Oleje i płyny w 4g63 |
Autor |
Wiadomość |
deltazetakappa
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 170 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-10-24, 13:44
|
|
|
Kupowa?em w Focie oddziale na gda?sk. Wyskoczy?o mi na stronce valvoline.pl ?e akurat oni s? jednym z dystrybutor?w na pomorskie wi?c od razu tam ruszy?em. Dzwoni?em dzi? zn?w do Foty ale babeczka powiedzia?a ?e nie ma valvo syntetyk?w z parametrami 10w... tylko z 5w... . Facet z kt?rym gada?em jak kupowa?em olej m?wi? mi jednak co innego. I dojd? tu prawdy... Ka?dy zainteresowany powinien chyba sprawdzi? dystrybutor?w valvo na sw?j region i uderzy? do nich z zapytaniem. |
_________________ total ECLIPSE of the heart |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2007-10-25, 11:02
|
|
|
ta dystrybutor?w.... u mnie jest np. Intercars... ale jak zadzwonisz to nie maj? g?upiego 10w60 vr1... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
|
|
|
|
deltazetakappa
KLUBOWICZ
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 170 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2007-10-25, 15:21
|
|
|
a spr?buj w oddziale Foty w Pruszkowie bo tam widze ?e masz najbli?ej
ODDZIA? PRUSZK?W
05-800 Pruszk?w
Al. Jerozolimskie 439
tel. (022) 730-50-80, 730-50-85
fax: (022) 730-50-95
e-mail: pruszkow@fota.pl
kto wie mo?e ci pomog? w ko?cu to jedna i ta sama firma |
_________________ total ECLIPSE of the heart |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
|
|
|
|
Rafaqus [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-24, 18:37
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | ta dystrybutor?w.... u mnie jest np. Intercars... ale jak zadzwonisz to nie maj? g?upiego 10w60 vr1... |
Ja osobi?cie je?dze na MOTUL 15W50 full syntetic. Polecam do aut takich kt?re raczej nie tocz? sie 60 na godzin? ... |
|
|
|
|
SKONA
KLUBOWICZ
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2008-02-26, 18:04
|
|
|
a jak kto? ju? ma wlany p??sytntetyk 10w40 Mobil One Semi synthetic to ju? pe?nego syntetyka nie mo?e przeciez wla? |
_________________ GST power |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-26, 20:08
|
|
|
SKONA napisał/a: | 10w40 Mobil One | chyba takiego nie ma
SKONA napisał/a: | a jak kto? ju? ma wlany p??sytntetyk to ju? pe?nego syntetyka nie mo?e przeciez wla? | a w czym problem ? |
|
|
|
|
SKONA
KLUBOWICZ
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2008-02-26, 22:35
|
|
|
generalnie w kazdym warsztacie powiedziano mi ?e stanowczo nie wolno przechodzic z oleju ni?szej klasy na wy?sz? a wi?c np z p?? syntetyka na pe?ny syntetyk lub z mineralnego na syntetyk poniewa? oleje wy?szej klasy s? rzadsze i moga wyp?ukiwa? silnik kt?ry je?dzi? na gestszym oleju ni?szej klasy by?em na szkoleniu z pracy dotycz?cym oleji FUCHS i m?wiono to samo wi?c chyba sie nie myl? wkoncu to samo fachowcy |
_________________ GST power |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2008-02-26, 22:59
|
|
|
tak masz racje syntetyki sa zadsze od polsyntetykow ale takim mysleniem nigdy bys nie przeszedl na syntetyk. zanim sie zaleje syntetyk do miska trzeba byc pewnym ze nigdzie nie cieknie nam olej, wszystkie uszczelki mamy ok, wymienic cieknace uszczelniacze walkow i walu i lejemy syntetyk. |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
SKONA
KLUBOWICZ
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2008-02-26, 23:04
|
|
|
aha czyli w sumie mo?na tylko trzeba miec szczelny i zadbany silnik dobrze wiedzie? hmm u mnie w sumie delikatnie sie saczy z przewodu smarowania turba bo ko?c?wka przewodu jest wyrobiona ale na dniach to zrobie poza tym silniczek suchutki wi?c mo?e sie skusze na ten syntetyk dzi?ki za info |
_________________ GST power |
|
|
|
|
zaxdamian
mniejsza zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 37 Dołączył: 21 Lip 2007 Posty: 212 Skąd: Wyszk?w
|
Wysłany: 2008-02-27, 10:10
|
|
|
w sprawie oleju wskoczcie sobie na http://www.shell.com/home..._pl_280807.html
tam jest conieco napisane o parametrach olej?w w naszym klimacie. |
_________________ Twoje auto Tw?j ?wiat
wszystko co robisz r?b uwa?nie i dok?adnie... |
|
|
|
|
szyszca
zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 33 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2008-02-27, 15:46
|
|
|
Ja ostanio zala?em SHEL 10W 40 i jest wszystko ok. ,
A przy okazji : w 1G mam wlany z?lty p?yn do wpomagania , czy moge dolac czerwonego p?ynu. |Czy nie wolno ich miesza? ? |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2008-02-27, 15:49
|
|
|
a skad ty wzioles zolty plyn do wspomagania?? jak tam wszedzie idzie dexron II albo III??? czuje ze zes niezle zakombinowalz plynem od wspomagania. niedlugo zobacze ogloszenie ze kupisz pompe od wspomagania |
_________________ We will meet or beat any advertised price on Exedy & ACT clutch kits
Tarcze i Klocki Hawk Performance, Sprzęgła Exedy i ACT, Thermo-Tec, ECU Master, Samco and More .
http://www.topendpower.pl/
http://www.klockihamulcowehawk.pl/ |
|
|
|
|
SKONA
KLUBOWICZ
Wiek: 38 Dołączył: 25 Lut 2008 Posty: 75 Skąd: NYSA
|
Wysłany: 2008-02-27, 17:39
|
|
|
ojj ojj Kiepuczi ma chyba racje |
_________________ GST power |
|
|
|
|
SAMAEL
KLUBOWICZ Forumowa inkwizycja
Pomógł: 47 razy Wiek: 36 Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 2207 Skąd: Wa-wa
|
Wysłany: 2008-02-27, 20:03
|
|
|
powiem to do?? obrazowo. bo skona masz troch? racji, ale te? jej nie masz
ze zmienianiem olej?w na oleje o bardziej mineralnej bazie jest jak z leczeniem syfa pudrem... producent przewidzia? ?e ecli turbo ma je?dzi? na syntetyku. i na takim ma je?dzi?. typowo polskim podej?ciem jest to. ?e jak zaczyna wcina? olej to lejemy p??syntetyka a w ekstremalnych przypadkach minera?a jak silnik ma wg. producenta je?dzi? na p??syntetyku. ale to tak jak m?wi? leczenie syfa pudrem. bo co rozumiem ?e b?dziesz happy je?d??c na silniku kt?ry nie cieknie jak konewka bo jest zatkany syfem i nie bierze oleju bo pier?cienie uszczelnia nagar ?? ja bym happy nie by?. jak cieknie to trzeba wymieni? uszczelk?. jak zjada olej w duuu?ych ilo?ciach to czas na uszczelniacze zaworowe lub pier?cienie. i tyle. nie czaje podej?cia niekt?rych "mechanik?w" przez mikro "m" kt?rzy zalecaj? przechodzenie na p?? lub minera? po jakim? tam przebiegu... silnik musi by? zalany olejem spe?niaj?cym przynajmniej parametry podane przez producenta. popularn? czynno?ci? w eclipse jest zalewanie p??syntetyka kiedy klepi? popychacze. w zwyk?ych eclipsach prosz? bardzo. bynajmniej p??syntetyk nie powoduje tego ?e popychacze nagle si? naprawiaj? a jest po prostu g?stszy przez co popychacze nawet rozklepane troch? twardniej? bo trudniej im przepompowa? olej, na tym samej zasadzie uszczelniaj? si? inne elementy. ale to nie jest droga tak do ko?ca. bo jak nam si? jeszcze bardziej rozklepi? to ? zalejemy minera?a ?
Generalnie przytocz? pewn? histori?. Znajomy ma mazd? 2.0 na ga?niku 16v. je?dzi? jak producent przewidzia? na syntetyku jakim? 5w40. mobil bodaj. silnik bra? oleju troch? i w ko?cu zacz??y klepa? popychacze. 2 dok?adnie. to zala? p??syntetyk valvo. ucich?y. po dwuch miesi?cach znowu zacz??y si? odzywa?. pojecha? do jakiego? mechanika. zostawi? mu auto. odebra? po dwuch dniach. co si? okaza?o zala? mu minera?u "bo silnik du?y przebieg" .... ucich?o... na dwa dni.... wi?c si? wqur..... i zala? Liqui Molly 10w40 z molibdenem synt. popychacze co ciekawe ucich?y wszystkie poza jednym. bo je wyczy?ci?o. co ciekawe wyczy?ci?o te? uszczelniacze zaworowe i silnik przesta? bra? olej. ale ten popychacz klepa? dalej. wi?c zdi??em pokryw? zawor?w wyj??em go po zdiagnozowaniu stetoskopem, wymini?em. 30z? szt... i jest cisza... a silnik chodzi 100 razy lepiej na syntetyku, zupe?nie inny samoch?d jak si? przeczy?ci? silnik.
OCZYWI?CIE PRZED WLANIEM OLEJU O MNIEJSZEJ ILO?CI BAZY MINERALNEJ LUB W PE?NI SYNTETYCZNEGO POE NALE?Y PRZEP?UKA? SILNIK CZY TO ATF CZY JAKIM? MOTOR FLUSCH'EM CO ZOSTA?O ZROBIONE U ZNAJOMEGO.
jaki z tego mora? ? kto oszcz?dza p?aci dwa razy... |
_________________
Ameryka?skie 210KM, AWD, starczy
|
Ostatnio zmieniony przez SAMAEL 2008-02-27, 20:05, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-28, 00:27
|
|
|
SAMAEL napisał/a: | jaki z tego mora? ? kto oszcz?dza p?aci dwa razy... | amen |
|
|
|
|
szyszca
zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 33 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2008-02-28, 10:31
|
|
|
Jak to sk?d wzio?em z??ty p?yn wspomagania ?? Z Niemiec , bo 1G sprowadzi?em z Niemiec.
Mo?e tam jest popularny z??ty ?? Bym dola? czerownego , ale kole? mechanik tez nie jest pewien czy mo?na miesza?. Kupie ??lty i huu doleje.
Pytam sie , bo czerowny mam w magazynie. Kwestja czy mog? miesza? ??? |
|
|
|
|
kiepuczi
KLUBOWICZ
Pomógł: 75 razy Wiek: 47 Dołączył: 17 Lip 2007 Posty: 970 Skąd: Puławy
|
Wysłany: 2008-02-28, 10:39
|
|
|
Nie ma zoltego Dextron II nie rozumiesz ze masz zalany plyn do wspomagania zamiast do Automatycznych skrzyn biegow. dextron zawsze byl czerwony .
Nie lejesz plynu do wspomagania ale plyn do automatycznych skrzyn dextron II lub wyzszy klasa ( polsyntetyk albo mineral) |
Ostatnio zmieniony przez kiepuczi 2008-02-28, 11:00, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 2008-02-28, 10:47
|
|
|
kolegao szyszyca w takim skrocie : jak najszybciej wywal te zolte siki z ukladu i wlej tam odpowiedni plyn (j.w. pisze kiepuczi) inaczej zatrzesz pompe |
|
|
|
|
szyszca
zielenina
Pomógł: 3 razy Wiek: 43 Dołączył: 07 Lut 2008 Posty: 33 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 2008-02-28, 13:31
|
|
|
Dobra dobra spokojnie.
B?dzie czas to wyminie.
Dzi?ki i pozdrawiam |
|
|
|
|
|