawdzeniu, czy ten po dachowaniu dzia?a, nie by?o ?adnych problem?w. Tak?e do tego co mia? zatarty silnik, wrzucili?my silnik z tego po dachowaniu, poprostu wszytsko zosta?o wymienione ECU te?. Po dw?ch dniach, odk?d auto je?dzi, pojawi? si? komuniklat SES i wyszed? b??d P0421, czyli zbyt du?a temperatura na katalizatorze, czyli prawie ten sam b??d co wtedy. Czy jest mo?liwe, zeby katalizator by? walni?ty?? Mo?e ensor powietrza, mo?e pompa wtryskowa, czy kto? mia? podobny problem?? Czy jest kto? z okolic gda?ska kto ma takie Eclipsiaka?? Prosz? o kontakt i pomoc, mam te? wydruk z Dekry gaz?w wylotowych, boj? si? ze jest za du?a dawka i waha spala si? w katalizatorze. Prosz? o kontakt i pomoc, mo?e jest kto? na tyle dobry, ?e m?g?by pojacha? na stacj? diagnostyczn? takim Eclipsem i sprawdzi?, czy jest taki sam sk?ad gaz?w wylotowych, o czywi?cie zwr?c? koszty. Pozdrawiam
w troubleshooting powinny byc porady odnosnie co po kolei sprawdzic. niestety teraz jestem w domu i na 256kb necie nie daje rady szybko sprawdzic.. calego pliku niestety nie da sie sciagnac i mozna jedynie przegladac w necie z odnosnikow.
a tu jest strona z club4g USA, na kt?rej omawiaj? ten problem:
http://club4g.org/board/p.../116-p0421.html
pisz? tu, ?e niekt?re 4g z ok 2006 roku mia?y problem i nale?a?o zrobi? reflash ECU.
no i mo?e jeszcze coniekt?rzy bardziej do?wiadczeni klubowicze pomog?
Ostatnio zmieniony przez D2 2009-01-30, 20:26, w całości zmieniany 3 razy
I would almost bet that your cat is bad.
So in short, either both of your O2 sensors are bad, your cat is bad, or all of the above.
I would give it a try.
Zawsze to latwiej wymienic sonde lambda niz zrobic ECU refresh w Polsce. Ja bym zmienil kata i sonde na raz. Szkoda silnika dozynac.
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More . http://www.topendpower.pl/ http://www.klockihamulcowehawk.pl/
allias [Usunięty]
Wysłany: 2009-01-31, 19:03
Sonda to jest pierwsza mozliwosc. Druga to ze kat walniety... kolejna opcja to kiepskie paliwo.
Jest jeszcze jedna mozliwosc... czy slinik i ECU przerzuciles z tego samego rocznika? Bo w Mitsu jest tendencja do roznych opornosci sondy co czasem moze powodowac takie trzaski.
Masz mozliwosc zeby go przeskanowac?
kuper_z [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-01, 20:11
Czarny, ten co mia? zajechany silnik, jest modelowy 2006, drugi, z kt?rego bra?em silnik i ECU jest z 2007. ECU by? resetowany, niestety po ok 30 km zapali?a si? znowu lampka SES. Mo?na jako? sprawdzi? sonde?? Opcja z kiepskim paliwem odpada, no chyba, ?e BP schodzi na psy. Czyli rozumiem, ?e gdybym sprawdzi? oporno?ci sondy, m?g?bym wtedy si? dowiedzie? czy to jest przyczyna. Mam telefon do fabryki Mitsu w USA, zadzwoni? jutro i mo?e by mi udzielili jakie? odpowiedzi. Narazie czekam na dalsze pomys?y z Waszej strony. Je?eli chodzi o reset ECU to nie ma z tym problemu, m?wi? oczywi?cie o Gda?sku.
Ostatnio zmieniony przez kuper_z 2009-02-01, 20:12, w całości zmieniany 1 raz
wszystko juz chyba zostalo powiedziane w temacie. Nie ruszysz dalej z problemem dopuki nie wymienisz sondy lambda i ewentualnie katalozatora.
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More . http://www.topendpower.pl/ http://www.klockihamulcowehawk.pl/
kuper_z [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-02, 09:40
mam jeszcze pytanko, kt?ry katalizator odnosi si? do bank 1, a kt?ry do bank 2??
Pomógł: 3 razy Wiek: 33 Dołączył: 01 Maj 2008 Posty: 455 Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2009-02-04, 18:30
Cytat:
niestety w gdanskim klubie nie mamy zadnego 4g
no pewnie ze nie mamy ale w 3city juz nie raz widzialem 4g i to na Gd blachach jest ich kilka u nas no ale ciezko spotkac a tym bardziej zwerbowac do klubu
kuper_z musisz poszukac jakiegos dobrego magika u nas , a z nimi to ciezko .......
_________________
kuper_z [Usunięty]
Wysłany: 2009-02-05, 11:27
Jaka jest norma emisji spalin dla tego auta??? Mo?e kto? wie??
[ Dodano: 2009-03-03, 21:48 ]
Witam,
Chcia?em powiedzie?, ze post mo?na zamkn??, problem zosta? rozwi?zany, firma z wielkopolski JMJ Katalizatory, stan??a a wysoko?ci zadania i uzuep?ni?a wypalone katy, auto chodzi jak brzytwa, anwet kod b?edu si? sam wy?aczy?:):) Je?eli macie problemy z katalizatorami, dam namiary na tych ch?opak?w, bardzo gor?co ich POLECAM, dzi?kuj? r?wnie? za zainteresowanie moim problemem.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach