Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
wibracje kierownicy podczas hamowania?
Autor Wiadomość
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-05-03, 20:54   

Masz zapieczone tłoczki. Kup reperaturki zacisków wszystko rozbierz przeczyśc posmaruj smarem do zacisków i odpowietrz a będą na pewno działac :)
 
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-04, 00:50   

reperaturki to sie wstawia w zgnite ranty a do hamulców jest zestaw naprawczy uszczelniaczy ale jak masz skorodowany tłoczek to zestaw uszczelniaczy nic nie da. Sprawdź w jakim stanie jest tłoczek zanim zaczniesz go wkręcać bo jak jest skorodowany i wkrecisz tłoczek to szlak trafi uszczelniacze i sie poleje cylinderek.
 
 
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-05-04, 08:28   

Jeżeli jest skorodowane to i tak trzeba to wymienic żeby szlag nie trafił podczas jazdy bo wtedy będzie nie ciekawie a co do polania to będzie to płyn hamulcowy a nie cylinderki
 
 
 
Danuś 
KLUBOWICZ

Wiek: 44
Dołączył: 24 Lut 2008
Posty: 73
Skąd: Katowice
Wysłany: 2011-05-04, 19:32   

więc tak rozkręciłem dziś hamulce, przeczyściłem co sie dało, gumy i tłoczki są w porzadku odpowietrzyłem i w sumie jest ok, tarcze z tyłu cieple widac że hamują chociaż oczekiwałem nieco więcej coś jak z przodu no ale może za duzo wymagam od hamulcy w gs ogólnie może być pojeżdzę trochę i zobacze jak będzie dalej.
 
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-04, 19:40   

Danu? napisał/a:
więc tak rozkręciłem dziś hamulce, przeczyściłem co sie dało, gumy i tłoczki są w porzadku odpowietrzyłem i w sumie jest ok, tarcze z tyłu cieple widac że hamują chociaż oczekiwałem nieco więcej coś jak z przodu no ale może za duzo wymagam od hamulcy w gs ogólnie może być pojeżdzę trochę i zobacze jak będzie dalej.
tylny hamulec bierze okolo 15-30% udzialu w hamowaniu w eclipsie... wiec nie oczekuj cudow od tylknich hebli :P w innych markach ten przedzial procentowy jest troche inny
 
 
Emilio
[Usunięty]

Wysłany: 2011-05-05, 12:57   

kolo, odbiłeś piłeczke :jezyk: długo by tak można :amen:
 
 
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-05-05, 18:32   

Ważne że wszystko już jest ok z samochodem :D
 
 
 
shorty1988
[Usunięty]

Wysłany: 2011-06-01, 17:45   

Podepnę się pod temat:
-jadąc dzisiaj z pracy przy lekkim depnięciu na hamulec czuć drganie na pedale hamulca i dziwny dzwięk jakby coś przycierało (klocki mam brembo-mają jeszcze z 1cm grubości) tarcze są wentylowane - widać na nich fioletowe jakby przetarcia (przegrzane?). O co chodzi? Przy gwałtownym/mocnym wciśnięciu hamulca nie ma żadnych z tych objawów...
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-06-01, 20:58   

shorty1988 napisał/a:
tarcze są wentylowane - widać na nich fioletowe jakby przetarcia (przegrzane?)

A jak długo jeździsz na tych tarczach ? Możliwe że zbyt gwałtownie hamowałeś na początku po kupnie i się zwichrowały. Albo nie dotarłeś kompletu co jest zalecane. Ja miałem bardzo podobne przypadki ale u mnie przy lekkim hamowaniu drżała kierownica (telepało nią). U mnie spowodowane to było,że jeździłem po mieście i dużo hamowałem, a potem wpadłem w dużą kałuże wody - od szoku termicznego się zwichrowały... niestety nagła zmiana temperatur tak działa na gorące tarcze. A może ty też umyłeś swoje na myjni zimną wodą jak były gorące? Ogólnie kilka osób pisało w innych postach że jak drży kierownica przy hamowaniu - to winne są przednie hamulce. Jeśli drży pedał hamulca to wina leży po stronie tylnych hebli. Jeśli masz GS'a to zapewne masz bębny z tyłu - zobacz czy wszystko w środku z nimi w porządku,może coś trze lub blokuje, i sprawdź czy po dłuższej jeździe nie masz gorącej którejś felgi z tyłu. pozdrawiam
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-06-01, 21:03   

Podczepie sie pod temat.

Przekładałem na wulkanizacji 4 dni temu opony na letnie, praktycznie po wyjechaniu z wulkanizacji pojawiły się drgania na kierownicy podczas hamowania od 60 km w dół lub z większej prędkości oraz powyżej 100 km na godzine przy przyśpieszaniu.
Myślałem że felgi źle wyważyli ale byłem u nich dzisiaj jeszcze raz i felgi są wyważone ok.
O co tu chodzi??
 
 
 
elinwar 
KLUBOWICZ


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 912
Skąd: D?bica
Wysłany: 2011-06-01, 21:09   

Drgania kierownicy powyżej 100 km/h (bez hamowania) sa spowodowane złym scentrowaniem felgi względem piasty (najczesciej brak/lub źl dobrany pierścien centrujący). Powyżej 100 km/h siły tarcia (wywołane dociskiem felgi do piasty przez szpilki) zostają zrywane i gdy felga nie ma prawidłowego centrowania zaczyna pływać na piaście.
Idealnie dobrany pierścień centrujący załatwi sprawę.
_________________
Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r
 
 
 
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-06-01, 21:10   

tylko troszke to dziwne bo na tych samych felgach były zimówki i nie było problemu, nie używałem nigdy do nich pierścieni
 
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-06-01, 21:28   

kolo, a przypatrz się dokładnie tym oponą. Może gdzieś Ci mały bąbel wyskoczył lub się wyząbkowała od wewnętrznej strony.
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
elinwar 
KLUBOWICZ


Pomógł: 20 razy
Wiek: 39
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 912
Skąd: D?bica
Wysłany: 2011-06-01, 21:43   

pornus69 gdyby wyskoczył gdzieś babel to przy 100 km/h opona by sie rozleciała.

kolo - zmień opony przód->tył sprawdzisz czy same opony (para) jest dobrze wyważona (aczkolwiek nie wierze ze bicie opony były na tyle duże aby było odczuwalne na kierownicy).
_________________
Było: Talipse; 1998 r, BMW 850i; 1993 r
Jest: Citroen C6 2006 r
 
 
 
kolo 
KLUBOWICZ

Pomógł: 29 razy
Wiek: 40
Dołączył: 27 Lut 2008
Posty: 292
Skąd: Wałcz
Wysłany: 2011-06-01, 23:41   

dzisiaj jak wyważali mi opony drugi raz w sumie sprawdzali to powiedziałem żeby przełożyli przód tył i jest to samo cały czas

[ Dodano: 2011-06-01, 23:43 ]
może żeczywiście to wina opon bo kumpel mi je z niemiec przywiózł. Ale sprawdzali mi je i bicia nie odczuli chyba że jest minimalne to mógł nie wyczuć. Chyba jutro założe na chwile zimówki żeby to sprawdzić, sam już nie wiem
 
 
 
pornus69 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Wiek: 36
Dołączył: 12 Gru 2009
Posty: 603
Skąd: Wloclawek/Hoofddorp
Wysłany: 2011-06-02, 11:17   

elinwar, ja ostatnio jechałem do Holandii i dałem na chwilę jechac kobiecie - oczywiście zachaczyła o krawężnik i wyskoczył mały bąbel. Fakt,nie był duzy więc jechałem na niej do końca. Przejechałem ponad 1000km ze średnią prędkością 100-120km/h i nic się nie stało.Nawet bicia większego nie odczuwałem. Zależy jaka opona,niektóre sa mniej a niektóre bardziej wytrzymałe... Ale masz rację duzo opon by się rozleciało przy tej prędkości ale to chyba tez zalezy jak duży bąbel się zrobi.
_________________
Life is 2 short to drive boring cars ;)
 
 
 
Tofik 
KLUBOWICZ
Mistrz Ciętej Riposty


Pomógł: 68 razy
Wiek: 40
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 2724
Skąd: Kielce
Wysłany: 2011-06-02, 14:08   

nie wiem od czego zalezy, ale lat temu do tylu ze 5 mialem nissana i na zimowce bialem bombel wielkości dloni niemowlaka - czyli nie maly. bić nie bilo. przejeździlem tak kilka miesiecy nieraz z prędkościami powyzej 100 a nawet 120 i trzymala się opona dzielnie. Jeździla na tyle pprzezornie i dopiero przy duzej prędkości (130) jak wpadlem w dzire to się poddala.
także albo z bomblem strzeli albo nie, nie ma reguły moim zdaniem przy jakiej prędkości
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8