Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica
Autor Wiadomość
conti
[Usunięty]

  Wysłany: 2007-10-21, 13:48   Głowica

Przy pracach remontowych g?owicy na co nale?y zwr?ci? uwag??
Chodzi mi g??wnie o cz??ci, czym si? kierowa? przy zakupie, jakie s? kryteria oceny elementu koniecznego do wymiany? Jakie marki s? godne polecenia i gdzie tego szuka??
My?l?, ?e kolega kiepuczi b?dzie mia? w tym temacie pole do popisu ;)
Silnik 4g63 6bolt (D22A)
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 16:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-21, 14:38   

to co powinno si? wymieni? to oceni firma kt?rej oddasz g?owic?, oni tylko mog? to sprawdzi?... na pewno warto wymieni? uszczelniacze zaw. komplet na ori lub Ferrea. przy okazji wymiany zak?ad kt?ry to robi powinien sprawdzi? prowadnice, czy zawory nie s? krzywe. wymy? ca?? g?owic? tak?e w ?rodku myjk? ultrad?wi?kow? i dok??dnie wyr?wna? g?owic? pod now? uszczelk?. je?eli zawieszaj? si?/cha?asuj? regulatory hydrauliczne mimo dobrego oleju to to te? przyda?o by si? wymieni?. oczywi?cie najlepiej na te "z du?? dzi?rk?" np. topline'a.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-21, 21:54   

SAMAEL napisał/a:
regulatory hydrauliczne mimo dobrego oleju to to te? przyda?o by si? wymieni?.
nie jest koniecznoscia ich wymiana... ale zamilkne :) jest to temat kontrowersyjny :)
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-21, 22:31   

GOLDI napisał/a:
SAMAEL napisał/a:
regulatory hydrauliczne mimo dobrego oleju to to te? przyda?o by si? wymieni?.
nie jest koniecznoscia ich wymiana... ale zamilkne :) jest to temat kontrowersyjny :)


powiem tak.... jak olej dobry 10w30 lub 10w40 nie pomorze i b?d? dalej ha?asowa? to s? dwie drogi.... albo wycisn?? olej z tych co s?, wymoczy? w nafcie, wycisn?? naft?, wysuszy?, w?o?y? z powrotem i modli? si? by dzia?a?y. Albo da? nowe z "du?? dziurk?" kt?re znacznie szybciej milkn? po odpaleniu itp.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
conti
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-21, 22:37   

SAMAEL napisał/a:
to te? przyda?o by si? wymieni?. oczywi?cie najlepiej na te "z du?? dzi?rk?"

A ta du?a dziurka to gdzie ma by?, na g??wce regulatora czy te? na wej?ciu oleju?
Tak swoja drog? SAMAEL, to m?wi?c szczerze nic nie napisa?e?. Z Twojego tekstu wynika, ?e powinienem zanie? g?owic? do warsztatu i o nic sie nie pyta?. Nie chc? by? potraktowany przedmiotowo je?eli wiesz o czym m?wi?.
Wiem, ?e s? r??ne prowadnice jak i zawory, s? r??ne spr??yny i uszczelki trzonk?w zaworowych.
Jedne pewnie maj? zastosowania wyczynowe inne cywilne. I tutaj chcia?em wychwyci? granic? op?acalno?ci zastosowania takiego elementu, a nie innego. Jak to m?wi? ?eby "nie przestrzeli?", ale ?eby mie? ?wiadomo?? czy te? komfort psychiczny dobrej inwestycji.
W mi?dzy czasie zrodzi?o si? u mnie r?wnie? pytanie: czym si? r??ni? zasadniczo g?owice fazy I do np. VI ?

SAMAEL, masz jeszcze ten komplet regulator?w, odnalaz?e? go?
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-22, 09:22   

Nie jeste? w stanie oceni? stanu ani zawor?w, ani prowadnic SAMODZIELNIE. Musisz zawie?? do dobrego autoszlifu i powiedzie? aby to sprawdzili, nawet ja majac warsztat nie spawdz? ci owalizacji zaworu do 0,001 lub nie sprawdz? mikrop?kni?? lub roztoczenia prowadnicy. To s? rzeczy kt?rych nie da si? zrobi? samemu. Poprostu. Oczywi?cie nale?y tak?e dotrze? zawory do g?adzi zaworowej g?owicy, to ju? mo?esz sam zrobi? ale zajmie ci to tydzie? z wiertark? elektryczn? i past? do docierania zawor?w.... a i tak zrobisz to minimalnie krzywo :jezyk:

nie nie mam ju? tych regulator?w.... tylko spr??ynki mi zosta?y i par? zawor?w O.o .... oczywi?cie tych krzywych. I to ?e s? krzywe zdiagnozowa? autoszlif... ja na nie patrz?, mierz?, przyk?adam do linijki i proste jak drut, a jednak maj? skrzywienie k?towe przy "stopce" zaworu rz?du 0,084* ... co ju? je dyskwalifikuje...

Tak wi?c je?eli nie chcesz "przestrzeli?" cenowo itd. To ja proponuje oryginalne cz??ci, ?adne inne prucz uszczelki dekla pokrywy zawor?w si? tutaj NIE SPRAWDZAJ?. Ale ?eby wiedzie? co trzeba wymieni? to trzeba odda? g?owic? do sprawdzenia. Prowadnice powinni wymieni? ci na miejcu jak b?dziesz mia? jak?? walni?t? bo tutaj nie ma du?o filozofji i kazda w sumie b?dzie dobra.

Uszczelniacze trzonk?w zaworowych tolko ori lub jak chcesz co? lepszego co kosztuje 10usd wi?cej oko?o to uszczelniacze Ferrea.

Zawory to wiadomo.... ori najlepiej. Chyba ?e chcesz przeciera? szlak i znajdziesz cos ta?szego.

Spr??ynek i tale?yk?w si? NIE WYMIENIA. te elementy si? nie zu?ywaj?.

Uszczelka pod glowic?... hmm ... na pewno nic z asortymentu JC auto.... polecma ORI, pewnie i skutecznie na d?ugo :ok:


Co do regulator?w to "te z du?? dzi?rka" to s? te co maj? du?? dziurk? na "wej?ciu" i "wyj?ciu"

http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW

tak wygl?daj?.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2007-10-22, 09:43   

A miales mi SAMAEL, Poszukac tych popychaczy na warsztacie :P to taki maly off topic ;]
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 16:08   

Podepn? si? do tematu, b?d? musia? zrobi? pr?dzej czy p??niej remont silnika bo wcina sporo oleju(mi?dzy 0,5-1l/1000km), ostatnio zacz?? te? puszcza? dym z rury :( . Chcia?bym spyta? ile b?dzie kosztowa? kompletny remont silnika na dobrych cz??ciach? No i gdzie w Warszawie zrobi? mi ten remont porz?dnie i bez zdarcia ze mnie sk?ry? Samael czy podj??by? si? takiego remontu jak sko?uj? got?wk?? Odrazu musia?bym zmieni? sprz?g?o bo si? ?lizga i mo?e skrzyni
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-31, 20:34   

Dobre czesci to ja ci moge sciagnac . a z samaelem porozmawiaj kto zrobiu ci remont bo watpie by samael remontowal silniki do tego potrzebne sa urzadzenia i maszyny, stanowisko do obrubki glowic i etc, zwykle warsztaty nie robia tego. Chyba ze jakies podstawowe rzeczy jak rozrzad, wymiana uszczelniaczy zaworowych, cieknace uszczelki, uszczelka pod glowica etc. samael pewnie moze ci wyjac i wlozyc silnik.
 
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 22:10   

No napewno odezw? si? do Ciebie kiepuczi, m?g?by? mi powiedzie? ile mniej wi?cej potrzeba kasy na cz??ci potrzebne do remontu?Wszystkie uszczelki, pier?cionki itp.?Nie wiem czy trzeba zmienia? wszystko ale jak ju? rozbiera? silnik to warto chyba zmieni? wszystko aby nie robi? dwa razy. Zastanawiam si? czy odrazu czego? nie wzmocni? w silniku przy okazji remontu, co o tym my?lisz, czy to si? op?aca?Przepraszam....wiem, ?e si? nie op?aca ale czy za niewielk? dop?at? w stosunku do oryginalnych cz??ci czy nie da si? poprawi? troszk? mocy? Chcia?bym przeznaczy? tak ok. 5000z? na remont, zmian? sprz?g?a(bo si? ?lizga chocia? by?o wymieniane jakie? 20ty? temu) i ewentualnie podmieni? odrazu skrzynk? bo moja ma problemy z 3 pierwszymi biegami i wstecznym(da si? je?dzi? ale haczy i odbiera rado?? z jazdy). Czy da si? zrobi? to wszystko z cz??ciami i robocizn??
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-11-01, 10:48   

Diabel napisał/a:
A miales mi SAMAEL, Poszukac tych popychaczy na warsztacie :P to taki maly off topic ;]


wys?a?em ci chyba pw ?e nie mam ju? ? musia?y na z?om p?j?? bez mojej wiedzy :lol2:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
wolf 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 124
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2007-11-01, 13:57   

Przy remoncie silnika napewmno warto pomyslec o wyrzuceniu walkow balansowych bo to straszny feler , oczyeiscie nalezy pamietac o wywarzeniu ukladu korbowo tlokowego i walu wraz z kolem zamachowym . Balans shaft kit - to oczywiscie dodatkowy koszt ale moim zdaniem warto i to bardzo bo masz spokojna glowe ze pasek sie nie zerwie a i panewki od tych walkow lubia sobie wyleciec a kilka takich przypadkow widzialem i na wlasnej skorze tez to znam. No a przy okazji tego zabiegu warto wspomniec ze silnik szybciej wkreca sie na obroty. Tak wiec same plusy! Pozdro.
_________________
wolf
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-11-01, 16:26   

Tylko ze troche mocniej trzesie ale to prawda, ze lepiej sie wykreca.
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 16:34   

Jak sko?uj? kas? to o tym pomy?l?, musz? te? znale?? w Warszawie kogo? kto si? na tym zna i dobrze wszystko zrobi.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-11-01, 16:47   

zapraszam, remont g?owicy mam za sob? w talonie, nic strasznego. wal na PW jak by co.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 21:14   

Ok, odezw? si? na 100% ale to za jaki? czas bo narazie trzeba zgromadzi? fundusze.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
wolf 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 124
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2007-12-02, 16:35   

Nawiazujac do wypowiedzi alliasa ze troche bardziej trzesie to jest to absolutna bzdura jesli trzesie to albo cos zostalo spartolone np: wywarzenie ukladu korbowo tlokowego albo jest to kwestiaa reguacji ale predzej to pierwsze acha nalerzy pamietac ze wal na koniec wywarzamy wraz z kolem zamachowym a na dowod powiem tak ja u siebie balansow nie mam a silnik jak pracuje to moge szklanke z woda na nim postawic.
_________________
wolf
 
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-03, 19:23   

wolf napisał/a:
Nawiazujac do wypowiedzi alliasa ze troche bardziej trzesie to jest to absolutna bzdura jesli trzesie to albo cos zostalo spartolone np: wywarzenie ukladu korbowo tlokowego albo jest to kwestiaa reguacji ale predzej to pierwsze acha nalerzy pamietac ze wal na koniec wywarzamy wraz z kolem zamachowym a na dowod powiem tak ja u siebie balansow nie mam a silnik jak pracuje to moge szklanke z woda na nim postawic.


Zwracam honor. W tej kwestii slyszalem tylko jedna wersje. :amen:
 
 
oblak 
KLUBOWICZ

Pomógł: 8 razy
Wiek: 38
Dołączył: 29 Sie 2007
Posty: 648
Skąd: grodzisk maz
Wysłany: 2007-12-03, 21:01   

A czy mo?ecie przybli?y? troszke temat wa?ka balansowego, fakt co nie co s?ysza?em, tylko tak sie zastanawiam czy kto? to robi?.....
 
 
 
maniu
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-03, 21:38   

Poczytaj tutaj-> http://www.eclipse.net.pl/viewtopic.php?t=743
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13