Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Troche wiadomosci na temat zbieznosci
Autor Wiadomość
allias
[Usunięty]

Wysłany: 2007-12-04, 19:58   Troche wiadomosci na temat zbieznosci

Zdaje sobie sprawe ze nikt nie bedzie robic zbieznosci samemu (choc kto wie) ale dano mi do zrozumienia ze moze sie przydac troche info na temat zbieznosci i zawieszenia. To jest pierwszy z cyklu "Co zrobic zeby sie lepiej trzymal"

--- Musze uprzedzic ze czesc info bedzie po angielsku bo malo mi jest znana terminologia polska, jesli ktos zna odpowiedniki - to poprawie. ---

WLASCIWA ZBIEZNOSC:
1. Zbieznosc na 4 kola = Przod i tyl
2. Zbieznosc "Thrust" = Gdzie tylne kola sa ustawione w stosunku do tylnich

Drugi przypadek jest poprostu rezultatem wlasciwej zbieznosci na 4 kola.

Zalety zbieznosci na 4 kola/Thrust:
• Dluzsza zywotnosc opon
• Lepsza przyczepnosc
• Pomaga w zmniejszeniu nieregularnego zcierania sie opon
• Pomaga w eliminacji "sciagania na strone" (nie zawsze go calkowicie eliminuje)
• Moze nawet pomniejszyc spalanie (w skrajnych przypadkach)

CAMBER
DEFINICJA: W polskich opisach znalazlem ze opisuje sie jako kat nachylenia. Jest to kat ktory zawiera sie pomiedzy linia prostopadla do drogi a gora kola.
CEL: Ustawianie centruje nacisk na opone eliminujac sciaganie na strone. Wlasciwe ustawienie redukuje niewlasciwe scieranie i sciaganie.
ZA DZUY KAT -/+:
a) Scieranie na zewnatrz/wewnatrz opony.
b) Dodatkowe obciazenie na czesci zawieszenia powodujac ich szybsze zuzywanie.
c) Sciaga na jedna strone na prostej.





CASTER:
DEFINICJA: Spotkalem sie z definicja jako kat wyprzedzenia. Jest to kat w plaszczyznie pomiedzy dolnym a gornym wzglednie gornym mocowaniem amortyzatora.
CEL: Kat wyprzedzenia wplywa na stabilnosc a takze reakcje ukladu kierowniczego. Np jak sprawnie kierownica odbija. (W NASZYCH SAMOCHODACH NIE MA MOZLIWOSCI JEGO ZMIANY)
Zbyt duza roznica pomiedzy stronami powoduje sciaganie na strone.




Oba wymienione parametry sa elementami geometrii. Teraz czas na zbieznosc.


TOE:
DEFINICJA: Czyli poprosu zbieznosc. Jest to roznica pomiedzy przodem kol a tylem kol (na jedej osi) mierzonej na wysokosci polsi.
CEL : Minimalizuje nadmierne i nie rowne zuzywanie sie opon. Pomaga w skrajnych przypadkach w lepszej przyczepnosci.
Za duza zbieznosc:
a) Zle scieranie opon na zewnatrz.
b) Mozliwe tworzenie sie efektu "pily" lub "zabkowania" na oponie.
c) Odczuwalne ostre zaciecia na gumie.





THRUST ANGLE:
DEFINICJA: Jak jest ustawiona przednia os w stosunku do tylnej. Gdzie miesci sie linia centralna samochodu.
Zly Thrust bedzie powodowal:
a) Scieranie sie opon.
b) Zle ustawienie kierownicy nawet przy dobrej zbieznosci.
c) Moze sciagac na strone.
d) Samochod bedzie wygladal z tylu jakby porzadnie oberwal z boku.





Przyklad raportu: grapiczna i tekstowa



Pozniej jeszcze troche dopisze... to dopiero poczatek.
Ostatnio zmieniony przez allias 2007-12-04, 19:59, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
franko 
KLUBOWICZ


Pomógł: 68 razy
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2009
Posty: 1860
Skąd: poddebice
Wysłany: 2010-07-24, 10:53   


odgrzewam :jezyk:
Mam zamiar zamontowac KYB AGX +EIBACH PRO KIT
Mam pytanie , jakie sa opcje camber kit-ow w 1G i gdzie mo?na je dostac??
_________________
drążek, sprzęgło, pełny gaz :D
 
 
 
pawel8654 
mniejsza zielenina



Pomógł: 6 razy
Wiek: 37
Dołączył: 28 Sty 2009
Posty: 161
Skąd: ok/krakowa
Wysłany: 2010-07-24, 17:15   

A ja mam takie pytanie odnosnie zbie?no?ci da rady w g1 ustawi? k?t przednich k?? tak jak na rysunku 1
 
 
djmil 
KLUBOWICZ


Pomógł: 36 razy
Dołączył: 05 Wrz 2008
Posty: 606
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2010-07-24, 19:08   

Z tego co widzia?em w 1g zwrotnica jest mocowana bezpo?rednio do amorka za pomoc? dw?ch srub. Je?li g?rna sruba w oryginale nie jest mimo?rodowa, wystarczy tak? za?o?y? i regulowa? k?t pochylenia.
 
 
songoku 
zielenina



Wiek: 42
Dołączył: 10 Lis 2008
Posty: 69
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2010-07-26, 13:04   

Nie wiem jak w 1G ale w moim 4G jest podobnie. Mocowanie zwrotnicy na 2 ?ruby. Nie s? mimo?rodowe, jedyn? opcj? zmiany pochylenia jest zamontowanie ?ruby o mniejszej ?rednicy, na g?rze. Takie rozwi?zanie podawa? komputer, na kt?rym ustawiana by?a zbie?no??. Oczywi?cie z t? ?rednic? w ramach zdrowego rozs?dku aby nie p?k?a :ok:
_________________
Ach te DSM'y...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 12