Pomógł: 10 razy Wiek: 45 Dołączył: 04 Sie 2007 Posty: 415 Skąd: Lodz / Dublin
Wysłany: 2008-01-16, 15:03 MapSensor vs Przep?ywomierz
GOLDI napisał/a:
ziggi napisał/a:
Czy 420A nie ma przeplywki?
nie ma map sensor
Goldi - pochwala
Poszukalem i znalazlem:
http://www.eclipse.net.pl...ight=map+sensor
Pierwszy plus takiego rozwiazania jaki widze to bezproblemowy montarz stozka.
Jesli nie w tym temacie to moze w innym (Goldi, wydzielisz i przeniesiesz, zeby w Simonowej prezentacji nie robic smietnika?) - jakie sa roznice w dzialaniu pomiedzy przeplywomierzem jak z 4G63 a map sensorem jak w 420A? Moglby ktos rozwinac temat?
Ostatnio zmieniony przez 2008-01-16, 15:11, w całości zmieniany 1 raz
GOLDI [Usunięty]
Wysłany: 2008-01-16, 15:22
Troch? Teorii:
MAP-Sensor w systemie sterowania prac? silnika jest zasadniczym czujnikiem informuj?cym o obci??eniu silnika. Jest to jeden z g??wnych parametr?w obok pr?dko?ci obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i k?ta wyprzedzenia zap?onu. Czujniki zasilane s? ze sterownika systemu napi?ciem o wartoœci 5V.
Czujnik wskazuje warto?? ciœnienia bezwzgl?dnego
Ci?nienie bezwzgl?dne obliczane jest wed?ug nast?puj?cej formu?y:
ci?nienie atmosferyczne - podci?nienie w kolektorze = ci?nienie bezwzgl?dne w kolektorze
Gdy podcienienie w kolektorze dolotowym silnika jest du?e (np: bieg ja?owy, hamowanie silnikiem),
to ci?nienie bezwzgl?dne jest stosunkowo ma?e i urz?dzenie steruj?ce wyznacza ma?? dawk? paliwa.
Gdy podciœnienie w kolektorze jest ma?e (np: pe?ne otwarcie przepustnicy), to ci?nienie bezwzgl?dne
jest du?e i urz?dzenie steruj?ce wyznacza du?? dawk? paliwa.
Generalnie wyst?puj? dwa rodzaje czujnik?w ci?nienia bezwzgl?dnego:
1- napi?ciowy, w kt?rym sygna? wyj?ciowy jest napi?ciem Uwy proporcjonalnym do obci??enia
silnika. Sygna? z tego czujnika przetwarzany jest w przetworniku analogowo-cyfrowym sterownika na
wielko?? cyfrow?.
2- cz?stotliwo?ciowy, w kt?rym sygna? wyj?ciowy ma form? prostok?tnych impuls?w o pewnej
cz?stotliwoœci i amplitudzie 5V. Wraz ze wzrostem podciœnienia w kolektorze dolotowym
cz?stotliwo?? sygna?u wyj?ciowego fwy maleje, odst?py czasowe pomi?dzy kolejnymi impulsami,
s? coraz to d?u?sze. G??wn? cech? tych czujnik?w jest to, ?e mierz? zar?wno podciœnienie jak i
nadciœnienie panuj?ce w kolektorze dolotowym silnika. Jest to spotykane w przypadku zastosowania
turbodo?adowania. Cz?stotliwo?? sygna?u waha si? w?wczas od 100 (pr?dko?? biegu ja?owego) do
oko?o 200 Hz (turbodo?adowanie). MAP-Sensor stosowany jest w samochodach marki np Ford.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach