1G 2,0 150KM czy 2G 2,0 150KM |
Autor |
Wiadomość |
Szkodnik
zielenina
Wiek: 37 Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 24 Skąd: Sokółka / Pruszków
|
Wysłany: 2012-04-02, 17:43 1G 2,0 150KM czy 2G 2,0 150KM
|
|
|
Siemanko, mam taki dylemat która z tych obu generacji jest trwalsza / lepsza?? Chodzi mi o równy start a nie że jeden zajechany, a drugi pół życia w garażu stał i dlatego będzie werdykt że jest mniej awaryjny. Pytam bo stoję przed dylematem kupna drugiego ECLI lub wpompowaniem jakiejś kwoty w moje 1G (wolałbym tą 2 opcję bo bardzo mi te auto się zasłużyło w życiu i to chyba przez sentyment) ale chciałbym żeby wypowiedział się ktoś bardziej w ogarnięty w temacie. Kwota którą chciałbym włożyć w swoje auto to 5000-10000 zł.
PS. To mój pierwszy temat i jestem zieleninką więc sorka jeżeli zdublowałem temat ale nie mogłem znaleźć na forum. |
_________________ 1G GS 2,0L 150KM 93r. nie zamienię na żadne BMW
|
|
|
|
|
Hot
KLUBOWICZ
Pomógł: 24 razy Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 608 Skąd: Piotrków
|
Wysłany: 2012-04-02, 17:48
|
|
|
Wszystko zależy w jakim stanie jest Twoje auto, co jest do zrobienia itd, ale myśle że dysponując taką kwotą jak napisałeś, możesz śmiało zabierać sie za remont cokolwiek nie byłoby do zrobienia. (wykluczając np to że auto spadło w przepaść ) |
_________________ Eclipse 2G GSX 6bolt always in progress...
Talon Tsi Awd 2G
Mitsubishi Starion 88'
|
|
|
|
|
Szkodnik
zielenina
Wiek: 37 Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 24 Skąd: Sokółka / Pruszków
|
Wysłany: 2012-04-02, 17:55
|
|
|
Myślę że nie ma tragedii na pewno chciałbym zawieszenie sprawdzić i wymienić co trzeba a reszta w mechanikę z zewnątrz nie musi lśnić ale pod maską chciałbym żeby wszystko było lepiej niż średnio . A znasz może odpowiedź na temat tego który z tych obu modeli jest bardziej udaną konstrukcją ?? |
_________________ 1G GS 2,0L 150KM 93r. nie zamienię na żadne BMW
|
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2012-04-02, 18:06
|
|
|
Co masz na myśli pisząc bardziej udana konstrukcja??? Zarówno 1g jak i 2G to prawie to samo auto z innym nadwoziem i wnętrzem , najbardziej udane auto chyba się każdy zgodzi że przedliftowe 1G AWD , największy potencjał ze wszystkich genów ,a od po liftowego 1G auto zaczynają robić księgowi na 4g kończąc produkcję.. |
|
|
|
|
Szkodnik
zielenina
Wiek: 37 Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 24 Skąd: Sokółka / Pruszków
|
Wysłany: 2012-04-02, 18:17
|
|
|
Nie będe ściemniał i robił z siebie durnia powiem wprost że nie miałem pojęcia że 1g miało jakiś lift o co chodzi z AWD też nie wiem niestety przez 2 lata posiadania mojego ECLI dopiero teraz mam czas zająć się nim i zainteresować ... ale usłyszałem to co chciałem że 1G jest najbardziej udane hehe dobrze się czuję w środku i jak na niego patrzę to też tak więc dzięki ;-D |
_________________ 1G GS 2,0L 150KM 93r. nie zamienię na żadne BMW
|
|
|
|
|
alkoholic
KLUBOWICZ
Pomógł: 6 razy Wiek: 36 Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 194 Skąd: obecnie białystok
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:33
|
|
|
MATi napisał/a: | Zarówno 1g jak i 2G to prawie to samo auto z innym nadwoziem i wnętrzem |
No co Ty gadasz, poza silnikiem i paroma duperelami to nie maja nic wspólnego, a i to nie jest takie do końca prawdziwe bo silniki też się różnią
Szkodnik, Są plusy i minusy kazdego z aut. Pomijając kwestie wygladu.
Na plus 1G można zaliczyć lepsze zabezpieczenie antykorozyjne ( podwójny ocynk), w serii mocniejszy silnik N/A, mniejszą wagę a także lepszy promień skrętu a także moim zdaniem lepsze materiały wykończenowe w środku - wydaje mi się że 2G bardziej trzeszcza plastiki.
Co do minusów w porównaniu do 2G to napewno zawieszenie, chodź mniej skomplikowane i tańsze w serwisowaniu to jednak gorsze niż wielowachacz w 2G, do tego z tyłu tragiczna belka.
hamulce tylnie to kolejny minus moim zdaniem - lepsze rozwiązanie to tarczobebny w 2G. Dla niektórych minusem może być też wiek - no niestety najswieższe 1G ma 18 lat
Co do 2G to z minusów napewno gnijace kelichy ( i nie tylko), "skastrowany" silnik ( gorsza głowica i kolektory) i fatalny skręt. MOzna dodać jeszcze że lepsze ale droższe w utrzymaniu zawieszenie.
Z plusów to wspomniane zawieszenie, hamulce na tyle i roczniki młodsze.
tyle w wielkim ogólnym zarysie |
_________________
|
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:36
|
|
|
Tofik napisał/a: | lepsze rozwiązanie to tarczobebny |
nie zastanawiałem się nigdy i nie wiem nadal w czym tarczobęben jest lepszy?
pytam poważnie bo kojarzy się gorzej |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
Ostatnio zmieniony przez Tiamat 2012-04-02, 22:36, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Maretzky85
KLUBOWICZ
Pomógł: 5 razy Wiek: 38 Dołączył: 28 Maj 2011 Posty: 214 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:39
|
|
|
Bęben na awaryjnym hamulcu jest skuteczniejszy, mniej siły do zblokowania, mniej awaryjny i ogólnie przyjemniejszy |
_________________ Zawsze mogę się mylić |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:40
|
|
|
aaa...i widzisz, o to chodzi... |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:43
|
|
|
Maretzky85, dokładnie jak piszesz
przed wszystkim lepiej chwyta, nie trzeba go tak dusić jak w 1G i nie krzaczy się tak czesto jak w 1G |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez Tofik 2012-04-02, 22:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Tiamat
KLUBOWICZ
Pomógł: 14 razy Wiek: 42 Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 1464 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:50
|
|
|
ej no, mnie się nie krzaczy, a po wymianie hebli z tyłu nie muszę go dusić |
_________________ Lancer Evo IV 316KM & 396Nm
Eclipse N/a 192KM & 217Nm |
|
|
|
|
MATi
KLUBOWICZ
Pomógł: 109 razy Wiek: 36 Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 8546 Skąd: WWA/Raszyn
|
Wysłany: 2012-04-02, 22:58
|
|
|
My rękaw też dobrze działa
Tofik nie bądź taki dokładny i szczegółowy mechanicznie te auta są do siebie bardzo podobne,z tym że 2G są biedniejsze przez to co napisałeś sam
Dlatego napisałem że najlepszy model to 1G AWD z 6 boltem pod maską , lepszego nie ma , przynajmniej na razie taki nie wyszedł
|
Ostatnio zmieniony przez MATi 2012-04-02, 22:59, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
rosomak1983
KLUBOWICZ
Pomógł: 31 razy Wiek: 40 Dołączył: 18 Lis 2010 Posty: 1766 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 2012-04-03, 00:14
|
|
|
MATi napisał/a: | najbardziej udane auto chyba się każdy zgodzi że przedliftowe 1G AWD |
o dziekuje
W dodatku nie ma belki z tyłu |
_________________ Eclipse D27A 4x4 4g63T
6 bolt only.
Life is too short to drive boring cars...
Primera P11 2.0
|
|
|
|
|
Tofik
KLUBOWICZ Mistrz Ciętej Riposty
Pomógł: 68 razy Wiek: 40 Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 2724 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2012-04-03, 00:45
|
|
|
MATi napisał/a: | Tofik nie bądź taki dokładny i szczegółowy mechanicznie te auta są do siebie bardzo podobne |
gdzie ?? poza 4g63
[ Dodano: 2012-04-03, 00:46 ]
rosomak1983 napisał/a: | W dodatku nie ma belki z tyłu |
duży plus |
_________________
|
|
|
|
|
oczkoooo
zielenina
Dołączył: 18 Lip 2014 Posty: 6 Skąd: Warszawa/Konstancin
|
Wysłany: 2014-07-31, 14:10
|
|
|
wybaczcie za refresha, ale mam pytanie. Do którego roku było produkowane przedliftowe 1g ? |
_________________ "Bądź takim rodzajem człowieka, że gdy Twoja stopa dotyka rano podłogi, diabeł w piekle mówi "ooo kurde, wstał..." ~ Dwayne Johnson |
|
|
|
|
GOLDI
KLUBOWICZ
Pomógł: 198 razy Dołączył: 26 Mar 2012 Posty: 4043 Skąd: KrK/Rbk
|
Wysłany: 2014-07-31, 14:57
|
|
|
nie ma reguły... usa robiło np w drugiej polowie 92 roku samochody na rok produkcyjny 93 a w europie wpisywano date pierwszej rejestracji jako date produkcji. vin Ci powie co i jak... |
_________________ "Choć śmieje się ostatni, ja wciąż jestem poważny..."
Toyota Mr2 sw21 |
|
|
|
|
|