Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: SAMAEL
2007-11-08, 23:32
Podnoszenie mocy w eclipse GS (4g63)
Autor Wiadomość
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2007-10-30, 22:23   

no dobra nie chcia?em awantury...no ju?...odpuszcze sobie to turbo :glupawka:
perspektywa 200 koni bez jest r?wnie kusz?ca tym bardziej ?e mniej wi?cej wiem jak si? do tego zabiera? tylko musze zebra? wi?cej info na temat ecu:)

//to akurat nie by?o do ciebie pat... m?wi?em tu bardziej o sr.pl gdzie co chwila jest temat z k?d si? bierze psst czy co? w tym stylu albo jak za?o?y? bov do tdi albo 8v caliby..../sam
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2007-10-30, 22:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
MikeR 
KLUBOWICZ
go your own way

Pomógł: 9 razy
Wiek: 45
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 725
Skąd: SLU
Wysłany: 2007-10-30, 23:00   

Spokojna Twoja rozczochrana Samael :glupawka: mam na to wyk?adke :rzygi:
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2007-10-31, 00:44   

SAMAEL napisał/a:

ja powiem tylko jedno... postawi? obok siebie dwa auta.... diesla kt?ry ma 200km i 300Nm, n/a 200km i 300Nm i turbo 200km 300Nm .... jak my?lisz kt?re bedzie pierwsze na mecie.... moim zdaniem trzy na raz...


Polemizowa? bym ... :jezyk: bardzo u ogonione :D

SAMAEL napisał/a:

jak zrobi? ?eby by?o psssst to si? zaczynam wstydzi? ?e mam turbo... i a? chcia?o by sie powiedzie? ?eby sobie wsadzili tr?bk? w d.... i pu?cili b?ka to mo?e zbliza si? do HKS'a ...

Na allegro sa swietne zabaweczki nasladujace BOV'a naprawde w pyte :D kupuje sobie taka na sezon letni do rowera :D :D :D
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-10-31, 08:24   

Brian napisał/a:
SAMAEL napisał/a:

ja powiem tylko jedno... postawi? obok siebie dwa auta.... diesla kt?ry ma 200km i 300Nm, n/a 200km i 300Nm i turbo 200km 300Nm .... jak my?lisz kt?re bedzie pierwsze na mecie.... moim zdaniem trzy na raz...


Polemizowa? bym ... :jezyk: bardzo u ogonione :D

SAMAEL napisał/a:

jak zrobi? ?eby by?o psssst to si? zaczynam wstydzi? ?e mam turbo... i a? chcia?o by sie powiedzie? ?eby sobie wsadzili tr?bk? w d.... i pu?cili b?ka to mo?e zbliza si? do HKS'a ...

Na allegro sa swietne zabaweczki nasladujace BOV'a naprawde w pyte :D kupuje sobie taka na sezon letni do rowera :D :D :D


ad1. takie tylko uog?lnienie :lol2:

ad2. daj linka te? se kupi?....
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-31, 10:03   

korwa mati czy ty czytasz co pisza ludzie, ze silniki sa takie same, identyczne , czyli zloone z tych samych czesci , za wyjatkiem tlokow, i jak ktos che odprezyc silnik by dmuchac wiecej niz 0.5 bara to musi wymienic tloki na te z turbo i dalej moze uturbiac gs, chocby przekladajac wszystkie elementy seryjne z gst/gsx lacznie z ecu i przeplywka.
A skad maja ci sie wziasc nagle w klubie uturbione GS, ludzie $$ nie maja, sam jezdzisz samochodem o ktorym ciagle psizesz ze cos w nim nie tak. By zabrac sie do uturbiania samochod musi byc jak zyletka. pewnie ze tak jak samael napisal taniej i latwiej wyjdzie kupienie GST za kilak tys pln niz wlozenie kilku w gs. Z drugiej strony to co zrobisz sam i zalozysz wiesz co masz pod maska, wolal bym do zdrowego i niezniszczonego GS zakladac turbo lacznie z remontem silnika i wspomniana przekladka tlokow niz kupowac po kims czyjes problemy.
Przykladem jest kolega z klubu Mysza, jezdzacy 2g w wersji euro. bardzo chcial miec GST, namowilem go na przekladke silnika z turbo, ecu i ze skrzynka z gsx do jego GS. I ma gst poniewaz konstrukcyjnie wersja euro jest tym samym co GST. Kolega ma zadbany i ladny samochod. Sprzedaz jego i kupno GST moglo by wiazac sie z wielkimi kosztami mozna wjechac na niezla mine kupujac zajezdzone auto i pluc sobie w brode ze sprzedalismy zadbany samochod.
jest korwa proste i latwe , moge uturbic kazdego eclipsa 2.0l jak i galanta, tylko kosztuje, z gowna bata nie ukrecisz.
 
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2007-10-31, 10:48   

ale si? ?e?cie ku.... uwzieli. proponuj? zrobi? " psssstt " i zdj?? troch? ci?nienia bo wprowadzacie nerwowy nastr?j. Jeszcze troche i w ka?dym temacie b?dziecie sobie k*** jecha?. Mo?e podzielimy forum na osoby maj?ce w ich mniemaniu monopol na wiedz? i ego nad?te do rozmiar?w balona i reszte tzw. " mato?k?w silnikowych" co b?da tworzy? nowe teorie bez ura?ania wielce nam wiedz?cych. B?dzie zgoda i spok?j.
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-31, 10:56   

a co mam pzrepisywac calosc w kazdej odpowiedzi wszystko od poczatku, ja nie pisalem nic o sprzegle i skrzyni. mowilem odnosnie silnika, temat skrzyni i sprzegla zamkniety zostal w tym temacie kilka/kilkanascie postow wyzej. oczewiste jest ze trzeba wstawic mocniejsze sprzeglo i skrzynke od turbo gdyz ta z GS nie wytrzyma dlugo. Skrzynka od GS nie rozleci nam sie zaraz po odpaleniu silnika ale na dluzsza mete musimy liczyc sie ze przyjdzie taki dzien ze sie rozsypie.

A skad ci sie wezmie skutek uboczny jesli zrobisz tak jak powinno sie zrobic. Nie chce mi sie wymieniac wam calej listy czesci ktore nalezy wymienic bo i tak na tym forum Mati wie lepiej . sam pomys skoro roznia w budwie silnika jest kompresja sprezania czyli tloki, to silnik masz zalatwiony po wymianie tlokow . By teraz wszystko reszte gralo trzeba zalyc przeplywke od turbo, czujnik spalania stukowego, wtryski od turbo , ecu , regulator cisnienia plaiwa od turbo. Po kompletnym przygotowanym silniku i wmioanie tego co potrzebajaki ma nib byc skutek uboczny.
Widzilem galanta bynajmniej nie VR4 2.0l z 450 konmi pod maska, widzialem spidery eclipse 2g z 2.4l z turbo wielkiem jak wiadro. wszystko mzoan zrobic tylko tzreba wiedziec jak i miec kase.
A to czy lepiej sie oplaca sprzedac GS i kupic GST czy zaczac wszystko tj od poczatu to niehc kazdy sobie odpowie sam na to pytanie czy go stac na takie zabawy. trzeba bylo myslec jak sie kupowalo samochod jak napisal Samael. moc sama z siebie nie przybedzie . szukajcie rozbitkow na allegro 1g turbo, robcie przekladke wszystkiego to nie bedziecie sie martwic czy wytrzyma czy nie i co zalozyc. eclipse 1g jest fajnym samochodem, myslke ze warto poszukac i pokombinowac by z GS zrobic GST, wiele klubowiczow ma zapewne zadbane samochody z ktorymi nie che sie rozstawac.

samael wczoraj nawypisywal dyrdymaly o za duzym turbo i etc. w prowadza was tylko w blad i daje nadzieje ze jednak mozan cos zamontowac do seryjnego GS. predzej czy pozniej w takim wypadku cos sie wysra i obawy moge byc oczewiste. J jestem zwolennikime innej metody, jedynie odprezenie cakowite silnika i przekladki wszystkiego tego co ma GST. dalej mozecie zakladac co wam sie podoba do t25/14/16g etc.
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2007-10-31, 11:35   

SAMAEL napisał/a:

ad2. daj linka te? se kupi?....


Do aukcji http://www.allegro.pl/ite...ladowania_.html


A TU BEZPOSRENIO DO PREZENTACJI TEGO "CUDA" ---> http://youtube.com/watch?v=SaQb2B7AE-8 :D :D :D :D

kiepuczi napisał/a:
Przykladem jest kolega z klubu Mysza, jezdzacy 2g w wersji euro. bardzo chcial miec GST, namowilem go na przekladke silnika z turbo, ecu i ze skrzynka z gsx do jego GS. I ma gst poniewaz konstrukcyjnie wersja euro jest tym samym co GST.

Yyyyyy :wtf: skrzynia z GSX ? Mamy GST ? Mo?esz mi cos z tym Kiepuczi wyjasni? :jezyk: ? Bo chyba na paru lekcjeach mnie nie bylo :jezyk:
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-31, 12:01   

A teraz rozwijajac temat , macie wiec do wyboru:
1/ sprzedac gs i kupic gst moc 200 HP +
2/ dokonac turbo swap , bardzo kosztowne moc docelowa 200HP +
4/ kupic turbo kit tylko i ryzykowac , bardzo ciezkie to do wystrojenia i jezdzimy na pol gwizdka, dalej drogie i ksoztowne , moc docelowa 180-190 HP
5/ zostawic N/A i modyfikowac , bardzo kosztowne ale daje duzo zabawy i frajdy, moc docelowa ok 160-180 HP a jak ktos ma gleboka kieszen to i nawet 300

zajme sie ta ostatnia metoda bo pewnie wszyscy beda zainteresowani:

I " more air more power"
Kieruje sie zasada " more air more power" zacznijmy od stozka K&N i dolotu, portujmy in szlifujmy glowice i kolektor, zmieniamy walki rozrzadu , sygerowal bym walki z silnika turbo na manualu, wydechowy w turbo jest taki sam jak N/A na manualu. Mozna nawet pokusic sie o cholernie kosztowna metode jak zainstalowanie zaworow 1mm szerszych. zawory na 3 albo jeszcze lepiej 5 katow. na tym etapie przyrost mocy bedzie od kilku do kilkunastu koni w zaleznosci od innych modyfikacji.
Przykladowo przepustnica seryjna ma 60mm, rozwiercina 65mm
instalacja przeplywki z 2g w 1g ktora ma wiekszy przeplyw powetrza i jest dokladniejsza. Mozna tez pokusic sie o zamontowanie przeywki z GM/camaro z translatorem

II wiecej paliwa
Tu tak mozemy pokusic sie o zainstalowanie wtryskow o wiekszej wydajnosci 390cc z 1g turbo na automacie beda w sam raz, tzreba odrazu jednak zamontowac cos do korekty mieszanki by nie zalewac silnika( pigggy back), zakladamy regulator cisnienia z silnika turbo, albo inny lepszy, oraz pompe z turbo o wydajnosci conajmniej 140lph
wtryski seryjne od GS 240cc
wtryski od turbo 1g automat 390cc
seryjna pompa z GS da rade zaopatrzyc w paliwo wtryski o max 320cc ( ktos ostatnio klocil sie ze mna ze pompy paliwa sa takie same odpuscilem bo sa madrzejsi na tym forum)

III wydech
Wiecej powietrza wiecej mocy wiecej spalin, trzeba to wyciagnac , kompletny wydech 2.5 cala, high flow kat. orazz nowy kolektor wydechowy . koszt samego kolektora to 600-900 pln. polecal bym pacesetter exhaust. bez tego elementu ani rusz. Dalej porting kanalow wylotowych glowicy, no i wspomnane walki sportowe maja umozliwic szybsze opuszczenie spalin z komory spalania.

IV wieksza kompresja sprezania
Tu przeciwnie do zasady turbo , czym wieksza kompresja sprezania tym wiecej mocy. Droga i ksoztowna metoda. Idzie droga zakucia silnika .

To tak ogolnie . srednio mysle ze w polskich warunkach , na polska kieszen przy inwestycji 4-5 tys pln, mozemy miec GS 160-170 koni. Teraz pokaze wam przyklad kolesia ktory wlozyl prawdopodobnie 8 -10 tys usd i uzyskal wynik 251 HP + nitro 150 HP . Zakuty silnik niczym w turbo o wysokiej kompresji sprezania:

stock stroke 4g63
10.5:1 compresison ross pistons ( kute tloki ok 450 usd)
eagle rods ( korby ok 350 usd)
total seal gapless rings for nitrous ( nitro koszt ok 1500 usd)
arp head studs ( sroby glwicy ksozt 110 usd)
arp rod bolts ( ksozt 60 usd)
cleavitte bearings ( panewki koszt 100 usd)
stage one cylinder head w/1mm over sized valves and 3 angle valve job ( glowica koszt 1500 usd)
forrester intake manifold ( kolektor dolotu koszt 600 usd)
bbk 75mm tb ( przepustnica koszt 300 usd)
custom 3 inch intake ( dolot koszt 250 usd)
3 inch lt1 mas ( przeplywka camaro lt1 + maf , koszt 450 usd)
mas translator
crower severe race cams ( walki sportowe koszt 350 usd)
aeromotive afpr ( regulator cisnienia paliwa koszt 200 usd)
b&m fuel guage ( zegar paliwa cisnienia koszt 75 usd)
stock fuel pump
stock fuel rail
butchered crank (forgot this) ( wal korbowy koszt 1000 usd)
fidanza flywheel ( kolo zamachowe 250 usd)
440cc high resistance injectors from rc eng ( wtryski koszt 240 usd)
fidanza cam gears ( kola walkow rozzrady koszt 160 usd)
balance shafts removed ( usuniety pasek balansowy)
coil on plug ignition ( wpomniany w watku turbo COP, koszt 400 usd)
hks ignition amplifier ( koszt 270 usd)
aem ems (komputer koszt ponad 1000 usd)

teraz odpowiedzcie sobie sami czy lepiej poszukac silnika turbo na allegro , czy moze zalozyc tloki turbo i przekladle turbo czesci z GST, czy moze dla odrobiny szalenstwa wlozyc 20-30 tys PLN by miec 250 koni.

[ Dodano: 2007-10-31, 13:03 ]
Brian: mysza montuje skrzynke GSX w gst bo nie mamy skrzynki od gst. zreszta lepiej na tym wyjdzie bo ma inne przelozenia niz gst.
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2007-10-31, 12:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Brian 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2011
Wysłany: 2007-10-31, 12:08   

Aha no to wszystko jasne :D lepiej ? Nie wiem czy lepiej :D z tego co wiem nie zawsze krotsze przelozenia znacza lepsze ale kucic sie nie bede :roll: wiem ze na pewno dluzsze sa lepsze do bardzo mocnych aut ;) ale nie wiem jak to wyglada w "slabszym" aucie :ksiadz: pozdro
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-31, 12:14   

shotgun klucil sie ze mna na ten temat dwa tyg, nie umie czytac tabelek z RATIO. zasada jest prosta: czym wyzsze ratio mniejsza szybkosc , silnik kreci sie na wiekszych obrotach. czym mniejsze ratio, wieksza szybkosc koncowa mniejsze obroty silnika. tak jest w skrzynce gsx. dlatego top speed w gsx jest ok 265 km/h a gst 250??? tu doklanie nie wiem. tylko jedynka i wsteczne sa takie same.
Wiec po co twoim zdaniem w usa wstawiali by skrzynki GSX w gst jesli efekt bylby odwrotny. po prostu chodzi im o to by na dwujce i trujce nie zrywali kol za kazdym razem. jezdzilem gst i wiem jak to jest ze palisz gume pzrez cala dwujke i na trojce jeszce zdarza sie.Odsylam do lektury www.vfaq.com
 
 
 
Pat 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Sie 2007
Posty: 1289
Skąd: Podkowa Leśna
Wysłany: 2007-10-31, 13:40   

"Artyku?" kiepucziego naprawde mnie zainspirowa? :) dzi?ki waszym rozwa?aniom (k??tniom) ukierunkowa?em si? i olewam turbo:) teraz trzeba jeszcze tylko skolekcjonowa? wi?cej plnk?w i zabra? si? do pracy w kt?rej licze na wi?cej waszych uwag i rad:) a niekt?rych (przygotuj si? Samaelu(masz przewalone ?e mieszkasz 5min drogi ode mnie:P)) prawdopodobnie nawiedz? tudzie? b?de dog??bniej molestowa? :ksiadz:
 
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-10-31, 16:34   

kiepuczi napisał/a:
(...)
I " more air more power"
Kieruje sie zasada " more air more power" zacznijmy od stozka K&N i dolotu, portujmy in szlifujmy glowice i kolektor, zmieniamy walki rozrzadu , sygerowal bym walki z silnika turbo na manualu, wydechowy w turbo jest taki sam jak N/A na manualu. Mozna nawet pokusic sie o cholernie kosztowna metode jak zainstalowanie zaworow 1mm szerszych. zawory na 3 albo jeszcze lepiej 5 katow. na tym etapie przyrost mocy bedzie od kilku do kilkunastu koni w zaleznosci od innych modyfikacji.
Przykladowo przepustnica seryjna ma 60mm, rozwiercina 65mm
instalacja przeplywki z 2g w 1g ktora ma wiekszy przeplyw powetrza i jest dokladniejsza. Mozna tez pokusic sie o zamontowanie przeywki z GM/camaro z translatorem


Sto?ek Ci nic nie da bez dolania paliwa. To po pierwsze. Wa?ki z turbo s? s?absze ni? w N/A. Zawsze w N/A wa?ki montuje si? bardziej agresywne. Nawet Sam pisa?, ?e wa?ek N/A ma wi?ksze wzniosy.
Ta cholernie kosztowna metoda nie jest taka kosztowna je?eli chodzi o zawory. Za obr?bk? g?owicy zap?acisz oko?o 1000-1500 z?. Do tego trzeba dorzuci? komplet nowych zawor?w + prowadnic. Jak mi waln??a uszczelka pod g?owic?, to za remont g?owicy (zawory, mosi??ne prowadnice, uszczelki, docieranie zawor?w) zap?aci?em 1400 z?.
Na temat translator si? nie wypowiem, bo wiem jakie jazdy mia?em z moim MAPem, jak si? temperatura zmieni?a o kilka stopni, a mia?em map? paliwa zrobion? na styk. MAF translator oszukuje ECU i podaje sta?? warto?? temp i sta?? warto?? ci?nienia z baro - w N/A rozbie?no?ci s? ogromne. B?dzie jazda jak trzeba ;)

kiepuczi napisał/a:

II wiecej paliwa
Tu tak mozemy pokusic sie o zainstalowanie wtryskow o wiekszej wydajnosci 390cc z 1g turbo na automacie beda w sam raz, tzreba odrazu jednak zamontowac cos do korekty mieszanki by nie zalewac silnika( pigggy back), zakladamy regulator cisnienia z silnika turbo, albo inny lepszy, oraz pompe z turbo o wydajnosci conajmniej 140lph
wtryski seryjne od GS 240cc
wtryski od turbo 1g automat 390cc
seryjna pompa z GS da rade zaopatrzyc w paliwo wtryski o max 320cc ( ktos ostatnio klocil sie ze mna ze pompy paliwa sa takie same odpuscilem bo sa madrzejsi na tym forum)

Ja si? k??ci?em. Nawet Ci poda?em stron? w manualu, gdzie s? napisane parametry pomp dla obu silnik?w... Oczywi?cie mowa ca?y czas o 1g. Wtryski wi?ksze OK, regulator ci?nienia jak ju? to tylko regulowany, bo ten z wersji turbo _obni?y_ ci?nienie na listwie. Btw - u mnie wtryski w tej chwili maj? 85% duty cycle, a dawka jest do?? sporo powi?kszona...

kiepuczi napisał/a:

III wydech
Wiecej powietrza wiecej mocy wiecej spalin, trzeba to wyciagnac , kompletny wydech 2.5 cala, high flow kat. orazz nowy kolektor wydechowy . koszt samego kolektora to 600-900 pln. polecal bym pacesetter exhaust. bez tego elementu ani rusz. Dalej porting kanalow wylotowych glowicy, no i wspomnane walki sportowe maja umozliwic szybsze opuszczenie spalin z komory spalania.

Dla silnika N/A nie robi si? wydechu "im wi?cej tym lepiej" - odetkasz go i b?dzie lipa. Wydech nale?a?oby policzy?, kolektor te? w zale?no?ci od ?rednicy zawor?w i kilku innych parametr?w.

kiepuczi napisał/a:

IV wieksza kompresja sprezania
Tu przeciwnie do zasady turbo , czym wieksza kompresja sprezania tym wiecej mocy. Droga i ksoztowna metoda. Idzie droga zakucia silnika .

Przy okazji remontu g?owicy, planowanie do 3 dopuszczalnego rozmiaru. Odpadaj? wtedy ostre wa?ki, bo zawory mog? si? spotka? z t?okami. Najlepsza wersja - kupi? t?oki do 4g63 ze specjalnymi wyci?ciami. Daj? stopie? spr??ania 12:1 i mo?na si? bawi? w wa?ki o wy?szym wzniosie, np Crowery 272 o wzniosie 10.63mm.

kiepuczi napisał/a:

To tak ogolnie . srednio mysle ze w polskich warunkach , na polska kieszen przy inwestycji 4-5 tys pln, mozemy miec GS 160-170 koni. Teraz pokaze wam przyklad kolesia ktory wlozyl prawdopodobnie 8 -10 tys usd i uzyskal wynik 251 HP + nitro 150 HP . Zakuty silnik niczym w turbo o wysokiej kompresji sprezania:

Powiem tylko jedno:
Wyj?ciowe http://87.204.28.15/przeplywka/dyno5_2.jpg zamienione w http://87.204.28.15/przeplywka/dyno5.jpg

Koszt - ~800 z? + dwa weekendy. Dzi?kuj?.

Edit: Kropka przeszkadza?a w linku ;)
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-10-31, 17:43   

Walki sralki, pompki, wyrazie napisane jest ze walek ssacy ma wieksze wzniosy w turbo niz N/A a wydechowy jest taki sam . N/a ma takie same walki jak turbo automat, ale to tez nie jest regula do konca, bo roznych latach bylom roznie i do idei walkow z 90 roku powrocono jeszce w latach 93-94. 2g tubo ma takie same walki jak 1g automat turbo. wiesz ty czlowieku choc ze jest w ch*j rozbych walkow i w kazdym roczniku wkladano inne, sa oznaczenia A, B, C,D , E, F. I nawet w 1g manual turbo w roznych latach znajduja sie rozne walki. najgresywniejsze sa w 1990 rok turbo manualna skrzynia biegow. napsalem ze walki dowoli mozna wkladac rozne, nie tylko seryjne wiec po co to odgrzebywane tematu i wkladanie 5 groszy.
ssace :A,D: 1.3972-1.4138
B,C,E,F:1.3858-1.3661
wydechowe:A:1.3858-1.3661
C:1.3972-1.3776
E,F:1.3744-1.3547
Dobra nie bede ci tera wykladal teori walkow z DSM,wiadomo maja byc agresywniejsze i to napisalem.

przeciez moj temat byl jak najbardziej ogolny , zmiana jednej czeci pociaga za soba zmiane innej, wszystko zalez od naszej kieszeni. Nie podalem nawert listy czesci tylko za jakie elementy zabrac sie by uzyskac reultataty.

Sam siebie negujesz, piszesz ze wieksze wtryski ok, ale wydech i stozek nie. najlepiej zaloz przepustnice 65mm, sportuj glowice , wstaw kolektor dolotu , wtryski 390cc albo wieksze i zaluz reklamowke na filter i kartofla w rure wydechowa.
napisalem ci czarno na bialym jakiej marki ma byc kolektor wydechowy bo ten jest uwazany za najlepszy ( mona sobie samemu zrobic jak sie potrafi dokonac wszystkich obliczen ale jak ktos nie wie ze pompa paliwa daje rozne cisnienie przy roznym napieciu to watpie by to ogarnol. A ty jescze szukasz dziury w calym.
Po to jest regulator cisnienia z turbo ze po zalozeniu wtryskow 390, albo jak ten przykladowy koles RC 440cc o wysokiej rezystancji tak by nie wymagaly instalacji rezystorow, nie lapal bys paliwa wiaderkami.A to czy stosujemy seryny ( polecam 2g turbo 43 PSI to cisnienie powinno byc optymalne, czy zalzymy aftermarket zalezy tylko od naszej kieszeni.
I nie ucz mnie ile kosztuje obrubka glowicy bo takie glowice jak robia w usa to w Poslce kupil bym dwa razy twoj samochod. W Polsce nawet nie potrafia sobie poradzic z " 5 angle valve job" . juz widze te tuningi w Polsce. Co drugi mocniejszy eclips ( teraz ma na mysli te uturbione) przestoja wieksza czesc roku w warsztatach. Po co kombinowac jak sa przetarte szlaki. VGT moze i znaja sie na silnikach na bazie " small block chevy " ale jak poskladali 4g63 to za 2 lata z walu zostala maszynka do mielenie panewek. poza tym maja za glupkow ludzi i robia z czlowieka wariata krzyczac za strojenie na apexi 2500 PLN, bo zajac ma to niby caly dzien a moze dwa. Z takimi umejetnosciami to sie nie dziwie ( strojenie w usa na apexi w zakladzie Slow Boy racing ) to max 3 h ).

Zobacz jakich czesci uzyl przykladowy koles z GS. takich sa tysiece w usa. Oni zyja tuningiem DSM. A eclipse to ich jedyny swiat. jakos nie jezdza do warsztatu co pol roku.pokazalem wszystkim ze mozecie robic ze swoimi samochodami co chcecie bez zadnych list modow tylko na czym polega tuning n/a. nie rozni sie niczym innym od tuningu turbo bo o wszystkim decyduje $$$$$.
Zaczynamy od tego na co nas stac, dolot, walki, kolektor wydechu, z czasem przyjdzie czas na wieksze wtryski, przeplywki ( polecam pzreplywke 2g w 1g) , nie odrazu krakow zbudowano. Po co sie podniecac. I tak wszyscy przeczytaja tylko te info pokiwaja glowami i tyle. Najwzniejsze znalezc dobry warsztat i ludzi ktorzy sie na tym znaja, a to juz polowa sukcesu ( polecam Samaela, ma zapal i checi, duzo czyta sam juz pytam sie samaela o rozne rzeczy bo jet z tym na bierzaco majac warsztat) , dalej szukajmy dobrych czesci, nie oszczedzajmy bo to bedzie sie mscilo, ale nie trzeba byc odrazu rozrzutnym zawsze jest jakies wyjscie. Sluze pomoca jesli chodzi o czesci , nowe jak i uzywane.

tak tak poza tym to coraz mniej che mi sie pisac tu na forum skoro wszyscy wszystko wiedza , wy to byscie chcieli odrazu liste czeci z wykresem plus adnotacja ile mocy da wam dany element. ( tak jak jeden z forumowiczow zapytal sie mnie ile koni daje mu BOV ). Slyszalem juz takie opinie: stozek +12, kolektor +10,strumienica +10, + fabryka 150??? nie zapomionajac o wentylkach +5 i lakierze na samochod no i po dodaniu mamy 200. HUURRAAA

[ Dodano: 2007-10-31, 20:03 ]
jeszcze co do pomp paliwa :

1g seryjna pompa : Volty / PSI / Amps / litr/hrs
Denso 195130-0510 /
12.5 V
43 / 5 / 102,2 lph
58 / 6 / 73,82
73 / 7 / 27,76
/
Denso 195130-0510
14 V
43 / 6 / 132,5
58 / 7 / 100,3
73 / 8 / 55,52

2g seria dla porownania :
Denso 195130-2760
12.5 V
43 / 6 / 130,6
58 / 7.5 / 99,68
73 / 8.5 / 50,47

Denso 195130-2760
14 V
43 / 7 / 156,47
58 / 8 / 131,23
73 / 9.5 / 88,33

I jeszce dla porownania:
Walbro "255" LPH
12.5 V
43 / 7.5 / 229.02
58 / 9 / 201,89

14.0 V
43 / 8 / 261,83
58 / 10 / 230,92


To jest serwisowka, teraz wiesz po co sie puszcza nowa wiazke do pompy paliwa!!!!!!!! to powinien wiedziec kazdy tuningowiec za 5 groszy. I ja pie*dole mozecie robic co chcecie, rznac sie na noze i tuningowac jak chcecie i czym chcecie.
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2007-10-31, 20:41, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Shotgun 
zielenina



Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 16
Skąd: Polska
Wysłany: 2007-10-31, 19:27   

Kiepuczi a zapomnia?e? o naklejkach na drzwi z logo firm tuningowych, podobno ka?da daje po 5HP, tylko cssi, bo to info z dobrej r?ki :twisted:

A tak w og?le na powa?nie, to w pe?ni si? zgodz? z tob?, ?e nasi rodzimi tunerzy s? w wi?kszo?ci ciency (reklamy i ?ciemy za to potrafi? prawi? jak nikt inny). M?g?bym co? napisa? o pewnej firmie tuningowej bardzo znanej z czym nie mogli sobie poradzi?, wielu by si? u?mia?o (ale niech pozostanie to moj? tajemnic?).

Nie zgodz? si? z tob? natomiast, ?e wszystkie auta w pl je?d?? tylko do warszat?w, bo moje tak nie je?dzi, bo by?em nim i w g?rach i nad morzem. Sprawuje si? dobrze i je?dzi super, a to dzi?ki temu, ?e oddane by?o w dobre r?ce Jacka i moje, a wiedzy dawno odkrytej za wielk? wod? nie starali?my si? odkrywa? na nowo, jak to jest modne w PL, tylko wspierali?my si? pomoc? pewnego kolegi, kt?ry zna si? eclipsach (Big THX dla Paw?a).
_________________
http://www.cardomain.com/ride/2289116
 
 
cyberluk 
KLUBOWICZ

Pomógł: 1 raz
Wiek: 44
Dołączył: 21 Lip 2007
Posty: 317
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2007-11-01, 00:42   

kiepuczi napisał/a:
(...)
Dobra nie bede ci tera wykladal teori walkow z DSM,wiadomo maja byc agresywniejsze i to napisalem.

Teori? wa?k?w w DSM znam - nie musisz mi jej wyk?ada?. Nawet wczoraj gada?em o nich z Samaelem. Je?eli to ma by? auto streetowe, to najlepiej b?dzie pasowa? komplet Crower'a 264/272. Zachowamy normalne ja?owe, a limiter b?dzie mo?na podci?gn?? do 7750 obrot?w/min.

kiepuczi napisał/a:

Sam siebie negujesz, piszesz ze wieksze wtryski ok, ale wydech i stozek nie. najlepiej zaloz przepustnice 65mm, sportuj glowice , wstaw kolektor dolotu , wtryski 390cc albo wieksze i zaluz reklamowke na filter i kartofla w rure wydechowa.


Napisa?em:
Cytat:

Dla silnika N/A nie robi si? wydechu "im wi?cej tym lepiej" - odetkasz go i b?dzie lipa. Wydech nale?a?oby policzy?, kolektor te? w zale?no?ci od ?rednicy zawor?w i kilku innych parametr?w.

Co nie oznacza "wydech?w nie", tylko wydech liczony, je?eli ma to by? mocne N/A, a nie turbo, a ty si? ci?nieniujesz...

kiepuczi napisał/a:

napisalem ci czarno na bialym jakiej marki ma byc kolektor wydechowy bo ten jest uwazany za najlepszy ( mona sobie samemu zrobic jak sie potrafi dokonac wszystkich obliczen ale jak ktos nie wie ze pompa paliwa daje rozne cisnienie przy roznym napieciu to watpie by to ogarnol. A ty jescze szukasz dziury w calym.

Kolektor policz? sobie sam, a jak b?d? mia? kas? na materia?, to mam nadziej?, ?e Samael mi go pospawa. I personalne wyjazdy zostaw dla siebie. Pokaza?em Ci wykres - pomys? m?j, wykonanie moje...

kiepuczi napisał/a:

Po to jest regulator cisnienia z turbo ze po zalozeniu wtryskow 390, albo jak ten przykladowy koles RC 440cc o wysokiej rezystancji tak by nie wymagaly instalacji rezystorow, nie lapal bys paliwa wiaderkami.A to czy stosujemy seryny ( polecam 2g turbo 43 PSI to cisnienie powinno byc optymalne, czy zalzymy aftermarket zalezy tylko od naszej kieszeni.

Heh, sorry, ale spos?b na ustawianie dawki paliwa na zasadzie "wi?ksze wtryski, regulator, kt?ry obni?y ci?nienie na listwie" uwa?am za troch?... u?omny? Od tego masz DET'a, czy SMT6, czy nawet SAFC'a. Btw regulator 43psi da w silniku N/A na ja?owych oko?o 2 bar?w, a przy pe?nym ogniu 2.8bara na szynie...

kiepuczi napisał/a:

I nie ucz mnie ile kosztuje obrubka glowicy bo takie glowice jak robia w usa to w Poslce kupil bym dwa razy twoj samochod. W Polsce nawet nie potrafia sobie poradzic z " 5 angle valve job" .

Nie wiesz ile kosztuje m?j samoch?d. Jak Ci nie pasuje obr?bka g?owicy w Polsce, to sobie ?ci?gnij z USA. Ja patrz? jak zrobi? autko bud?etowo, swoimi si?ami, w ramach odskoczni po pracy. Jakbym mia? wi?cej czasu, to bym sam sobie obrobi? g?owic?... Jak zrobi?em do V6, poradz? sobie do 4 litrowej rz?d?wki...

kiepuczi napisał/a:

[ Dodano: 2007-10-31, 20:03 ]
jeszcze co do pomp paliwa :

No w?a?nie! Czyli pompy w 1G s? takie same! Nawet part number si? zgadza! Kurcze, przecie? napisa?em, ?e ich minimalna wydajno?? wymagana w tym samocodzie to 90 litr?w/h, ?e ci?nieniem na listwie zajmuje si? regulator, kt?ry jest r??ny w wersji N/A i turbo. To ?e g?rna ich wydajno?? zale?y od napi?cia to jest inna sprawa - to s? nadal te same pompy!

kiepuczi napisał/a:

To jest serwisowka, teraz wiesz po co sie puszcza nowa wiazke do pompy paliwa!!!!!!!! to powinien wiedziec kazdy tuningowiec za 5 groszy. I ja pie*dole mozecie robic co chcecie, rznac sie na noze i tuningowac jak chcecie i czym chcecie.

No popatrz, to pewnie dlatego na p??eczce le?? u mnie kable do przerobienia zasilania do pompy, tylko nie mam czasu si? za to zabra?...

Btw, silnik, kt?ry poda?e? nie za bardzo nadaje si? do jazdy ulicznej, cho?by ze wzgl?du na wa?ki. Mam dziwne wra?enie, ?e s? to 280, albo 288, a one maj? idle'a od 1100/1200 obr/min. No chyba, ?e komu? to nie przeszkadza, ?e brakuje praktycznie zupe?nie do?u.

Nie ma co si? k??ci?. Z GS'a s? dwie drogi:
- mocny N/A, w kt?rym uzyskamy oko?o 200 koni
- uturbi? - w tym przypadku max to b?dzie oko?o 230 koni bez perspektyw na przysz?o??.

Edit: Tak sobie pomy?la?em i wpad?em na to, ?e co niekt?rzy uwa?aj?, ?e uturbienie GS'a to dmuchanie 1.4 bara, albo zrobienie rajd?wki na tor wyci?gaj?cej 125 koni z litra. Ot?? wyja?niam i prostuj?, ?e to co ja bym chcia? osi?gn?? (i wydaje mi si? to zupe?nie sensowne), to samoch?d, kt?ry b?dzie nadawa? si? na drog?, ale nie b?dzie tak ?atwo ulega? tym wszystkim nowym "gnojowozom" i czasami da fun na torze - dlatego napisa?em powy?sze za?o?enia. Do tego wszystkiego dochodz? koszty i "samo-d?ubanie" w autku, ewentualnie z pomoc? kogo? takiego jak Samael.

Edit2: Ehh przeczyta?em po raz kolejny i ju? wiem o co Ci chodzi. Ty po prostu po cichu mieszasz 1g z 2g, gdzie wszystko co ja napisa?em dotyczy 1g. Hmm - no tak - w takim przypadku pompy s? r??ne. Na przysz?o?? zaznaczaj o kt?rej generacji m?wisz, bo nie ka?dy czyta w Twoim umy?le. Mo?e gdzie? jeszcze pomiesza?e? generacje? A, jak ju? si? czepiam, w pierwszej wersji postu zapomnia?e? o wa?kach E i F - niestety nie mia?em jak wtedy odpisa? ;)
_________________
Łukasz (cyberluk) Walkowski
Eclipse 1G GS powered by A.R.S Performance & ECU Master
163,1HP@6986RPM 174,9Nm@5987RPM
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2007-11-01, 10:46   

kurcze a? nie chce mi sie czyta? tego :lol2: ... jak kto? si? zdecyduje na jaki? krok to poprosz? o info :hahaha:

kiepuczi teraz sam przeczyta?em co do tych turbin co napisa?em i fakt ?rednio si? to kupy trzyma :kwiatek:



Mati k.......a we? sobie zobacz archiwum co ci wymienia?em ?e nale?y wymieni? pod turbo.... pisa?em te? ?e skrzynia nie wytrzymy wi?cej jak 200km a sprz?g?o 180 ... bo to jest fakt... czytaj co do ciebie ludzie pisz? .... cheers :beer:


Wracaj?c do tego co napisa? kiepuczi... fakt wymiana t?ok?w i korb na te z turbo powinna za?atwi? spraw? je?li chodzi o wi?ksze moce z GS'a. Afr ustawi? w miar? bogato by by?o niskie EGT i jazda. Do tego osprz?t (kiepuczi wymieni? ju? co trzeba kupi?...) i jazda.... napotykamy na kolejny k?opot... skrzynia i sprz?g?o... wi?c zamach od gst, spr?eg?o z dociskiem gst, skrzynka gst/gsx, p??osie gst i jazda... i mamy gst z gs.... albo profi obr?bka silnika, podniesienie kompresji, wydech, dolot, wa?ki i robimy mocne n/a.... lub kupujemy hond? :hahaha:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
 
 
Tiamat 
KLUBOWICZ

Pomógł: 14 razy
Wiek: 42
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 1464
Skąd: Nasielsk
Wysłany: 2007-11-01, 11:09   

Heh, no w?a?nie. W hondzie tzw. " plug & play ". Bez pier**** i tom?w teorii. Jak komu? Gs ?mierdzi to ..... odstawiamy do mojego gara?u :dance: i kupujemy b16a1 lub 2 :ok:
_________________
Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm
 
 
kiepuczi 
KLUBOWICZ

Pomógł: 75 razy
Wiek: 46
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 970
Skąd: Puławy
Wysłany: 2007-11-01, 12:03   

Niestety zabawa w tuning MITSUBISHI czy to N/A czy turbo jest jak kostka rubika. I do tego bardzo drogie. Wymiana jednych czesci jak pisalem pociaga za soba wymiane kolejnych, zaczynamy ukladac wszystko w calosc , sa rezultaty. Morda nam sie cieszy. Chcemy wiecej ale dolozymy jeszcze jeden element do tej ukladanki i jedziemy na hamownie a tu wielkie rozczarowanie , mialo byc wiecej a jest jeszce mniej niz wczesniej. Trzeba teraz znalezc w calej tej ukladance element ktory wszystko psuje, niekoniecznie bedzie to ten dodany ostatnio.
Niestety moc nie sumuje sie wraz z wieksza iloscia czesci ktore zamontujemy. Ta gra jest tylko dla maniakow wykazujacych sie duza wiedza i checiami. Teraz jest weeekend dlugi i jutro wolne. Ale nie ma lekko od poniedzialku wszyscy ruszamy , klucze w reke i do dziela. O rezultatach piszemy na forum.
_________________
We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/
 
 
 
Coodo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 11 razy
Wiek: 49
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 967
Skąd: Bydgoszcz-Teresin
Wysłany: 2007-11-02, 17:34   

oj chyba sie ostro zrobi?o :serduszka:
a mia?o byc tylko teoretycznie
jak mog? to tez cos napisz? ... my?la?em o za?o?eniu turbo do gs
ale mia?o by to byc takie lekkie turbo kt?re by dmucha?o max oko?o 0,4-5 bara kt?re by generowa?o jakies 20-30 konik?w i ?eby moment obr by? troche wczesniej a wszystko po to aby uprzyjemni? bardziej walory jazdy miskiem :jezyk:
_________________
1G 94r 4G63 7bolt
"Staram się jechać jak najlepiej, co nie oznacza, że próbuję jechać jak najszybciej...
''Robert Kubica''
.
Ostatnio zmieniony przez Coodo 2007-11-03, 15:03, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 14