Zewnętrzny Wastegate i rodzaje jego sterowania |
Autor |
Wiadomość |
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-14, 13:17 Zewnętrzny Wastegate i rodzaje jego sterowania
|
|
|
Siema.
Są dwa rodzaje sterowania zewnętrznym wastegate.
takie- przeważnie stosowane przy MBC
I takie zalecane przy EBC
Spotkałem sie w wielu autach, że 1 opcja jest stosowana również przy EBC. Podobno to jest błąd.
Druga opcja podobno jest bezpieczniejsza bo nawet gdy zatrze sie nam zawór WG albo w skrajnych przypadkach oderwie się/pęknie membrana to nie nastąpi przeładowanie.
U mnie mam 1 opcję z EBC i niestety trzpień zaworu przepuszcza przez co gazy przechodzą przez trzonek zaworu i turbo przeładowuje nawet gdy całkowicie otworzę zawór EBC.
Jakie macie z tym doświadczenia? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-14, 13:33
|
|
|
Jeszcze jedna opcja jeśli nie będziesz zmieniał ciśnienia za każdym razem to możesz kupić odpowiednią sprężynę do WG i mieć zawsze takie ciśnienie jakie chcesz |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-14, 13:46
|
|
|
Pablo1o, jak masz u siebie? |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-14, 15:23
|
|
|
Sprężyna |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-02-14, 21:25
|
|
|
jagos napisał/a: | Spotkałem sie w wielu autach, że 1 opcja jest stosowana również przy EBC. Podobno to jest błąd. | bo ?
czy ty w ogole rozumiesz jakd ziala EBC/MBC? |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-14, 22:22
|
|
|
GOLDI napisał/a: | jagos napisał/a: | Spotkałem sie w wielu autach, że 1 opcja jest stosowana również przy EBC. Podobno to jest błąd. | bo ?
czy ty w ogole rozumiesz jakd ziala EBC/MBC? |
nie wiem wiesz.... mape 2D w DC Table to tak sobie maluje jak mi sie podoba
[ Dodano: 2016-02-14, 22:24 ]
przeczytaj raz jeszcze co napisalem.... tam jest odpowiedz na Twoje pytanie |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-02-15, 00:14
|
|
|
czytam i czytam i nie wierze w co piszesz EBC jak i MBC działaja dokladnie tak samo.. na zadadzie bleed'a... z ułomnością MBC i wadach z nim związanymi. czego nie ma w EBC... wiec rozroznianie ze mbc jest rozny od ebc na kozysc pierwszego jest skrajnie nie poprawne... jak Ci wg cos przepuszcza i upuszcza to jest uszkodzony/wyeksploatowan... zreszta pierwszej nowosci to on juz nie jest.. i chyba nawet przy skladaniu tego projektu XX lat temu też już był uzywany a nie nowy zakladany... wiec przyczyn szukaj w wyeksploatowaniu termiczym sprzetu a nie siaczu teorii nie majacych nic wspolnego z rzeczywistościa ) |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-15, 09:41
|
|
|
Z calym szacunkiem Goldi. Zadałem proste pytanie. Kto ma jakie doświadczenie ze sterowaniem WG. I kto jak ma u siebie podłączone podcisnienia i regulatory. Pablo zrozumial i odpowiedział a nie kreci makaronu. Liczyłem na to, że napiszesz, które rozwiązanie jet lepsze bo widziałes wiele projektów, ale Ty musisz wyłuskać część wypowiedzi i robić z niej aferę.
Wiem, że WG u mnie przepuszcza i dlatego nie ma możliwości jeżdzenia na drugiej mapie, ale przed złożeniem drugiego pomyślałem, że podłączę go jak w 2 opcji.
Temat do zamknięcia bo niczego sie tu nie dowiem. |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-02-15, 09:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2016-02-15, 15:20
|
|
|
napisałem Ci, tutaj nie jest problem w podpieciu sterowania. tylko z samym zaworem. |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
jagos
KLUBOWICZ
Pomógł: 40 razy Dołączył: 14 Lis 2009 Posty: 1677 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2016-02-16, 15:29
|
|
|
Piotrze, ale ja nie chce by ktoś mi pisał z czym mam problem a, która opcja sterowania jest lepsza.
1 jest fajna przy MBC albo jak ktoś ma zwykły aktuator.
2 wydaje się być dokładniejsza po przeczytaniu kilku for |
_________________ Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
|
|
|
|
|
|