Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Zewnętrzny Wastegate i rodzaje jego sterowania
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-14, 13:17   Zewnętrzny Wastegate i rodzaje jego sterowania

Siema.

Są dwa rodzaje sterowania zewnętrznym wastegate.

takie- przeważnie stosowane przy MBC



I takie zalecane przy EBC



Spotkałem sie w wielu autach, że 1 opcja jest stosowana również przy EBC. Podobno to jest błąd.
Druga opcja podobno jest bezpieczniejsza bo nawet gdy zatrze sie nam zawór WG albo w skrajnych przypadkach oderwie się/pęknie membrana to nie nastąpi przeładowanie.

U mnie mam 1 opcję z EBC i niestety trzpień zaworu przepuszcza przez co gazy przechodzą przez trzonek zaworu i turbo przeładowuje nawet gdy całkowicie otworzę zawór EBC.

Jakie macie z tym doświadczenia?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-14, 13:33   

Jeszcze jedna opcja jeśli nie będziesz zmieniał ciśnienia za każdym razem to możesz kupić odpowiednią sprężynę do WG i mieć zawsze takie ciśnienie jakie chcesz :)
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-14, 13:46   

Pablo1o, jak masz u siebie?
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-14, 15:23   

Sprężyna :)
_________________
Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! :)
 
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-02-14, 21:25   

jagos napisał/a:
Spotkałem sie w wielu autach, że 1 opcja jest stosowana również przy EBC. Podobno to jest błąd.
bo ?
czy ty w ogole rozumiesz jakd ziala EBC/MBC?
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-14, 22:22   

GOLDI napisał/a:
jagos napisał/a:
Spotkałem sie w wielu autach, że 1 opcja jest stosowana również przy EBC. Podobno to jest błąd.
bo ?
czy ty w ogole rozumiesz jakd ziala EBC/MBC?


:wtf:

nie wiem wiesz.... mape 2D w DC Table to tak sobie maluje jak mi sie podoba :roll:

[ Dodano: 2016-02-14, 22:24 ]
przeczytaj raz jeszcze co napisalem.... tam jest odpowiedz na Twoje pytanie
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-02-15, 00:14   

czytam i czytam i nie wierze w co piszesz ;) EBC jak i MBC działaja dokladnie tak samo.. na zadadzie bleed'a... z ułomnością MBC i wadach z nim związanymi. czego nie ma w EBC... wiec rozroznianie ze mbc jest rozny od ebc na kozysc pierwszego jest skrajnie nie poprawne... jak Ci wg cos przepuszcza i upuszcza to jest uszkodzony/wyeksploatowan... zreszta pierwszej nowosci to on juz nie jest.. i chyba nawet przy skladaniu tego projektu XX lat temu też już był uzywany a nie nowy zakladany... wiec przyczyn szukaj w wyeksploatowaniu termiczym sprzetu a nie siaczu teorii nie majacych nic wspolnego z rzeczywistościa )
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-15, 09:41   

Z calym szacunkiem Goldi. Zadałem proste pytanie. Kto ma jakie doświadczenie ze sterowaniem WG. I kto jak ma u siebie podłączone podcisnienia i regulatory. Pablo zrozumial i odpowiedział a nie kreci makaronu. Liczyłem na to, że napiszesz, które rozwiązanie jet lepsze bo widziałes wiele projektów, ale Ty musisz wyłuskać część wypowiedzi i robić z niej aferę.

Wiem, że WG u mnie przepuszcza i dlatego nie ma możliwości jeżdzenia na drugiej mapie, ale przed złożeniem drugiego pomyślałem, że podłączę go jak w 2 opcji.

Temat do zamknięcia bo niczego sie tu nie dowiem.
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2016-02-15, 09:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2016-02-15, 15:20   

napisałem Ci, tutaj nie jest problem w podpieciu sterowania. tylko z samym zaworem.
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-02-16, 15:29   

Piotrze, ale ja nie chce by ktoś mi pisał z czym mam problem a, która opcja sterowania jest lepsza.

1 jest fajna przy MBC albo jak ktoś ma zwykły aktuator.

2 wydaje się być dokładniejsza po przeczytaniu kilku for
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 13