system odpowietrzenia paliwa |
Autor |
Wiadomość |
Kapi
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 143 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-26, 11:25 system odpowietrzenia paliwa
|
|
|
czy jest jakaś możliwość obejść ten system ? podro |
|
|
|
|
kamil4711
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 419 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2012-01-26, 14:21 Re: system odpowietrzenia paliwa
|
|
|
lukas321 napisał/a: | czy jest jakaś możliwość obejść ten system ? podro |
Czyli chodzi o usunięcie EVAPu ? Jest, ale i tak jeden zawór będzie musiał zostać no i oczywiście rezystor zamiast elektrozaworka przy zbiorniczku. |
Ostatnio zmieniony przez kamil4711 2012-01-26, 14:22, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-26, 14:33
|
|
|
A dlaczego chcesz się pozbyć EVAP-u ? |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
Kapi
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 143 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-26, 17:04
|
|
|
to jest tak ta rurka leci az do przodu autka. i nie wiem zbytnio jak to działa. |
|
|
|
|
BgD
KLUBOWICZ
Pomógł: 15 razy Dołączył: 09 Wrz 2008 Posty: 616 Skąd: Krosno/Rzeszów
|
Wysłany: 2012-01-26, 18:09
|
|
|
lukas321, da się na pewno bo np. Lestat z forum nie ma. |
Ostatnio zmieniony przez BgD 2012-01-26, 18:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-26, 20:01
|
|
|
Ja bym raczej radził zostawić Evap |
_________________ Jeśli się cofam to tylko po to aby wziąć rozbieg ! |
|
|
|
|
Kapi
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 143 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-26, 20:04
|
|
|
qrde chętnie bym zostawił ale troche ruda wszytsko przeżarła. a to jest z przodu po prawej stronie. |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-26, 21:02
|
|
|
A wiesz na jakiej zasadzie działa EVAP ? |
|
|
|
|
Kapi
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 143 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-27, 09:41
|
|
|
nie do końca. |
|
|
|
|
Pablo1o
KLUBOWICZ
Pomógł: 50 razy Wiek: 45 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 2442 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-01-27, 13:12
|
|
|
No właśnie tak myślałem:/
Jest to system odpowietrzania baku paliwa. W baku pojawiają się opary a dzięki temu systemowi możliwe jest ich usunięcie . To dla ekologi bo ponoć nie można odpowietrzać tego układu od tak sobie a same opary trafiają do komory silnika i tam zostają spalone.
Ale ze względu na to, że to są opary paliwa a ty nie znając zasady działania systemu chcesz to sam wywalić to ja bym się zastanawiał.
Ogólnie system jest prosty, pozbędziesz się kilku rzeczy drobnych spod maski które ważą bardzo niewiele ale generalnie nic nie stracisz i nic nie zyskasz jak to wywalisz. |
|
|
|
|
Kapi
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 143 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-01-27, 18:16
|
|
|
a masz schemat całego systemu od 420a przedliftowego ? bo mi tylko ten błąd został . i jak to w miare sprawnie naprawić . bo mi cos się wydaje że czegos brakuje i rurka jest za krotka . pozdro. |
|
|
|
|
kamil4711
KLUBOWICZ
Pomógł: 19 razy Wiek: 46 Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 419 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 2012-02-03, 18:16
|
|
|
Kapi napisał/a: | a masz schemat całego systemu od 420a przedliftowego ? bo mi tylko ten błąd został . i jak to w miare sprawnie naprawić . bo mi cos się wydaje że czegos brakuje i rurka jest za krotka . pozdro. |
Do sprawdzenia elektrozawór koło puszki EVApu, albo wtyczka od niego |
|
|
|
|
Kapi
KLUBOWICZ
Pomógł: 2 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Mar 2009 Posty: 143 Skąd: Słupsk
|
Wysłany: 2012-02-20, 09:13
|
|
|
jak działa ten cały evap ?? |
|
|
|
|
andrzejp
KLUBOWICZ
Pomógł: 58 razy Wiek: 38 Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 1636 Skąd: Pl
|
Wysłany: 2012-10-09, 23:10
|
|
|
Odgrzeje
Znalazlem na jakichs dsmtimach itd, ze aby zprawdzic zaworek evapu wystarczy podlaczyc baterie 9V pod niego. Powinien sie odblokowac itd.
Pare pytan:
1. Ten zaworek jest w takim gumowym kozuchu?
Rozebralem to na czesci pierwsze, w srodku jest takie czarne pudelko z 2 wejsciami na rurki, oraz 2 pinowe wejscie. Na gorze jest talez jak statek kosmiczny, to tez rozebralem, jest tam jakas sprezyna i pare gumek. Dmuchajac w pierwszy otwor powietrze ucieka swobodnie, w drugi nie - to samo z podlaczeniem baterii.
Czyli do wymiany?
2. Mam schemat evapu na naklejce pod maska. Jeden przewod idzie z przepystnicy do zaworu, przechodzi przez niego i idzie do tego wielkiego filtra weglowego. Zatem po wywaleniu zaworku (poniewaz wychodzi na to ze obieg zawsze jest zamkniety) zaslepiam np sruba, przewod od przepustnicy, zas na ten co szedl (jako 2, wyjsciowy) do puchy weglowej zaslepiam, ale filterkiem, np takim za 5zl jakie sa na odmy pokrywy zaworow. Dobrze rozkminilem? W ra strone to leci? Od przepustnicy?
3. Bateria w mierniku mi padla, wiec nie moglem zmierzyc opornosci zaworka. Wzialem 2 oporniki z przerobki tylnych swiatel usa, i wsadzilem we wtyke tego evapu. Wie ktos jakie tam konkretnie docelowo mialy by siedziec? Resetu kompa sie nie doczekalem, rano sprawdze czy CE nie ma
4. Czy moglem cos konkretnie spieprzyc ? |
_________________ Eclipse 2G GS 1997, 420a
Angie & Barbara & Cindy & Diane & Elizabeth & Fran & Grace & Repeat. |
|
|
|
|
|