Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
MapSensor vs Przep?ywomierz
Autor Wiadomość
ziggi 
KLUBOWICZ


Pomógł: 10 razy
Wiek: 45
Dołączył: 04 Sie 2007
Posty: 415
Skąd: Lodz / Dublin
Wysłany: 2008-01-16, 15:03   MapSensor vs Przep?ywomierz

GOLDI napisał/a:
ziggi napisał/a:
Czy 420A nie ma przeplywki?
nie ma :lol2: map sensor :lol2:


Goldi - pochwala :ok:
Poszukalem i znalazlem:
http://www.eclipse.net.pl...ight=map+sensor
Pierwszy plus takiego rozwiazania jaki widze to bezproblemowy montarz stozka.
Jesli nie w tym temacie to moze w innym (Goldi, wydzielisz i przeniesiesz, zeby w Simonowej prezentacji nie robic smietnika?) - jakie sa roznice w dzialaniu pomiedzy przeplywomierzem jak z 4G63 a map sensorem jak w 420A? Moglby ktos rozwinac temat?
Ostatnio zmieniony przez 2008-01-16, 15:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 2008-01-16, 15:22   

Troch? Teorii:

MAP-Sensor w systemie sterowania prac? silnika jest zasadniczym czujnikiem informuj?cym o obci??eniu silnika. Jest to jeden z g??wnych parametr?w obok pr?dko?ci obrotowej silnika potrzebna sterownikowi systemu do wyznaczenia odpowiedniej dawki paliwa i k?ta wyprzedzenia zap?onu. Czujniki zasilane s? ze sterownika systemu napi?ciem o wartoœci 5V.
Czujnik wskazuje warto?? ciœnienia bezwzgl?dnego
Ci?nienie bezwzgl?dne obliczane jest wed?ug nast?puj?cej formu?y:

ci?nienie atmosferyczne - podci?nienie w kolektorze = ci?nienie bezwzgl?dne w kolektorze

Gdy podcienienie w kolektorze dolotowym silnika jest du?e (np: bieg ja?owy, hamowanie silnikiem),
to ci?nienie bezwzgl?dne jest stosunkowo ma?e i urz?dzenie steruj?ce wyznacza ma?? dawk? paliwa.
Gdy podciœnienie w kolektorze jest ma?e (np: pe?ne otwarcie przepustnicy), to ci?nienie bezwzgl?dne
jest du?e i urz?dzenie steruj?ce wyznacza du?? dawk? paliwa.
Generalnie wyst?puj? dwa rodzaje czujnik?w ci?nienia bezwzgl?dnego:

1- napi?ciowy, w kt?rym sygna? wyj?ciowy jest napi?ciem Uwy proporcjonalnym do obci??enia
silnika. Sygna? z tego czujnika przetwarzany jest w przetworniku analogowo-cyfrowym sterownika na
wielko?? cyfrow?.

2- cz?stotliwo?ciowy, w kt?rym sygna? wyj?ciowy ma form? prostok?tnych impuls?w o pewnej
cz?stotliwoœci i amplitudzie 5V. Wraz ze wzrostem podciœnienia w kolektorze dolotowym
cz?stotliwo?? sygna?u wyj?ciowego fwy maleje, odst?py czasowe pomi?dzy kolejnymi impulsami,
s? coraz to d?u?sze. G??wn? cech? tych czujnik?w jest to, ?e mierz? zar?wno podciœnienie jak i
nadciœnienie panuj?ce w kolektorze dolotowym silnika. Jest to spotykane w przypadku zastosowania
turbodo?adowania. Cz?stotliwo?? sygna?u waha si? w?wczas od 100 (pr?dko?? biegu ja?owego) do
oko?o 200 Hz (turbodo?adowanie). MAP-Sensor stosowany jest w samochodach marki np Ford.






Przep?ywomierz:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Przep?ywomierz - srednio opisany ale powinien wystarczyc taki opis dla zwyklego zjadacza chleba :>
Ostatnio zmieniony przez Szakal 2008-01-16, 17:32, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 14