Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: SAMAEL
2007-11-08, 23:32
Podnoszenie mocy w eclipse GS (4g63)
Autor Wiadomość
Paulus 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 985
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-25, 16:04   

kiepuczi napisał/a:
to sa calkiem inne silniki jeden to 4g63 drugi 420A

Ale my tu piszemy tylko o 4g63. Dlatego temat da?em w [1G Og?lnie].
kiepuczi napisał/a:
ale w rozsadnych grancach od 0.7 bara, dalej to masakra.

No tak, ale czy znasz osobi?cie taki przypadek? Co najpierw pada i w jakich okoliczno?ciach?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-26, 12:06   

daco skrzynka padla przy okolo 400nm... sprzeglo w 4g63 niekiedy zaczyna slizgac ciut powyzej serii.. to pierwszy element do zmiany
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-26, 12:34   

1g GS uturbiony , skrzynka padla calkowice po ok 8 miesiecach uzytkowania, lozysko sie rozsypalo i wywalilo dziure. turbo 14g doladowanie ok 1.4 bara. wstawiono skrzynke GST
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
Paulus 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 985
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-26, 13:00   

kiepuczi napisał/a:
1g GS uturbiony ...

No i to jest konkret! W?asnie o co? takiego mi chodzi?o, tzn. ?eby na forum by? w?tek w praktyczny spos?b potwierdzaj?cy teorie o kt?rych dyskutujemy.
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-26, 17:16   

Paulus napisał/a:
kiepuczi napisał/a:
1g GS uturbiony ...

No i to jest konkret! W?asnie o co? takiego mi chodzi?o, tzn. ?eby na forum by? w?tek w praktyczny spos?b potwierdzaj?cy teorie o kt?rych dyskutujemy.


To mo?e jeszcze sprecyzujmy, czego oczekujemy od uturbionego GS'a? Ch?opaki tu pisz? o 1.4 bara, o 400Nm... A mi si? wydaje, ?e je?eli kto? decyduje si? na uturbienie GS'a, to na 100% nie b?dzie chcia? mie? 300 koni. To ma by? raczej zabieg poprawiaj?cy w?a?ciwo?ci jezdnego tego auta - przynajmniej mi si? tak wydaje.
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
Paulus 
KLUBOWICZ


Pomógł: 15 razy
Wiek: 50
Dołączył: 30 Lip 2007
Posty: 985
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-26, 19:16   

cyberluk napisał/a:
To mo?e jeszcze sprecyzujmy, czego oczekujemy od uturbionego GS'a? Ch?opaki tu pisz? o 1.4 bara, o 400Nm... A mi si? wydaje, ?e je?eli kto? decyduje si? na uturbienie GS'a, to na 100% nie b?dzie chcia? mie? 300 koni. To ma by? raczej zabieg poprawiaj?cy w?a?ciwo?ci jezdnego tego auta - przynajmniej mi si? tak wydaje.

Wiesz co, no ci??ko powiedzie?. Zacz??em w?tek z uwag? ?e jest teoretyczny i taka by?a jego idea.

Acha, to jak jest w ko?cu z tym natryskiem oleju na denka w eutopejskim 4G63? Bo mamy dwie sprzeczne opinie.
 
 
wladek
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 09:26   

a da si? pogodzi? GAZ i turbo?
S?ysza?em ?e padaj? turbiny od gazu - czy to prawda?
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 11:42   

wladek napisał/a:
a da si? pogodzi? GAZ i turbo?



da sie

wladek napisał/a:
S?ysza?em ?e padaj? turbiny od gazu - czy to prawda?


jak ktos zabiera sie do tego od dupy strony to tak... wykoncyzsz nie tylko turbine ale i silnik..
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2007-10-30, 12:13   

pr?bowa?em wszystkie posty przem?czy? ale kiepsko si? na tym wszystkim znam i prosi?bym po ludzku gdy? poniewa? planuje zmodyfikowa? swoj? 1g:) planowa?em zrobi? to na czysto bez turbo ale chyba brakowa?oby mi zwie?czenia w postaci: " pssssst". zak?adaj?c ?e jestem zbyt sentymentalny ?eby pozby? si? swojego silnika powiedzcie jakie graty musz? naby? i szacunkowo ile by mnie kosztowa?y ?eby pocisn?? go na 250-300 koni z turbin? tak ?eby fura wytrzyma?a przez troch? (kilka lat)

Wydaje mi si? ?e czas zastosowa? t? ca?? teorie w praktyce:)
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 12:46   

patALLAH, 250-300 koni w GSie na turbo? zeby wytrzymala pare lat ? albo kupa kasy... albo niewykonalne... mysle ze 200 koni to jest taka granica po ktorej zaczyna sie wszystko sypac... chcesz 250-300 koni? tanio=swap (zalezy kto co rozumie przez tanio... mysle ze 10 tysi to bedzie za malo)
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-30, 12:52   

Mi si? wydaje, ?e do 230KM da si? z tego silnika zrobi? na bezpiecznie. P??niej zaczyna si? jazda... 250 to ju? t?oki i odpr??enie... Tylko chyba to nie ma sensu w GSie ;)
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2007-10-30, 13:37   

no to wynik?a kiepska sytuacja :> bo czeka mnie masa innych prac przy nim a niestety nie jestem zbyt bogaty o 30 kawa?k?w:P
 
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2007-10-30, 13:54   

MATi kiedy przestaniesz p?odzi? herezje tunningowe ? B?agam, nie wypowiadaj si? na tematy techniczne bo siejesz tylko zam?t. Za tego posta powiniene? dosta? do?ywotniego BANA :protest:

patALLAH mo?esz si? bawi? w podkr?cenie GS, niestety nie do 250 - 300 koni. Co najwy?ej tak jak napisa? kolega Cyberluk do 230 koni na tzw. soft turbo, max 0,5 bara.

Kolega Cyberluk wymieniaj?c przep?ywomierz i ingeruj?c w elektronike sporo podci?gn?? seryjnego GS i wielki respect za to.

Moim zdaniem poza wymienion? ju? elektronik? wystarczy ?e poszukasz kolektora wydechowego pod turbo, seryjnego z 1g, turbo t25 wraz z o2housing, skonstru?ujesz jaki? przelotowy wydech z g?ow?, zaworek upustowy BOV, do tego jaki? dobrze pomy?lany intercooler i bawisz si? w turbo.

Do fajnego i przyjemnego latania 220-230 koni w 1G wystarczy. Mo?esz si? bawi? w taki tunning powoli, nie musisz kupi? wszystkiego naraz, mo?esz skompletowa? graty, nie musz? by? nowe albo kupowane w sklepie, wydech mo?na pospawa? na przyk?ad. A najpierw pobawi? si? w elektronike tak jak Cyberluk.

Teraz strzelam ale 5 tysiak?w to max.
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 13:58   

MikeR napisał/a:
seryjnego z 1g, turbo t25 wraz z o2housing


:P 14g :P

ale t25 nadaje sie rowniez jak najbardziej :) stwierdzilbym ze nawet troche bardziej od 14g :> bo to ze mozna nim mniej wykrzesac bedzie taka granica bezpieczenstwa by nie przekrecic silnika :>
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-30, 14:27   

Skrzynia wytrzyma. Je?eli zrobi si? do?? ?agodny przebieg momentu, to da rad?. Sprz?g?o musowo ACT 2100. To samo tyczy si? silnika, ?eby nie pogi?? korb ;)
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-30, 19:05   

spok?j kur...... T25 nie b?dzie odpowiednia... ani 14b... ni uja we wsi.... dlaczego ? szybko?? wkr?cania... bezpiecznie dla seryjnego ZDROWEGO GS'a to 0,5 bara... 0,6 ju? jest ostro .... trzeba ustawi? na bogato afr coby si? t?oki nie przytopi?y.... a dlaczego nie t25 ? nie 14b ? powiem wam... ja na 16g evoIII rozwierconym mam 1bar przy 3000rpm .... nie wiem czego to zas?uga :twisted: a po wyprzedzeniu wydechowego o 3* powinien by? 1 bar przy 2800rpm ... wiecie o ile mniejsze jest t25 ? te 0,6 to b?dzie przy oko?o 2500rpm o ile nie ni?ej.... jak to wp?ynie na silnik ? ja si? boj? o swoje korby przy 1.3 bara .... dlatego zakuwam (nic wi?cej nie powiem :dance: ) ... a przyjmuj?c ?e gs przy 0,6bara to jest max jego wytrzyma?o?ci... i przyjmuj?c ?e b?dzie takie ci?nienie dostawa? super wcze?nie... to ja bym si? ba? o korby.... max moment bezpieczny to 4000rpm, mo?e troch? ni?ej.... gs fajnie jedzie na ni?szych obrotach bo to n/a .... moim zdaniem turbo powinno s?u?y? do poprawienia top endu ... wi?c s? dwie drogi... albo kupujemy du?? turbink? fajn? ( a potem okradamy bank, kujemy, swapujemy skrzyni? i robimy 350KM....) albo 14g plus ori kolektor i og?lnie ori wszystko... wydech nawet do takiego do?adowania mo?e by? ori .... tylko downpipe zmieni?.... i stosujemy bardzo lipnego bleeeeeda... z cofaniem powietrza przed turbo .... czyli upuszczamy do?adowanie... a? b?dzie go tyle ?e nie "przeci?nie" si? przez dziurk? i nie otworzy wastegate co powinno nast?pi? w miar? p??no. moim zdaniem 230KM w gs to ostro ... i to bardzo... ja bym szed? w mocne N/A i wyci?gn?? 100km z litra pojemno?ci a mo?e kosztowa? to tyle samo..... szkoda to tylko ?e niekt?rzy boj? si? ingerowa? w ?rodek silnika... 1g ma predyspozycje do mocnego N/A ... a rozebranie silnika nie jest niczym strasznym .... np od dwuch tygodni stoi u mnie honda kumpla... g?owica w bagarku z kolektorami, w przodu le?y vtec... wa?ki gdzie s?.... wsz?dzie pe?no ?rubek.... panwa si? obruci?a, nic powa?nego, jutro pewnie po wa? jedziemy i korby.... 200z? .... z?o?y si? i b?dzie ?miga?... nikt jeszcze mocnego n/a w eclipsie nie zrobi? bo niby ?atwiej jest turbo do?o?y?... ale mocne n/a maj? co? w sobie. pozdrawiam.
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 20:53   

Cytat:
nikt jeszcze mocnego n/a w eclipsie nie zrobi? bo niby ?atwiej jest turbo do?o?y?... ale mocne n/a maj? co? w sobie. pozdrawiam.


jak to nie :> ? a cyberluk :> on juz ma dosc sporow powyzej serii.. a i jest pare na ktore sie "tworza" ale :
SAMAEL napisał/a:
nic wi?cej nie powiem :dance: )


hie hie hie :P
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-30, 21:38   

170KM z 2l to nie jest du?o...................................... a ja nic nie powiem co do mojego silnika nie chce zapesza? :twisted:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2007-10-30, 21:40   

wiem wiem :P honda z wolnossaka krzesa z palcem w d... 200 kuni :P
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-30, 22:22   

Miker nie pierdolni nam tu na pikaw? tylko :hahaha:

ja powiem tylko jedno... postawi? obok siebie dwa auta.... diesla kt?ry ma 200km i 300Nm, n/a 200km i 300Nm i turbo 200km 300Nm .... jak my?lisz kt?re bedzie pierwsze na mecie.... moim zdaniem trzy na raz... a czym i jak osi?ga sie t? moc to jest sztuka dla sztuki... ?adnym sposobem nie jest ?atwo ... niekt?rzy wol? dawa? dwa podw?jne ga?niki i po jednej przepustnicy na cylinder i lata? oldshoolowymi furami a nie kt?rzy lubi? pssst.... wog?le jak niekt?rzy zaczynaj? pisa? ?e chciali by psssst, jak zrobi? ?eby by?o psssst to si? zaczynam wstydzi? ?e mam turbo... i a? chcia?o by sie powiedzie? ?eby sobie wsadzili tr?bk? w d.... i pu?cili b?ka to mo?e zbliza si? do HKS'a ...

by?o my?le? jak si? kupowa?o auto... a nie prubowa? zrobi? z galaretki druty telegraficzne... a jak ma si? kas? to mo?na robi? co sie ?ywnie podoba...
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13