Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
ABS
Autor Wiadomość
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
  Wysłany: 2009-12-30, 11:13   ABS

W zwiazku z tym ze moze to sie komus przydac pisze artykul na temat wywalenia ABS w misku 1G
Problem to to


Aby problemu sie pozbyc bedziemy potrzebowali 2 trojniczki miedziane


Wiec od poczatku wykrecamy z pompy ABSu wszystkie przewody hamulcowe bedziemy potrzebowali do tego kluczyka 10.
Po odkreceniu przewodow odkrecamy sama pompe kluczyk 12 i do dziela pompa trzyma sie na 3 nakretkach.
Po odkreceniu nakretek wypinami 2 kostki idace do pompy i ja wywalamy

Otrzymujemy cos takiego


Potem wywalamy mocowanie pompy ABSu ktora trzyma sie rowniez na 3 srubkach na kluczyk 12

Nastepnym krokiem jest odpowiednie podgiecie przewodow hamulcowych aby nie zajmowaly duzo miejsca i wstepna przymiarka trojniczkow.

Przewody wychodzace na gorze pompy sa oddzielne do kazdego z kol natomiast 2 przewody wchodzace z prawej strony sa przewodami zasilajacymi.
Sposob ich polaczenia jest dowolny wg uznania.
Mozemy polaczyc jeden przewod zasilajacy i podlaczyc przednie kolo lewe i prawe w ten sam sposob dla drugiego przewodu kola tylne lewe i prawe.
Ja zastosowalem sposob na X czyli do przewodu zasilajacego podlaczylem jedno kolo przednie i jedno tylne.
Przyklad: Do przewodu zasilajacego za pomoca trojnika podlaczamy przednie kolo prawe i tylne kolo lewe dla drugiego przewodu zasilajacego podlaczamy przednie kolo lewe i tylne kolo prawe.

Po polaczeniu wedle uznania przewodow hamulcowych i skreceniu wszystkiego otrzymujemy cos takiego



U mnie wyglada to troszke nieciekawie ale nie bylo czasu wszystkiego dopasowac i wyszzlo co wyszlo :jezyk:

Wazne po podlaczeniu wszystkiego i sprawdzeniu czy nigdzie nie podcieka na laczeniach kola nalezy odpowietrzyc w celu lepszej efektywnosci hamulcow i zapobiegnieciu nieciekawym sytuacjam jak np. musimy nagle zahamowac a tu pedal w podlodze a samochod jedzie dalej :jezyk:
Mam nadzieje ze sie komus przyda wyglada to strasznie a dowiedziec sie cos to bardzo ciezko
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2010-01-01, 18:48   

sposob na pozbycie sie absu w 1g jak i w 2g :
odkrecasz kolo obojentnie ktore rozpinasz kostke od abs zakrecasz kolo
wyciagasz zegary wyciagasz zarowke od abs zamykasz zegary i masz po problemie
moim zdaniem nie potrzebie przekomibinowales :)
Ostatnio zmieniony przez Diabel 2010-01-01, 18:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
seba 
KLUBOWICZ


Pomógł: 32 razy
Wiek: 41
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 823
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-01, 20:39   

id?c tym tropem to ?atwiej wyj?? bezpiecznik a nie babra? si? z ko?em, ale kafarowi, chodzi?o o usuniecie a nie wy??czenie ABS-u
_________________

IS 220
 
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-02, 00:12   

Wylaczony ABS mialem przez 4 miesiace wlasnie przez wyciagniecie bezpiecznika ale z pompy ABSu mi sie lalo wiec musialem ja eksmitowac i teraz jest cacy a hebelki zyletka :lol2: Diabel, czytaj to nie boli temat dotyczy usuniecia ABSu a nie wylaczenia go :jezyk:
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
kamil4711 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 419
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-01-02, 09:01   

dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ?
 
 
 
SAMAEL 
KLUBOWICZ
Forumowa inkwizycja


Pomógł: 47 razy
Wiek: 36
Dołączył: 15 Lip 2007
Posty: 2207
Skąd: Wa-wa
Wysłany: 2010-01-02, 09:06   

kamil4711 napisał/a:
dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ?


nie, tylko kontrolka ABS'u

ps. ciesz? si? ?e mog?em pom?c Kafar :ok:
_________________

Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy ;)
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2010-01-02, 09:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kamil4711 
KLUBOWICZ


Pomógł: 19 razy
Wiek: 46
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 419
Skąd: Suwałki
Wysłany: 2010-01-02, 09:13   

[quote="SAMAEL"]
kamil4711 napisał/a:
dobry artykul , napewno ktos skorzysta , ale czy nie bedzie palil sie ce po od??czeniu ?


nie, tylko kontrolka ABS'u

a no wlasnie , moze opornik w kostce do abs-u by zalatwil sprawe , wtedy mozna by bylo oszukac kompa , osobiscie nie lubie jak mi cos na zegarach sie pali
 
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-02, 09:38   

SAMAEL, jestes wielki u mnie pali sie tylko kontrolka ABSu i zadnego CE nie ma :lol2:
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
Diabel 
wyjadacz



Pomógł: 13 razy
Wiek: 38
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 918
Skąd: Krakow ;)
Wysłany: 2010-01-02, 14:48   

czytalem czytalem i moim zdaniem bez sensu a jak bedziesz chcial sprzedac samochod to bedziesz to wszystko spowrotem wkladal ?
 
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-02, 17:54   

Samochod jest dla mnie i zeby nie wiem co to sprzedany nie bedzie to moje wielkie marzenie :jezyk: I gdyby byl plan sprzedazy to bym nie inwestowal.
Zreszta to nie tego temat dotyczy :protest:
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
Ostatnio zmieniony przez kafar_1989 2010-01-02, 18:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bobo 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Wiek: 37
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 258
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2010-01-03, 20:10   

Diabel napisał/a:
... i moim zdaniem bez sensu ...


a jaki sens ma jezdzenie z wylaczonym abs-em z ktorego dodatkowo cieknie..?? a poza tym to zawsze zmniejsza mase samochodu.. :jezyk:

kafar dbaj dalej o misia i powodzenia w dalszych modach.. :ok: :ok: :ok:
_________________
błądzić jest podobno rzeczą ludzką, głupców trwać w błędzie....
 
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-01-03, 21:32   

Dziekuje Bobo, staram sie zebys nie mogl powiedziec ze dales miska w rece czlowieka ktory o niego nie dbal :lol2: :lol2: :lol2:
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
PiotrekKRK 
KLUBOWICZ
newbie


Pomógł: 45 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 2386
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-09, 11:22   

Odgrzewam kotleta ale akurat mam k?opot z pomp? ABS-u, chc? j? wywali? i mam pytanie. te tr?jniki s? dost?pne w jakich? sklepach czy customowe robi?e? dla siebie? Je?li mo?esz to podaj ich wymiary (gwinty)
 
 
wojtek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 12:21   

to moze ktos ma info jaka waga jest absu?
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 13:29   

Obstawiam nie wi?cej jak 2-5kg ??cznie ze wszystkimi czujnikami i kabelkami.
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
 
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2010-07-09, 15:14   

Ponad 5kg wa?y sama pompa.
 
 
wojtek 
KLUBOWICZ

Pomógł: 7 razy
Dołączył: 01 Sie 2007
Posty: 925
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-07-09, 15:17   

pojade lada dzien na wage autem...potem bede ewentualnie modzil
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-09, 19:43   

pompa wazy kolo 3-4kg moze troszke wiecej
trojniczki kupujesz w kazdym sklepie motoryzacyjnym roznica w gwintach to gruby gwint szlo to do poloneza np i drobny gwint wiekszosc aut zachodnich i skosnookich :jezyk: kupujesz 2 trojniczki z drobnym gwintem i wszystko tak jak mam na zdjeciach i ma latac :lol2: :lol2: :lol2:
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
PiotrekKRK 
KLUBOWICZ
newbie


Pomógł: 45 razy
Wiek: 34
Dołączył: 01 Cze 2009
Posty: 2386
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-07-10, 10:47   

OK, dzi?ki za pomoc.
 
 
kafar_1989 
KLUBOWICZ

Pomógł: 13 razy
Wiek: 35
Dołączył: 05 Sty 2009
Posty: 654
Skąd: Lublin
Wysłany: 2010-07-10, 11:31   

:ok: no problemo senior :jezyk:
_________________
DSM 1G
4G63T 6bolt
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13