Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Uszkodzone tłoki
Autor Wiadomość
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
  Wysłany: 2012-07-13, 20:19   Uszkodzone tłoki

sprawa wygląda tak przeskoczył rozrząd wygieło 8 zaworów ale bardzo delikatnie na tłokach widać ślady po tym że wygięciu zaworów pytanie brzmi czy wystarczy ładnie tłoki doczyścić i można na tym jeździć dalej czy musze wymieniać tłoki

link do zdjęcia http://www.fotosik.pl/pok...fc43095ce6.html
_________________
GST power :-)
Ostatnio zmieniony przez SKONA 2012-07-13, 20:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2012-07-13, 20:27   

słabe fotki nic nie widać :ksiadz: więc ciężko stwierdzić co i jak
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
 
 
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-07-13, 20:31   

jutro zrobie lepsze :ok: ale chodzi mi już nawet ogulnie o to czy można takie coś zrobić jak uszkodzenie jest malutkie czy absolutnie nie wolno i trzeba wymieniać tłoki
_________________
GST power :-)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-07-13, 20:32   

Jesli nie ma pekniec to mozesz jezdzic, ale to należałoby je wyciagnac i wszedzie zobaczyc. Takie wtłoczenia od zaworów to nic strasznego.
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
GOLDI 
KLUBOWICZ

Pomógł: 198 razy
Dołączył: 26 Mar 2012
Posty: 4043
Skąd: KrK/Rbk
Wysłany: 2012-07-14, 00:11   

teoretycznie nic nie powinno się stać jeśli nie ma pęknięć, ale jeśli kiedyś będziesz chciał zrobić w swoim turbo troche wiecej mocy to takie miejsca na tłokach będą sprzyjać powstawaniu spalania stukowego...
_________________
"Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21
 
 
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-07-14, 08:21   

może kiedyś coś się będzie kombinować to się wymieni tłoki póki co jest 16g i dmucha 0,9 bara walbro 255 ustawione na 3 bary i seria wtryski więc napewno coś więcej niż seria. a co do tłoków to spróbuje je ładnie doczyścić nie są nigdzie pęknięte ani nic i teraz pytanie moge je tak troszke papierkiem sciernym wygładzić czy jak? :jezyk:

[ Dodano: 2012-07-14, 08:25 ]
czy może lepiej pastą do zaworów?
_________________
GST power :-)
 
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-14, 10:26   

GOLDI napisał/a:
teoretycznie nic nie powinno się stać jeśli nie ma pęknięć, ale jeśli kiedyś będziesz chciał zrobić w swoim turbo troche wiecej mocy to takie miejsca na tłokach będą sprzyjać powstawaniu spalania stukowego...

chętnie się dowiem w jaki sposób sprzyja... A i podobno wypolerowanie dna tłoków pozwala uniknąć spalaniu stukowemu
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Pablo1o 
KLUBOWICZ


Pomógł: 50 razy
Wiek: 45
Dołączył: 17 Lip 2007
Posty: 2442
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-07-14, 13:02   

Prawdopodobnie chodzi o to , że płaska płaszczyzna zawsze nagrzewa się tak samo. Wszystkie wystające elementy maja tendencję do mocniejszego nagrzewania oraz żarzenia.

To taka moja teoria :)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-07-14, 14:31   

SKONA napisał/a:
ć nie są nigdzie pęknięte ani nic

sprawdzałes przy mocowaniu tłoka do korbowodu ???
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-07-14, 20:36   

dołu silnika wogule nie rozbierałem nie wyciągałem tłoków generalnie cała akcja miała miejsce na wolnych obrotach i trwała może 2-3 sekundy bo siedziałem w auc ie usłyszałem delikatne stukanie wcisnołem sprzęgło silnik zgasł i tyle więc myśle że aż takich sił tam nie było żeby uszkodziło coś na dole

zdjęcia :
głowica- http://www.fotosik.pl/pok...49311aa06b.html
tłoki - http://www.fotosik.pl/pok...291bc7dc76.html
tłoki - http://www.fotosik.pl/pok...84fd42e3c8.html
tłoki - http://www.fotosik.pl/pok...75add1ea22.html
tłoki - http://www.fotosik.pl/pok...ea3c46f674.html

jak widać tłoki nie były całkiem płaskie przed uszkodzeniem miały już takie lekkie wyżłobienia to fabryczne? czy ślad po jakiejś poprzedniej kolizji?
_________________
GST power :-)
 
 
 
Hot 
KLUBOWICZ


Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Gru 2009
Posty: 608
Skąd: Piotrków
Wysłany: 2012-07-14, 20:54   

SKONA, fabrycznie tak jest :) troszke się odnowiły po tej kolizji :P myśle że nie ma sensu rozbierać dołu
_________________
Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
 
 
 
simongs1 
KLUBOWICZ


Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Wrz 2007
Posty: 839
Skąd: Kluczbork/Skawina
Wysłany: 2012-07-14, 23:52   

to jest wersja GST więc tłoki tak wyglądają :jezyk:
ja bym kupił arp-y + cometick-a skoro i tak już głowa ściągnięta a na przyszłość jak bedziesz myslał o 1bar + to problem z głowy
_________________
"PAIN IS TEMPORARY, PRIDE IS FOREVER"
 
 
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-07-15, 10:48   

fufu to fart bo już myślałem że jakaś inna kolizja miała miejsce co do 1 bara to już dmuchałem tyle ale wtryski nie wyrabiały i to na seryjnej uszczelce :jezyk: porpostu przy 5000 przerywało więc zrobiłem 0,9 i jest ok :lol2: a co do ARP i COMETICA to już wszystko czeka :lol2: głowa dostała też nowe popychacze i oczywiście uszczelniacze
_________________
GST power :-)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-07-15, 15:54   

Jak zawory przetrwały tj było tylko musniecie to mega fart :ok:
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
 
 
SKONA 
KLUBOWICZ


Wiek: 38
Dołączył: 25 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: NYSA
Wysłany: 2012-07-16, 21:24   

jaką siłą dokręcać ARP w głowicy? uszczelka cometic ktoś podpowie? i przy okazji klawiature?
_________________
GST power :-)
 
 
 
rosomak1983 
KLUBOWICZ


Pomógł: 31 razy
Wiek: 40
Dołączył: 18 Lis 2010
Posty: 1766
Skąd: Łańcut
Wysłany: 2012-07-16, 21:39   

SKONA, ty masz 7 bolta ?

tutaj co prawda 6 bolt ,zasada ta sama podejrzewam ze nieco mniej Nm jakies 10 mniej (a moze i nie chociaz gwint drobniejszy mimo wszystko) ???
http://www.mekp.pl/viewto...58544f77b3b712b

http://arpinstructions.co...ns/207-4201.pdf
_________________
Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
Ostatnio zmieniony przez rosomak1983 2012-07-16, 21:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8