Jak wymienic pompe paliwa w Twoim Struclu 2g :) |
Autor |
Wiadomość |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-29, 22:37 Jak wymienic pompe paliwa w Twoim Struclu 2g :)
|
|
|
Potrzeba kilku narzedzi: klucz 19 i 14 do odkreecenia przewodu paliwowego, nasadowa 8 z przedlozka do odkrecenia dekla calej pompy, srubokret krzyzakowy do odkrecenia zaslepki zbiornika oraz sciagasz do opasek ewentualnie kleszcze... i kawalek mlota... bo bez mlota to nie robota
sciagnij kanape tylna (dwa zaczepy z przodu/spodu kanapy
krzyzak w lape i odkrecamy obudowe
nie zapomij o odkreceniu "trzymacza" wi?zki do pompy
naszym oczom ukazuje sie dekiel przy ktorym zamocowana jest pompa, odpinamy wiec wyczke
i jeszcze jedna
niepotrzebne kable upychamy gdzies miedzy karoseriie a zbiornik by nie przeszkadzaly
czas na dziewietnache i czternache, by sprobowac poluzowac przewod (jesli sie nie uda to nic na sile bo obrobicie przewod i bedzie zle
kolejny etap to sciagacz do opasek lub kleszcze i sciagamy zacisk
sciagamy przewod powrotu
Kolejny etap to próba odkręcenia przewodu paliowego pod bakiem paliwa, do tego kroku potrzeba kanału, bądź podnośnika. Niezbędny do tej czynności będzie klucz 6-kątny o rozmiarze 14 do przewodów paliwowych. Jednak z racji wieku już starego samochodu niejednokrotnie ten przewód "scala się" z resztą stanowiąc element nie do odkręcenia...
Odciąć przewód w takim przypadku nie bardzo się da ponieważ uszkodzimy gwint na złączach przy próbie ich nacięcia i będzie nieszczelność pod wysokim ciśnieniem paliwa. Inna opcja to wymiana całej lini paliowej aż do szyny paliwa (kosztowna operacja). Opcja ostateczna, prostsza często praktykowana na dsm tuner to delikatne nacięcie fragmentu karoserii i wyciągnięcie koszyka pompy bez rozkręcania przewodu. W moim przypadku nastąpił ten czarny scenariusz... cóż...
odkręcając około 6 śrub na klucz 8 i wyciągamy kosz pompy z mocowaniem... teraz przydaje sie wyciecie by mozna bylo manewnrowac calym koszykiem by spokojnie zdemontować pompe paliwa
odkrecajac calosc mozna to zabrac na stol i spokojnie sie nad tym dalej doktoryzowac
pompa paliwa denso gst
i znow krzyzak w lape i odkrecamy trzmyanie pompy od dolu,
i ukazuje nam sie pompa z wtyczka
rozpinamy wtyczke...
uwaga! o to elementy uszczlenienia pompy! bardzo istotne elementu:
zakladamy w takiej kolejnosci
skladanie nastepuje w sposob odwrotny do rozkrecania
u mnie niestety przewodu odkręcić się nie dało odprowadzającego paliwo z baku wiec wszystko robilem w samochodzie... |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-08-03, 01:42, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-09-30, 11:39
|
|
|
No panie Doktor ... Brawo |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2009-09-30, 12:29
|
|
|
lepszy taki tutorail niz jak ktos ostatnio mnie na forum prosil bym zrobil jak przerobic lampy tylne by swiecily, blyskaly, mrugaly czy cos tam |
|
|
|
|
Sonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 154 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-21, 10:01
|
|
|
Goldi nie masz może fotek z tego tutoriala gdzieś na dysku? Może mógłbyś w wolnej chwili podmienić bo zdaje się że te już dawno wygasły |
_________________
|
|
|
|
|
cebem
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Wiek: 35 Dołączył: 06 Paź 2009 Posty: 891 Skąd: Kołobrzeg
|
Wysłany: 2011-07-21, 10:18
|
|
|
Sonek, u mnie wszystkie działają |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2011-07-21, 12:06
|
|
|
kurde Goldi zmieniłeś telefon super zdjęcia są wreszcie
Dobra robota |
|
|
|
|
Sonek
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 36 Dołączył: 02 Cze 2009 Posty: 154 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-21, 16:29
|
|
|
U mnie też nagle działają dzięki Goldi |
_________________
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-07-21, 17:35
|
|
|
mimo wszystko polecam jednak zakup klucza 6 katnego 14stki na małą grzechotkę do układów paliwowych i próbę odkręcenia tego przewodu pod bakiem.. z perspektywy czasu stwierdzam ze szkoda niszczyc samochodu... jednak tak jak napisałem wcześniej sa samochody w ktorych predzej mozna ukrecic przewod niz to odkrecic wtedy czeka wymiana calej lini paliwowej pod samochodem |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-07-22, 01:19
|
|
|
GOLDI napisał/a: | z perspektywy czasu stwierdzam ze szkoda niszczyc samochodu... |
dokladnie to pomyslałem przed chwila jak czytąłem....
Pozatym bez urazy ale ciecie auta zeby wyjac pompe to MEGA drut!!!!
To do Ciebie niepodobne panie Goldi |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2011-07-22, 05:50
|
|
|
Stety/niestety Panie Rosomak to patenty powszechne stosnowane na DSM Tuners... ten typ tak ma z tym przewodem paliwowym...
Raz już zrzucałem bak paliwa nie chcac nic uszkadzać
i raz już wymianiałem linię Paliwową...
stwierdzam jedno Nigdy więcej
Nawet w Mr2 sciągnięcie/założenie baku trwa krócej bo tylko 7h, a tam do wymiany pompy trzeba go ściągnąc |
Ostatnio zmieniony przez GOLDI 2011-07-22, 06:07, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-22, 13:31
|
|
|
Niestety to fakt co Goldi pisze. W JSS też tak robią w obawie o uszkodzenie przewodu. |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2011-07-22, 15:11
|
|
|
GOLDI napisał/a: | baku trwa krócej bo tylko 7h, |
??? serio tak długo. Mi ostatnio w lancerze wyjeli , uszczelnili i założyli bak w ok 30min.
(w dwie osoby)
Teraz pytanko w 1G tez sa takie lipne przewody ??? |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2011-07-22, 16:10
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Teraz pytanko w 1G tez sa takie lipne przewody ???
_________________ |
też.
Problem jest w tym że łączenia są stosunkowo na wierzchu i narażone na wodę, błoto,śnieg, sól i reszte syfu co wpływa na to ze po kilku latach nieryszania są..... nie do ruszenia.
Jedyny pocieszający fakt że w 1G (GS/GST bo nie wiem jak 4x4) nie trzeba odkręcać przewodów do wyjęcia pompy. |
_________________
|
|
|
|
|
|