Mitsubishi Eclipse Klub Polska Strona Główna Mitsubishi Eclipse Klub Polska
Mitsubishi Eclipse Klub Polska

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum

Poprzedni temat «» Następny temat
Regeneracja głowicy czy wymiana?
Autor Wiadomość
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-09, 13:04   Regeneracja głowicy czy wymiana?

Siemano.

Mam dylemat a nawet 2 odnośnie głowic:

Pacjent: 4G63T 6Bolt

1. Mam głowicę z 4G63 w, której przytarty jest wałek rozrządu i osadzenie tego wałka w głowicy. Na tyle jest przytarty, że słychać delikatne stukanie. Jeśli chciał bym zregenerować głowicę to trzeba zrobić honowanie wszystkich "przylgni-łożysk" wałków i dać drugi wałek. Co za tym idzie. Obniżenie osadzeń wałków o 0.5-1mm -strona ssąca i wydechowa. I tu moje główne pytanie: Czy różnica tego np. 1mm będzie jakoś wpływała na pracę motoru. Czy napinacz zredukuje to obniżenie wałków? Czy punkty ustalające ustawienie rozrząd a wał nie rozbiegną się? Pytam bo nigdy nie robiłem czegoś takiego i nie wiem jak to ma się na finiszu.

Szkoda mi jej bo męczyłem się kilka dni z jej portingiem:



2. Mam też głowicę z 4G67 (1.8 16V), która to jest identyczna jak ta z 6bolt 4G63 prócz wielkości-średnicy komory spalania(jest mniejszej średnicy) (cylinder 4G63 ma 85mm średnicy a cylinder 4G67 81mm) I czy nie lepiej było by dać do obróbki komorę spalania w 4G67 pod pojemność z 4G63 i zakładać w pełni sprawną głowicę niż bawić się w honowanie łożysk wałków?

-----> Strzała :lol2:
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
Ostatnio zmieniony przez jagos 2013-03-09, 16:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
isker 
KLUBOWICZ

Pomógł: 2 razy
Wiek: 36
Dołączył: 05 Lip 2008
Posty: 340
Skąd: Małocin
Wysłany: 2013-03-15, 17:55   

jagos napisał/a:
Obniżenie osadzeń wałków o 0.5-1mm -strona ssąca i wydechowa


mechanikiem nie jestem,ale czy nie będzie tak że zawory będą nieco otwarte cały czas??Ciekawe jaka jest tolerancja.
_________________
e36-150km
126p-24km
1g-150km:)
 
 
 
Maretzky85 
KLUBOWICZ

Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 28 Maj 2011
Posty: 214
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-16, 09:31   

Trzeba by zawory podciąć też. Ale myślę, że dałoby radę :)
_________________
Zawsze mogę się mylić
 
 
jagos 
KLUBOWICZ

Pomógł: 40 razy
Dołączył: 14 Lis 2009
Posty: 1677
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-17, 13:19   

Ok a gdyby zrobić szlif tej przylgni wałka w głowicy a wałek w tym miejscu pochromować.... czytałem, że można od 0.5-1mm chromu nałożyć na powierzchnię wałka. Wtedy zniwelował bym różnicę i było by w cipcie :lol2:
_________________
Był Colt C58A + 4G63T - 230KM
Jest Eclipse 2G + 4G63T - 400KM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,05 sekundy. Zapytań do SQL: 8