Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
TPS regulacja
Autor Wiadomość
kawior1gturbo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 9 razy
Dołączył: 31 Paź 2007
Posty: 256
Skąd: Śrem
  Wysłany: 2010-02-07, 10:00   TPS regulacja

1. Poluzować linkę gazu, lub zdjąć.
2. Podłączyć się z cyfrowym voltomierzem do złącza ECU wpinając sie w pin 19(napięcie wychodzące z czujnika TPS), oraz w pin 24 (uziemienie)
3. Włączyć zapłon i sprawdzić wskazania na voltomierzu.



standardowa wartość 0.48-0.52 V

4. Jeżeli wskazana wartość wykracza poza wielkość standardową, ustaw czujnik poprzez poluzowanie śrub mocujących TPS, oraz obracanie czujnika w prawo(zgodnie z ruchem wskazówek zegara), oraz w lewo(przeciwnie do ruchu wskazówek zegara), następnie dokręć śruby po uzyskaniu żądanej wartości.

Obracanie czujnika w prawo spowoduje zwiększanie wartości prądu na wyjściu.



5. Wyłącz zapłon
6. Ustawić linkę gazu w położeniu początkowym
7. odłączyć voltomierz
8. Odłączyć na minimum 10s minusowa klemę z akumulatora w celu zresetowania ustawień ECU.

KONIEC
_________________
GST 1991
Ostatnio zmieniony przez Trzcina 2013-10-26, 20:20, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2010-02-08, 23:11   

kawior1gturbo, przyda sie :ok:
Ale czy to jest tylko do ecli z silnikiem 4g63 ?? Czy mozna ta metode zastosowac w innych generacjach ??
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
Ostatnio zmieniony przez franko 2010-02-08, 23:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-12-21, 20:20   

a nauka wolnych obrotów po resecie ECU gdzie? ;p ale dinozaura odkopałem...
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 20:22   

zenek_bb napisał/a:
a nauka wolnych obrotów po resecie ECU gdzie? ;p ale dinozaura odkopałem...
tia... zawsze i do usranej śmierci chcecie te wolne obroty uczyć? to po co wy macie kondensatory w komputerze? przecież eclipse ma coś takiego jak auto adaptacja... ludzie !!!
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-12-21, 20:47   

nie wiem jak 2G, 1G będzie gasł po wyluzowaniu, potrzebuje nauki żeby znać potrzebną do utrzymania wolnych obrotów pozycji krokowca

kondensatory nie są od podtrzymywania napięcia w ECU :twisted: te co padają są od regulatora i stabilizatora napięcia 5V i od czegoś tam jeszcze, bodajże podtrzymanie licznika zegara procesora
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2010-12-21, 20:50   

dziwnie utarło sie na tym forum ze nauka wolnych obrotów resety kompa i LPG sa lekarstwem na wszystko... straszne..
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:05, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
zenek_bb 
KLUBOWICZ
1G 93' LPG Stag300+


Pomógł: 23 razy
Wiek: 35
Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 548
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2010-12-21, 20:56   

manual przewiduje naukę wolnych obrotów po każdej zmianie czujników lub regulacji lub rozładowaniu/wymianie akumulatora, nie ja to wymyśliłem :? niestety te ECU dosyć prymitywne są... ale za to proste
_________________
Kliknij dzisiaj na Pajacyka i Polskie Serce!!!

Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:06, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
piotr 
zielenina


Pomógł: 3 razy
Wiek: -60
Dołączył: 27 Lip 2007
Posty: 70
Skąd: ZGIERZ
Wysłany: 2010-12-22, 00:29   

Zenek twój ostatni post nie do końca jest prawdziwy ,(jakby tak wszyscy uczyli od nowa obrotów przy byle wymianie akumulatora to była by wielka porażka ). :ganja:to brzmi tak jak bym czytał instrukcje Forda (z drobiazgami odwołuję sie do autoryzowanego serwisu .)
_________________
Wyprzedaż garażowa części do eclipse 1G ......tel 506 277 665.............Piotr.
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:06, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
viader 
KLUBOWICZ


Pomógł: 45 razy
Wiek: 42
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 1667
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-12-22, 12:34   

piotr napisał/a:
Zenek twój ostatni post nie do końca jest prawdziwy ,(jakby tak wszyscy uczyli od nowa obrotów przy byle wymianie akumulatora to była by wielka porażka ).


Nierozumiem o co Ci chodzi, co za problem zostawić auto na te 10-15 minut, aż do włączenia wentylatora chłodnicy? Taka operacja jest jak najbardziej wskazana właśnie po każdej wymianie akumulatora. Dzięki temu masz odrazu stabilne wolne obroty i nie będzie Ci gasł po wciśnięciu sprzęgła. Oczywiście jak tego nie zrobisz to też po jakimś czasie się wszystko unormuje, ale po co się wnerwiać gasnącym autem przez pierwsze kilometry jazdy...

Poza tym co niektórzy nie musieliby regulować potem obrotów śrubką przy przepustnicy...
_________________
był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
wolf 
KLUBOWICZ


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 124
Skąd: Bukowno
Wysłany: 2010-12-22, 13:39   

Czy nauczysz go wolnych czy nie jakoś nie widzę różnicy. Jak obroty były wcześniej OK to i po będą. Sprawdziłem to mnóstwo razy. A napięcie prościej zmierzyć bezpośrednio na TPS bo kable masz na wierzchu nie trzeba tego robić na wtyczce od ECU. Tak jest po prostu prościej :)
_________________
wolf
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2012-01-22, 18:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
eclid30caogti 
zielenina



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 80
Skąd: malczyce
Wysłany: 2011-02-13, 13:35   

a czy ta regulacja działa tez w eclipsie 2g 96 rok 4g63 ????
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-13, 13:49   

tak
 
 
eclid30caogti 
zielenina



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 80
Skąd: malczyce
Wysłany: 2011-02-13, 14:03   

hmmm to cos mam nie tak pokazuje mi 11,94
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-02-13, 14:25   

w 2g jest inny pinout... lepiej wpiac sie bezposrednio w tps
 
 
eclid30caogti 
zielenina



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 80
Skąd: malczyce
Wysłany: 2011-02-13, 14:48   

no własnie cos jest nie tak robie to samo w drugim eclipsie i jest inna wartosc 3,92v a jesli wpiac sie bezp[osrednio to w jaki pin na TPS-ie??
 
 
kicek86 
mniejsza zielenina


Pomógł: 7 razy
Wiek: 38
Dołączył: 02 Mar 2010
Posty: 179
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2011-02-23, 08:37   

w piny 2 (sensor pinout) oraz 4 (sensor ground) według manuala jak wpinamy się bezpośrednio w TPSa
 
 
 
Largo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 712
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-05-28, 09:19   

2G 4G63T TPS
1 - Green/Yellow (+5v Sensor Power)
2 - Brown/Red (TPS output voltage)
3 - Yellow/Red (IPS switch)
4 - Black (Ground)

1G 4G63T TPS
1 - Green/Red (+5v Sensor Power)
2 - Green/White (TPS output voltage)
3 - NC
4 - Green/Black (Ground)
 
 
 
eclid30caogti 
zielenina



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 80
Skąd: malczyce
Wysłany: 2013-05-31, 08:36   

Jakie wartosci dla 2g?????
_________________
Eclipse 2g 4g63
Colt cjo mivec
 
 
Largo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 10 razy
Wiek: 36
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 712
Skąd: Kraków
Wysłany: 2013-06-03, 20:32   

eclid30caogti napisał/a:
Jakie wartosci dla 2g?????


Z tego co zauważyłem to te same wartości, tylko inne wyjścia pinów są.
 
 
 
eclid30caogti 
zielenina



Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 09 Sty 2010
Posty: 80
Skąd: malczyce
Wysłany: 2013-06-03, 21:38   

ok jutro zobacze co i jak

[ Dodano: 2013-06-05, 19:15 ]

A wiec tak robiłem dziś czyszczenie przepustnicy i regulacje obrotów w eclipsie 2g 4g63 .Poluzowałem linkę, śrubkę do regulacji cięgna wkręciłem 1 ,1/4 obrotu od momentu dotknięcia cięgła ,śrubką pod gumowa osłona wyregulowałem obroty tak by były 850 .TPS przed regulacja wyglądał tak jak na zdjęciu chodzi o położenie czyli śrubki były w połowie tej fasolki (zaznaczone na foto ) wartości jakie zmierzylem w tym położeniu 0,81 wiec za dożo gdyż ma być 0,48-0,52
wyregulowałem na 0,50




śrubki w fasolce TPS wyglądają tak przy tych wartościach .Co zauważyłem obroty wszystko ok tylko w momencie jazdy gdy np.jadę na 2 biegu puszczam gaz jest szarpniecie ,czuje to tylko wtedy gdy odciągam gaz wcześniej tego nie miałem czy to normalne ???
_________________
Eclipse 2g 4g63
Colt cjo mivec
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 21