Przesunięty przez: SAMAEL 2007-11-08, 23:32 |
Podnoszenie mocy w eclipse GS (4g63) |
Autor |
Wiadomość |
Paulus
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 985 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-25, 16:04
|
|
|
kiepuczi napisał/a: | to sa calkiem inne silniki jeden to 4g63 drugi 420A |
Ale my tu piszemy tylko o 4g63. Dlatego temat da?em w [1G Og?lnie].
kiepuczi napisał/a: | ale w rozsadnych grancach od 0.7 bara, dalej to masakra. |
No tak, ale czy znasz osobi?cie taki przypadek? Co najpierw pada i w jakich okoliczno?ciach? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-26, 12:06
|
|
|
daco skrzynka padla przy okolo 400nm... sprzeglo w 4g63 niekiedy zaczyna slizgac ciut powyzej serii.. to pierwszy element do zmiany |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 46 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-10-26, 12:34
|
|
|
1g GS uturbiony , skrzynka padla calkowice po ok 8 miesiecach uzytkowania, lozysko sie rozsypalo i wywalilo dziure. turbo 14g doladowanie ok 1.4 bara. wstawiono skrzynke GST |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
Paulus
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 985 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-26, 13:00
|
|
|
kiepuczi napisał/a: | 1g GS uturbiony ... |
No i to jest konkret! W?asnie o co? takiego mi chodzi?o, tzn. ?eby na forum by? w?tek w praktyczny spos?b potwierdzaj?cy teorie o kt?rych dyskutujemy. |
|
|
|
|
cyberluk
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-26, 17:16
|
|
|
Paulus napisał/a: | kiepuczi napisał/a: | 1g GS uturbiony ... |
No i to jest konkret! W?asnie o co? takiego mi chodzi?o, tzn. ?eby na forum by? w?tek w praktyczny spos?b potwierdzaj?cy teorie o kt?rych dyskutujemy. |
To mo?e jeszcze sprecyzujmy, czego oczekujemy od uturbionego GS'a? Ch?opaki tu pisz? o 1.4 bara, o 400Nm... A mi si? wydaje, ?e je?eli kto? decyduje si? na uturbienie GS'a, to na 100% nie b?dzie chcia? mie? 300 koni. To ma by? raczej zabieg poprawiaj?cy w?a?ciwo?ci jezdnego tego auta - przynajmniej mi si? tak wydaje. |
_________________ Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM |
|
|
|
|
Paulus
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Wiek: 50 Dołączył: 30 Lip 2007 Posty: 985 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-26, 19:16
|
|
|
cyberluk napisał/a: | To mo?e jeszcze sprecyzujmy, czego oczekujemy od uturbionego GS'a? Ch?opaki tu pisz? o 1.4 bara, o 400Nm... A mi si? wydaje, ?e je?eli kto? decyduje si? na uturbienie GS'a, to na 100% nie b?dzie chcia? mie? 300 koni. To ma by? raczej zabieg poprawiaj?cy w?a?ciwo?ci jezdnego tego auta - przynajmniej mi si? tak wydaje. |
Wiesz co, no ci??ko powiedzie?. Zacz??em w?tek z uwag? ?e jest teoretyczny i taka by?a jego idea.
Acha, to jak jest w ko?cu z tym natryskiem oleju na denka w eutopejskim 4G63? Bo mamy dwie sprzeczne opinie. |
|
|
|
|
wladek [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-30, 09:26
|
|
|
a da si? pogodzi? GAZ i turbo?
S?ysza?em ?e padaj? turbiny od gazu - czy to prawda? |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-30, 11:42
|
|
|
wladek napisał/a: | a da si? pogodzi? GAZ i turbo? |
da sie
wladek napisał/a: | S?ysza?em ?e padaj? turbiny od gazu - czy to prawda? |
jak ktos zabiera sie do tego od dupy strony to tak... wykoncyzsz nie tylko turbine ale i silnik.. |
|
|
|
|
Pat
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: 2007-10-30, 12:13
|
|
|
pr?bowa?em wszystkie posty przem?czy? ale kiepsko si? na tym wszystkim znam i prosi?bym po ludzku gdy? poniewa? planuje zmodyfikowa? swoj? 1g:) planowa?em zrobi? to na czysto bez turbo ale chyba brakowa?oby mi zwie?czenia w postaci: " pssssst". zak?adaj?c ?e jestem zbyt sentymentalny ?eby pozby? si? swojego silnika powiedzcie jakie graty musz? naby? i szacunkowo ile by mnie kosztowa?y ?eby pocisn?? go na 250-300 koni z turbin? tak ?eby fura wytrzyma?a przez troch? (kilka lat)
Wydaje mi si? ?e czas zastosowa? t? ca?? teorie w praktyce:) |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-30, 12:46
|
|
|
patALLAH, 250-300 koni w GSie na turbo? zeby wytrzymala pare lat ? albo kupa kasy... albo niewykonalne... mysle ze 200 koni to jest taka granica po ktorej zaczyna sie wszystko sypac... chcesz 250-300 koni? tanio=swap (zalezy kto co rozumie przez tanio... mysle ze 10 tysi to bedzie za malo) |
|
|
|
|
cyberluk
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-30, 12:52
|
|
|
Mi si? wydaje, ?e do 230KM da si? z tego silnika zrobi? na bezpiecznie. P??niej zaczyna si? jazda... 250 to ju? t?oki i odpr??enie... Tylko chyba to nie ma sensu w GSie |
_________________ Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM |
|
|
|
|
Pat
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 37 Dołączył: 17 Sie 2007 Posty: 1289 Skąd: Podkowa Leśna
|
Wysłany: 2007-10-30, 13:37
|
|
|
no to wynik?a kiepska sytuacja bo czeka mnie masa innych prac przy nim a niestety nie jestem zbyt bogaty o 30 kawa?k?w:P |
|
|
|
|
MikeR
KLUBOWICZ go your own way
Pomógł: 9 razy Wiek: 45 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 725 Skąd: SLU
|
Wysłany: 2007-10-30, 13:54
|
|
|
MATi kiedy przestaniesz p?odzi? herezje tunningowe ? B?agam, nie wypowiadaj si? na tematy techniczne bo siejesz tylko zam?t. Za tego posta powiniene? dosta? do?ywotniego BANA
patALLAH mo?esz si? bawi? w podkr?cenie GS, niestety nie do 250 - 300 koni. Co najwy?ej tak jak napisa? kolega Cyberluk do 230 koni na tzw. soft turbo, max 0,5 bara.
Kolega Cyberluk wymieniaj?c przep?ywomierz i ingeruj?c w elektronike sporo podci?gn?? seryjnego GS i wielki respect za to.
Moim zdaniem poza wymienion? ju? elektronik? wystarczy ?e poszukasz kolektora wydechowego pod turbo, seryjnego z 1g, turbo t25 wraz z o2housing, skonstru?ujesz jaki? przelotowy wydech z g?ow?, zaworek upustowy BOV, do tego jaki? dobrze pomy?lany intercooler i bawisz si? w turbo.
Do fajnego i przyjemnego latania 220-230 koni w 1G wystarczy. Mo?esz si? bawi? w taki tunning powoli, nie musisz kupi? wszystkiego naraz, mo?esz skompletowa? graty, nie musz? by? nowe albo kupowane w sklepie, wydech mo?na pospawa? na przyk?ad. A najpierw pobawi? si? w elektronike tak jak Cyberluk.
Teraz strzelam ale 5 tysiak?w to max. |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-30, 13:58
|
|
|
MikeR napisał/a: | seryjnego z 1g, turbo t25 wraz z o2housing |
14g
ale t25 nadaje sie rowniez jak najbardziej stwierdzilbym ze nawet troche bardziej od 14g bo to ze mozna nim mniej wykrzesac bedzie taka granica bezpieczenstwa by nie przekrecic silnika |
|
|
|
|
cyberluk
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 44 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 317 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-30, 14:27
|
|
|
Skrzynia wytrzyma. Je?eli zrobi si? do?? ?agodny przebieg momentu, to da rad?. Sprz?g?o musowo ACT 2100. To samo tyczy si? silnika, ?eby nie pogi?? korb |
_________________ Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-30, 19:05
|
|
|
spok?j kur...... T25 nie b?dzie odpowiednia... ani 14b... ni uja we wsi.... dlaczego ? szybko?? wkr?cania... bezpiecznie dla seryjnego ZDROWEGO GS'a to 0,5 bara... 0,6 ju? jest ostro .... trzeba ustawi? na bogato afr coby si? t?oki nie przytopi?y.... a dlaczego nie t25 ? nie 14b ? powiem wam... ja na 16g evoIII rozwierconym mam 1bar przy 3000rpm .... nie wiem czego to zas?uga a po wyprzedzeniu wydechowego o 3* powinien by? 1 bar przy 2800rpm ... wiecie o ile mniejsze jest t25 ? te 0,6 to b?dzie przy oko?o 2500rpm o ile nie ni?ej.... jak to wp?ynie na silnik ? ja si? boj? o swoje korby przy 1.3 bara .... dlatego zakuwam (nic wi?cej nie powiem ) ... a przyjmuj?c ?e gs przy 0,6bara to jest max jego wytrzyma?o?ci... i przyjmuj?c ?e b?dzie takie ci?nienie dostawa? super wcze?nie... to ja bym si? ba? o korby.... max moment bezpieczny to 4000rpm, mo?e troch? ni?ej.... gs fajnie jedzie na ni?szych obrotach bo to n/a .... moim zdaniem turbo powinno s?u?y? do poprawienia top endu ... wi?c s? dwie drogi... albo kupujemy du?? turbink? fajn? ( a potem okradamy bank, kujemy, swapujemy skrzyni? i robimy 350KM....) albo 14g plus ori kolektor i og?lnie ori wszystko... wydech nawet do takiego do?adowania mo?e by? ori .... tylko downpipe zmieni?.... i stosujemy bardzo lipnego bleeeeeda... z cofaniem powietrza przed turbo .... czyli upuszczamy do?adowanie... a? b?dzie go tyle ?e nie "przeci?nie" si? przez dziurk? i nie otworzy wastegate co powinno nast?pi? w miar? p??no. moim zdaniem 230KM w gs to ostro ... i to bardzo... ja bym szed? w mocne N/A i wyci?gn?? 100km z litra pojemno?ci a mo?e kosztowa? to tyle samo..... szkoda to tylko ?e niekt?rzy boj? si? ingerowa? w ?rodek silnika... 1g ma predyspozycje do mocnego N/A ... a rozebranie silnika nie jest niczym strasznym .... np od dwuch tygodni stoi u mnie honda kumpla... g?owica w bagarku z kolektorami, w przodu le?y vtec... wa?ki gdzie s?.... wsz?dzie pe?no ?rubek.... panwa si? obruci?a, nic powa?nego, jutro pewnie po wa? jedziemy i korby.... 200z? .... z?o?y si? i b?dzie ?miga?... nikt jeszcze mocnego n/a w eclipsie nie zrobi? bo niby ?atwiej jest turbo do?o?y?... ale mocne n/a maj? co? w sobie. pozdrawiam. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-30, 20:53
|
|
|
Cytat: | nikt jeszcze mocnego n/a w eclipsie nie zrobi? bo niby ?atwiej jest turbo do?o?y?... ale mocne n/a maj? co? w sobie. pozdrawiam. |
jak to nie ? a cyberluk on juz ma dosc sporow powyzej serii.. a i jest pare na ktore sie "tworza" ale : SAMAEL napisał/a: | nic wi?cej nie powiem ) |
hie hie hie |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-30, 21:38
|
|
|
170KM z 2l to nie jest du?o...................................... a ja nic nie powiem co do mojego silnika nie chce zapesza? |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-30, 21:40
|
|
|
wiem wiem honda z wolnossaka krzesa z palcem w d... 200 kuni |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-30, 22:22
|
|
|
Miker nie pierdolni nam tu na pikaw? tylko
ja powiem tylko jedno... postawi? obok siebie dwa auta.... diesla kt?ry ma 200km i 300Nm, n/a 200km i 300Nm i turbo 200km 300Nm .... jak my?lisz kt?re bedzie pierwsze na mecie.... moim zdaniem trzy na raz... a czym i jak osi?ga sie t? moc to jest sztuka dla sztuki... ?adnym sposobem nie jest ?atwo ... niekt?rzy wol? dawa? dwa podw?jne ga?niki i po jednej przepustnicy na cylinder i lata? oldshoolowymi furami a nie kt?rzy lubi? pssst.... wog?le jak niekt?rzy zaczynaj? pisa? ?e chciali by psssst, jak zrobi? ?eby by?o psssst to si? zaczynam wstydzi? ?e mam turbo... i a? chcia?o by sie powiedzie? ?eby sobie wsadzili tr?bk? w d.... i pu?cili b?ka to mo?e zbliza si? do HKS'a ...
by?o my?le? jak si? kupowa?o auto... a nie prubowa? zrobi? z galaretki druty telegraficzne... a jak ma si? kas? to mo?na robi? co sie ?ywnie podoba... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
|