Głowica |
Autor |
Wiadomość |
conti [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-21, 13:48 Głowica
|
|
|
Przy pracach remontowych g?owicy na co nale?y zwr?ci? uwag??
Chodzi mi g??wnie o cz??ci, czym si? kierowa? przy zakupie, jakie s? kryteria oceny elementu koniecznego do wymiany? Jakie marki s? godne polecenia i gdzie tego szuka??
My?l?, ?e kolega kiepuczi b?dzie mia? w tym temacie pole do popisu
Silnik 4g63 6bolt (D22A) |
Ostatnio zmieniony przez MATi 2011-04-14, 16:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-21, 14:38
|
|
|
to co powinno si? wymieni? to oceni firma kt?rej oddasz g?owic?, oni tylko mog? to sprawdzi?... na pewno warto wymieni? uszczelniacze zaw. komplet na ori lub Ferrea. przy okazji wymiany zak?ad kt?ry to robi powinien sprawdzi? prowadnice, czy zawory nie s? krzywe. wymy? ca?? g?owic? tak?e w ?rodku myjk? ultrad?wi?kow? i dok??dnie wyr?wna? g?owic? pod now? uszczelk?. je?eli zawieszaj? si?/cha?asuj? regulatory hydrauliczne mimo dobrego oleju to to te? przyda?o by si? wymieni?. oczywi?cie najlepiej na te "z du?? dzi?rk?" np. topline'a. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-21, 21:54
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | regulatory hydrauliczne mimo dobrego oleju to to te? przyda?o by si? wymieni?. | nie jest koniecznoscia ich wymiana... ale zamilkne jest to temat kontrowersyjny |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-21, 22:31
|
|
|
GOLDI napisał/a: | SAMAEL napisał/a: | regulatory hydrauliczne mimo dobrego oleju to to te? przyda?o by si? wymieni?. | nie jest koniecznoscia ich wymiana... ale zamilkne jest to temat kontrowersyjny |
powiem tak.... jak olej dobry 10w30 lub 10w40 nie pomorze i b?d? dalej ha?asowa? to s? dwie drogi.... albo wycisn?? olej z tych co s?, wymoczy? w nafcie, wycisn?? naft?, wysuszy?, w?o?y? z powrotem i modli? si? by dzia?a?y. Albo da? nowe z "du?? dziurk?" kt?re znacznie szybciej milkn? po odpaleniu itp. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
conti [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-10-21, 22:37
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | to te? przyda?o by si? wymieni?. oczywi?cie najlepiej na te "z du?? dzi?rk?" |
A ta du?a dziurka to gdzie ma by?, na g??wce regulatora czy te? na wej?ciu oleju?
Tak swoja drog? SAMAEL, to m?wi?c szczerze nic nie napisa?e?. Z Twojego tekstu wynika, ?e powinienem zanie? g?owic? do warsztatu i o nic sie nie pyta?. Nie chc? by? potraktowany przedmiotowo je?eli wiesz o czym m?wi?.
Wiem, ?e s? r??ne prowadnice jak i zawory, s? r??ne spr??yny i uszczelki trzonk?w zaworowych.
Jedne pewnie maj? zastosowania wyczynowe inne cywilne. I tutaj chcia?em wychwyci? granic? op?acalno?ci zastosowania takiego elementu, a nie innego. Jak to m?wi? ?eby "nie przestrzeli?", ale ?eby mie? ?wiadomo?? czy te? komfort psychiczny dobrej inwestycji.
W mi?dzy czasie zrodzi?o si? u mnie r?wnie? pytanie: czym si? r??ni? zasadniczo g?owice fazy I do np. VI ?
SAMAEL, masz jeszcze ten komplet regulator?w, odnalaz?e? go? |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-22, 09:22
|
|
|
Nie jeste? w stanie oceni? stanu ani zawor?w, ani prowadnic SAMODZIELNIE. Musisz zawie?? do dobrego autoszlifu i powiedzie? aby to sprawdzili, nawet ja majac warsztat nie spawdz? ci owalizacji zaworu do 0,001 lub nie sprawdz? mikrop?kni?? lub roztoczenia prowadnicy. To s? rzeczy kt?rych nie da si? zrobi? samemu. Poprostu. Oczywi?cie nale?y tak?e dotrze? zawory do g?adzi zaworowej g?owicy, to ju? mo?esz sam zrobi? ale zajmie ci to tydzie? z wiertark? elektryczn? i past? do docierania zawor?w.... a i tak zrobisz to minimalnie krzywo
nie nie mam ju? tych regulator?w.... tylko spr??ynki mi zosta?y i par? zawor?w O.o .... oczywi?cie tych krzywych. I to ?e s? krzywe zdiagnozowa? autoszlif... ja na nie patrz?, mierz?, przyk?adam do linijki i proste jak drut, a jednak maj? skrzywienie k?towe przy "stopce" zaworu rz?du 0,084* ... co ju? je dyskwalifikuje...
Tak wi?c je?eli nie chcesz "przestrzeli?" cenowo itd. To ja proponuje oryginalne cz??ci, ?adne inne prucz uszczelki dekla pokrywy zawor?w si? tutaj NIE SPRAWDZAJ?. Ale ?eby wiedzie? co trzeba wymieni? to trzeba odda? g?owic? do sprawdzenia. Prowadnice powinni wymieni? ci na miejcu jak b?dziesz mia? jak?? walni?t? bo tutaj nie ma du?o filozofji i kazda w sumie b?dzie dobra.
Uszczelniacze trzonk?w zaworowych tolko ori lub jak chcesz co? lepszego co kosztuje 10usd wi?cej oko?o to uszczelniacze Ferrea.
Zawory to wiadomo.... ori najlepiej. Chyba ?e chcesz przeciera? szlak i znajdziesz cos ta?szego.
Spr??ynek i tale?yk?w si? NIE WYMIENIA. te elementy si? nie zu?ywaj?.
Uszczelka pod glowic?... hmm ... na pewno nic z asortymentu JC auto.... polecma ORI, pewnie i skutecznie na d?ugo
Co do regulator?w to "te z du?? dzi?rka" to s? te co maj? du?? dziurk? na "wej?ciu" i "wyj?ciu"
http://cgi.ebay.com/ebaym...sspagenameZWDVW
tak wygl?daj?. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
Diabel
wyjadacz
Pomógł: 13 razy Wiek: 39 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 918 Skąd: Krakow ;)
|
Wysłany: 2007-10-22, 09:43
|
|
|
A miales mi SAMAEL, Poszukac tych popychaczy na warsztacie to taki maly off topic |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-31, 16:08
|
|
|
Podepn? si? do tematu, b?d? musia? zrobi? pr?dzej czy p??niej remont silnika bo wcina sporo oleju(mi?dzy 0,5-1l/1000km), ostatnio zacz?? te? puszcza? dym z rury . Chcia?bym spyta? ile b?dzie kosztowa? kompletny remont silnika na dobrych cz??ciach? No i gdzie w Warszawie zrobi? mi ten remont porz?dnie i bez zdarcia ze mnie sk?ry? Samael czy podj??by? si? takiego remontu jak sko?uj? got?wk?? Odrazu musia?bym zmieni? sprz?g?o bo si? ?lizga i mo?e skrzyni |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2007-10-31, 20:34
|
|
|
Dobre czesci to ja ci moge sciagnac . a z samaelem porozmawiaj kto zrobiu ci remont bo watpie by samael remontowal silniki do tego potrzebne sa urzadzenia i maszyny, stanowisko do obrubki glowic i etc, zwykle warsztaty nie robia tego. Chyba ze jakies podstawowe rzeczy jak rozrzad, wymiana uszczelniaczy zaworowych, cieknace uszczelki, uszczelka pod glowica etc. samael pewnie moze ci wyjac i wlozyc silnik. |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-10-31, 22:10
|
|
|
No napewno odezw? si? do Ciebie kiepuczi, m?g?by? mi powiedzie? ile mniej wi?cej potrzeba kasy na cz??ci potrzebne do remontu?Wszystkie uszczelki, pier?cionki itp.?Nie wiem czy trzeba zmienia? wszystko ale jak ju? rozbiera? silnik to warto chyba zmieni? wszystko aby nie robi? dwa razy. Zastanawiam si? czy odrazu czego? nie wzmocni? w silniku przy okazji remontu, co o tym my?lisz, czy to si? op?aca?Przepraszam....wiem, ?e si? nie op?aca ale czy za niewielk? dop?at? w stosunku do oryginalnych cz??ci czy nie da si? poprawi? troszk? mocy? Chcia?bym przeznaczy? tak ok. 5000z? na remont, zmian? sprz?g?a(bo si? ?lizga chocia? by?o wymieniane jakie? 20ty? temu) i ewentualnie podmieni? odrazu skrzynk? bo moja ma problemy z 3 pierwszymi biegami i wstecznym(da si? je?dzi? ale haczy i odbiera rado?? z jazdy). Czy da si? zrobi? to wszystko z cz??ciami i robocizn?? |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-11-01, 10:48
|
|
|
Diabel napisał/a: | A miales mi SAMAEL, Poszukac tych popychaczy na warsztacie to taki maly off topic |
wys?a?em ci chyba pw ?e nie mam ju? ? musia?y na z?om p?j?? bez mojej wiedzy |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
wolf
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 124 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2007-11-01, 13:57
|
|
|
Przy remoncie silnika napewmno warto pomyslec o wyrzuceniu walkow balansowych bo to straszny feler , oczyeiscie nalezy pamietac o wywarzeniu ukladu korbowo tlokowego i walu wraz z kolem zamachowym . Balans shaft kit - to oczywiscie dodatkowy koszt ale moim zdaniem warto i to bardzo bo masz spokojna glowe ze pasek sie nie zerwie a i panewki od tych walkow lubia sobie wyleciec a kilka takich przypadkow widzialem i na wlasnej skorze tez to znam. No a przy okazji tego zabiegu warto wspomniec ze silnik szybciej wkreca sie na obroty. Tak wiec same plusy! Pozdro. |
_________________ wolf
|
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-11-01, 16:26
|
|
|
Tylko ze troche mocniej trzesie ale to prawda, ze lepiej sie wykreca. |
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-11-01, 16:34
|
|
|
Jak sko?uj? kas? to o tym pomy?l?, musz? te? znale?? w Warszawie kogo? kto si? na tym zna i dobrze wszystko zrobi. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-11-01, 16:47
|
|
|
zapraszam, remont g?owicy mam za sob? w talonie, nic strasznego. wal na PW jak by co. |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
viader
KLUBOWICZ
Pomógł: 45 razy Wiek: 42 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 1667 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2007-11-01, 21:14
|
|
|
Ok, odezw? si? na 100% ale to za jaki? czas bo narazie trzeba zgromadzi? fundusze. |
_________________ był: Eclipse 1G 2.0 GS 6 bolt euro
jest: Alfa Romeo 166 2,4 JTDM 20V |
|
|
|
|
wolf
KLUBOWICZ
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 124 Skąd: Bukowno
|
Wysłany: 2007-12-02, 16:35
|
|
|
Nawiazujac do wypowiedzi alliasa ze troche bardziej trzesie to jest to absolutna bzdura jesli trzesie to albo cos zostalo spartolone np: wywarzenie ukladu korbowo tlokowego albo jest to kwestiaa reguacji ale predzej to pierwsze acha nalerzy pamietac ze wal na koniec wywarzamy wraz z kolem zamachowym a na dowod powiem tak ja u siebie balansow nie mam a silnik jak pracuje to moge szklanke z woda na nim postawic. |
_________________ wolf
|
|
|
|
|
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 2007-12-03, 19:23
|
|
|
wolf napisał/a: | Nawiazujac do wypowiedzi alliasa ze troche bardziej trzesie to jest to absolutna bzdura jesli trzesie to albo cos zostalo spartolone np: wywarzenie ukladu korbowo tlokowego albo jest to kwestiaa reguacji ale predzej to pierwsze acha nalerzy pamietac ze wal na koniec wywarzamy wraz z kolem zamachowym a na dowod powiem tak ja u siebie balansow nie mam a silnik jak pracuje to moge szklanke z woda na nim postawic. |
Zwracam honor. W tej kwestii slyszalem tylko jedna wersje. |
|
|
|
|
oblak
KLUBOWICZ
Pomógł: 8 razy Wiek: 38 Dołączył: 29 Sie 2007 Posty: 648 Skąd: grodzisk maz
|
Wysłany: 2007-12-03, 21:01
|
|
|
A czy mo?ecie przybli?y? troszke temat wa?ka balansowego, fakt co nie co s?ysza?em, tylko tak sie zastanawiam czy kto? to robi?..... |
|
|
|
|
maniu [Usunięty]
|
|
|
|
|
|